شناسهٔ خبر: 38593545 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

کشتی - وزنه برداری

واکنش سخنگوی فدراسیون کشتی به احتمال تعویق المپیک

سخنگوی فدراسیون کشتی اعلام کرد کمیته بین المللی المپیک برای اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو تا اوایل سال آینده در حال بررسی موضوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، شیوع ویروس کرونا در قاره آسیا و دیگر کشورهای جهان بسیاری از برنامه‌های سیاسی، اقتصادی و حتی ورزشی را مختل کرده است. از جمله بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که مهمترین اتفاق ورزشی محسوب شده و اوایل مرداد ماه سال آینده آغاز می‌شود.

در حال حاضر بسیاری از مسابقات مختلف ورزشی از جمله کشتی در قاره آسیا دستخوش لغو یا تغییر شده و در این راستا هنوز مشخص نیست، مسابقات گزینشی المپیک در رشته کشتی نیز در چه زمان و مکان جدیدی برگزار خواهد شد.

به دنبال این اتفاقات، اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران هم مدتی است تعطیل شده و متولیان ورزش و بهداشتی کشورمان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اجتماعات مختلف، تصمیم به لغو کلی فعالیت‌های ورزشی گرفته اند.

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی و مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در همین راستا گفت: با توجه به اتفاقات اخیر تمام هدف ما این است که بچه‌های ملی پوش را همچنان زیر نظر داشته باشیم. ما برای بازی‌های المپیک، هنوز سه سهمیه در کشتی آزاد و سه سهمیه در کشتی فرنگی را کسب نکردیم و این موضوع باعث شده تا همچنان حساسیت‌های فراوانی برای حضوردر رقابتهای گزینشی داشته باشیم. ضمن اینکه بحث خروج کشتی گیران از کشور نیز از دیگر دغدغه‌های ماست که در صورت امکان باید کاری کنیم تا ملی پوشان ما بتوانند در یک کشور دیگر خودشان را مهیای رقابتهای گزینشی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا و حتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو چه خواهد شد، گفت: رقابتهای گزینشی المپیک که قرار بود در قرقیزستان برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. در این خصوص اتحادیه جهانی تصمیم گیرنده اصلی است که گویا بزودی تصمیم نهایی خود را با هماهنگی کمیته بین المللی المپیک اتخاذ خواهد کرد. البته بازی‌های المپیک هم با احتمال تعویق روبروست.

رنگرز ادامه داد: گویا توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده تا اردیبهشت سال آینده باید منتظر وضعیت و شرایط موجود ویروس کرونا بود. به گفته وی اگر تا این زمان شرایط موجود، بهبود چندانی نداشت و ویروس کرونا در حال گسترش بود هیچ بعید نیست بازی‌های المپیک هم به تعویق بیافتد. پس این مساله اصلاً دور از ذهن نیست و همه چیز منوط به ارزیابی دقیق کمیته بین المللی المپیک در اردیبهشت سال آینده است.

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در پایان گفت: به هر حال ما باید همواره در آمادگی مطلوب به سر ببریم. هر چند که اردوهای ما تعطیل شده اما همچخان نباید بچه‌ها را جمع و جور کنیم و وضعیت انها را زیر نظر داشته باشیم. همانطور که بارها اعلام شده ما ۶ سهمیه در کشتی آزاد و فرنگی کسب نکردیم و کار سخت و مهمی را در میادین گزینشی پیش رو داریم.

نظر شما