شناسهٔ خبر: 38582474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

قوی‌ترین مرد معلول جهان درگذشت/ شوک بزرگ به ورزش معلولان ایران و جهان

صاحب‌خبر -

شفقنا ـ رئیس اداره ورزش و جوانان اشنویه اعلام کرد، سیامند رحمان، ‌قهرمان معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان بر اثر سکته قلبی جان باخت.

به گزارش تسنیم، رحیم تیموری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران‌ اظهار داشت: سیامند رحمان عصر امروز ‌در منزلش دچار ایست قلبی شده و بلافاصله به بیمارستان انتقال داده می‌شود، اما متأسفانه تلاش پزشکان ‌نتیجه‌بخش نبود‌ و این قهرمان وزنه‌برداری ایران و جهان دار فانی را وداع گفت.

سیامند رحمان در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی وزنه‌برداری معلولان ایران دعوت شد.

در سال ۲۰۱۲ در مسابقات پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ سیامند رحمان با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرم توانست رکورد وزنه‌برداری پارالمپیک در وزن ۱۰۰+ را به میزان ۱۵ کیلوگرم و به ۲۸۰ کیلوگرم ارتقا دهد و به‌عنوان رکورددار پارالمپیک نام خود را ثبت کند.

سیامند پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

او در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در نخستین حرکت، وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود بشکند. سیامند برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.

نظر شما