شناسهٔ خبر: 38574616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۹ بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان مرخص شدند

آبادان - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای اسفند تاکنون ۱۳۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری و تحت نظر بودند که ۶۹ بیمار پس از گرفتن جواب منفی و بهبودی، از بیمارستان‌ ترخیص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا شکرالله سلمانزاده یکشنبه در جلسه مبارزه با کرونا در فرمانداری آبادان اظهار داشت:هم‌اکنون آمار ابتلا به  ویروس کرونا کووید۱۹ در منطقه سه نفر است که در بیمارستان طالقانی در حال درمان هستند و حال عمومی آن‌ها رو به بهبودی است. 

وی  افزود: ۶۱ بیمار با علائم  ویروس کرونا در بیمارستان طالقانی آبادان بستری و تحت نظر متخصصان دانشکده علوم پزشکی آبادان هستند.

سلمان زاده با بیان اینکه مردم نباید نگرانی از بابت ویروس کرونا داشته باشند اظهار داشت: شهروندان اخبار مربوط به این بیماری را از وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دریافت و پیگیری کنند.

سلمان زاده از آمادگی کامل عوامل درمانی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و افزود: هم اکنون تمامی کارکنان بیمارستان‌های آبادان به ویژه بیمارستان طالقانی توجیه شدند تا در صورت شناسایی موارد مشکوک اقدامات لازم را به سرعت انجام دهند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بیماران مشکوک در صورت شناسایی در بخش‌های عادی بستری نمی‌شوند، تصریح کرد:بخش ویژه در بیمارستان طالقانی برای بیماران ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: با شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده حاوی ترکیبات الکل و ماسک، پرهیز از دست دادن و روبوسی می‌توان در مسیر پیشگیری از این ویروس گام برداشت.

سلمان زاده بر ادامه روند ضدعفونی خیابان‌ها و مناطق پرتردد شهری تاکید کرد و گفت: ضدعفونی کردن خیابان‌ها تا خروج از بحران باید به صورت مداوم و روازنه صورت گیرد تا درصد ابتلا به این ویروس کاهش یابد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:به منظور تامین نیاز شهروندان خروج الکل تولیدی کارخانجات منطقه آزاد اروند تا اشباع بازار ممنوع است تا شهروندان دسترسی راحت تری به مواد ضد عفونی کننده داشته باشند.

سلمان زاده از شهروندان خواست مجالس جشن و عزاداری را در شرایط فعلی برگزار نکنند تا از این طریق به مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه لزومی به استفاده از ماسک در شرایط فعلی نیست و فقط افرادی که مبتلا به سرماخوردگی هستند، می توانند از ماسک استفاده کنند، اظهار داشت: بار روانی ویروس کرونا بیش از تاثیرات و عوارض خود بیماری مردم را نگران کرده است.

سلمان زاده  با تاکید بر ضروت تعطیلی دانشگاه های منطقه  افزود: انتظار می رود دانشگاه های آبادان تا پایان مقابله با این ویروس تعطیل شوند زیرا دانشجویان شهرستانی می توانند انتقال دهنده این ویروس به شهروندان باشند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز گفت: تمامی ارگان‌های دولتی و غیردولتی ملزم به همکاری با دانشکده علوم پزشکی آبادان هستند و دستور ستاد مبارزه با کرونا برای بخش های دولتی و خصوصی لازم الاجراست.

سیدزین‌العابدین موسوی اظهار داشت: آبادان دارای هشت راه ورودی است که تمامی راه‌ها باید پایش شوند، هرچند کنترل ورودی به آبادان باید قبل از شادگان و خرمشهر صورت گیرد.

وی به آماده‌سازی بیمارستان صحرایی امام علی(ع) برای انتقال بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت:هم‌اکنون بیمارستان طالقانی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده که پس از تجهیز بیمارستان صحرایی بیماران به مکان منتقل می‌شوند.

فرماندار ویژه آبادان گفت:بهترین سطح آمادگی در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان آبادان برقرار است و امکانات لازم برای ارائه خدمت به شهروندان وجود دارد.

بیمارستان طالقانی برای بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا کووید۱۹در آبادان در نظر گرفته شده است.

 ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

نظر شما