شناسهٔ خبر: 38576959 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هیچ آزمایشگاه خصوصی اجازه تست کرونا را ندارد

مشاور وزیر بهداشت گفت: هیچ آزمایشگاه خصوصی اجازه انجام تست کرونا را ندارد؛ چون این بیماری مسری و اپیدمی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

محمد اسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره وضعیت کرونا در کشورمان گفت: بیمارستان‌ها، آخرین خط تماس ما هستند و قریب به سه و نیم تا 4 درصد از بیماران وارد بیمارستان می‌شوند و مابقی در بخش‌های غیر ICU و کلینیک‌های سرپایی درمان می‌شوند. در حال حاضر وضعیت خوب است ولی  ما روز به روز انتظار افزایش مبتلایان به کرونا را داریم.

اخبار اجتماعی - وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر تکمیل ظرفیت بیمارستان مسیح دانشوری اظهار داشت: بیمارستان‌های شهدای یافت آباد و مسیح دانشوری سطح 4 خدمات محسوب می‌شوند.

اکبری با اشاره به ورود تیم‌های بهداشت جهانی و متخصصان کشور چین به ایران گفت: حضور تیم تخصصی از چین با هدف تبادل تجربه و ثبت وقایع در راستای پیدا کردن زبان مشترک با ساختارهای بین‌المللی که بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود‌: هیچ آزمایشگاه خصوصی اجازه انجام تست کرونا را ندارد؛ چون این بیماری یک بیماری مسری و اپیدمی است و فقط تحت مدیریت حاکمیت است.

اکبری در ادامه با بیان اینکه از امروز در ایران و کشورهای همسایه تعداد مبتلایان رشد بیشتری خواهد داشت گفت: ترس ما از این است که بهداشت فردی توسط همه ما جدی گرفته نشود و به این موضوع به صورت سطحی نگاه کنیم اما این موضوع خیلی جدی است و نمی توان آن را شوخی گرفت.

وی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای همسایه ما مثل فلسطین اشغالی بسیار آلوده هستند اما کماکان آماری از مبتلایان کرونا در کشورهای آنها ارائه نمی‌شود و ایران تنها کشوریست که صادقانه آمارهای مربوط به این بیماری را منتشر می‌کند.

اکبری بیان داشت: از سفرهای تفریحی و غیرضروری به جد پرهیز کنند و فقط برای انجام کارهای بسیار ضروری از خانه خارج شوند.

 

نظر شما