شناسهٔ خبر: 38551896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در مبارزات انتخاباتی؛

ترامپ بارديگر دمکراتها را ديوانه خواند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور آمریکا گفت دمکرات‌ها ویروس کرونا را به ابزار سیاسی تبدیل کرده اند درحالیکه سالیانه 35 هزار نفر در آمریکا بر اثر آنفولانزا می‌میرند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور آمریکا ، دموکراتهای رقیبش را دیوانه خواند.
دونالد ترامپ در تجمع انتخاباتی در جمع طرفدارانش در ایالت کارولینای جنوبی گفت: آنها (دمکراتها) در نقطه ای نزدیک اینجا مثلا تجمع دارند! چند نفر فردا می خواهند مثلا باهم رقابت کنند! آنها در تلاش هستند تعداد افراد تجمع کننده را به یکصد نفر برسانند اما نمی توانند. به همین علت، فکر می کنم چینش صندلی ها به صورت میزگرد خواهد بود تا اینکه اگر کسانی بخواهند در این تجمع شرکت کنند در نهایت خواهند دید که از یک میز گرد سر در می آورند و باید در آنجا درباره تعریف استیضاح صحبت کنند! (با تمسخرو کنایه).
وی افزود : این وضعیت فوق العاده است! (هوکردن دمکراتها ازجانب حاضران). آنها دیوانه هستند. این وضعیت جنون آمیز است. رسانه های عامل انتشار خبرهای جعلی (با اشاره به دوربین های حاضر در محل سخنرانی) سالها در تلاش هستند این مسئله را درک کنند اما هنوز هم از درک واقعیت عاجزند. آنها واقعیت را درک نمی کنند. به همه آن دوربین ها (در اینجا) نگاه کنید! دوربینهای زیادی حاضر است. دوربینهای زیادی در اینجا است. آنها صدای مردم را در اینجا می شنوند.
ترامپ در ادامه گفت : مقطع کنونی، زمان فوق العاده خوبی برای کشورمان است. ما در بحبوحه وضعیتی قرار داریم که آن را دوران بزرگ بازگشت آمریکا توصیف می کنیم و واقعیت هم همین است. فرصتهای شغلی در حال رشد قابل توجه است. درامدها در حال رشد بسیار زیاد است. کارخانه بار دیگر به کشور بازمی گردند. فقر در حال سقوط شدید است. اعتماد در حال افزایش است.
ترامپ گفت :باید ببنیم در چند ماه پیش رو, چه اتفاقی خواهد افتاد. این افراد متقلب, این دمکرات ها, را ببنید که حالا سرگرم سیاسی کردن ویروس کرونا هستند. ما کارهای بزرگی انجام دادیم اما آنها می خواهند بگویند این کارها خوب نبوده است. آنها هیچ سندی برای حرف هایشان ندارند. آنها حتی نمی توانند رای هایشان را در آیووا بشمارند. یکی از افراد من نزد من آمد و گفت آقای رئیس جمهور آنها سعی داشتند از طریق (موضوع) روسیه شما را شکست دهند. اما این هم اثر نکرد.
آنها نتوانستند اینکار را انجام دهند. آنها بازی استیضاح را امتحان کردند. آنها این کار را بارها و بارها امتحان کردند. رقمی که هیچ کس آن را نشنیده است و من به تازگی آن را شنیدم و شوکه شدم این است که 35 هزار نفر به طور متوسط هر ساله از آنفلوآنزا می میرند. این رقم زیادی است. آنها گفتند این تعداد می تواند به صد هزار نفر برسد یا بیست و هفت هزار نفر باشد اما به طور متوسط سی و پنج هزار نفر در سال از این بیماری می میرند. تا امروز ما هیچ تلفاتی از کرونا در آمریکا نداشتیم اما این به این معنا نیست که نخواهیم داشت. ما کاملا آماده ایم.دمکرات ها دیوانه شده اند. منظور من نانسی عصبی, چاک گریان, شومر گریان و مشتی شکست خورده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، روز گذشته (جمعه) در همایش انتخاباتی خود در شهر «نورث چارلستون» در ایالت «کارولینای جنوبی» گفت: اکنون دموکرات ها در حال سیاسی کردن ویروس کرونا هستند. شما (حاضران در این همایش) نیز این را می دانید؛ آیا چنین نیست؟ ویروس کرونا ... آن ها در حال سیاسی کردنِ آن هستند. با وجودی که عملکردِ ما بسیار عالی بوده است، اگر شما از آن ها (دموکرات ها) بپرسید عملکرد رئیس جمهور ترامپ (در مهار کرونا) چگونه بوده است، آن ها می گویند "خوب نبوده؛ اصلاً خوب نبوده است. آن ها (دموکرات ها) از هیچ چیزی سر در نمی آورند. آن ها هیچ اطلاعاتی ندارند. آن ها حتی نمی توانند آراءِ خود را در (انتخابات درون حزبیِ حزب دموکرات در ایالت) آیووا شمارش کنند.» (خنده حضار)
ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی اش در این همایش انتخاباتی، گفت: «چه ما درباره این ویروس صحبت کنیم یا درباره بسیاری دیگر از تهدیداتی که متوجه سلامت و بهداشت عمومی (در جامعه آمریکا) می شود، سیاستِ "مرزهای بازِ دموکرات ها" تهدیدی مستقیم برای سلامت و تندرستی تمام آمریکایی هاست. اکنون شما شاهد آن (تهدید) در خصوص ویروس کرونا هستید. شما آن (تهدید) را می بینید.» (دست زدن حضار برای ترامپ)
ترامپ سپس به رقابت نامزدهای دموکرات که خواهان کسب نامزدی نهایی از سوی حزب دموکرات هستند تا با وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا رقابت کنند، اشاره کرد و گفت: «ابتدا، ما باید پی ببریم که ضعیف ترین نامزد علیه رئیس جمهور ترامپ چه کسی خواهد بود.»
ترامپ در ادامه، به الیزابت وارن، سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست، که یکی از نامزدهای دموکرات هاست) اشاره کرد و گفت: «او یک آدمِ بدجنس است. او واقعاً بدجنس است. از اینرو، آیا ما باید "پوکاهانتاس" (لقبِ توهین آمیز ترامپ برای الیزابت وارن) را در آن فهرستِ (نامزدهای احتمالیِ حزب دموکرات) قرار دهیم یا وی را از آن فهرست خارج کنیم (حضار فریاد زدند: او را (از آن فهرست) "خارج کنید"). نظرتان درباره (اِیمی) کلوبِشار (یکی دیگر از نامزدهای دموکرات) چیست؟ (بازهم حضار فریاد زدند: او را "خارج کنید"). ترامپ تأکید کرد: این اتفاق نخواهد افتاد (یعنی این دو خانم، نامزدِ نهایی حزب دموکرات نخواهند شد). از اینرو، واقعاً ما فقط با (یکی از) دو نامزدِ (احتمالی از سوی حزب دموکرات) روبرو هستیم. آیا چنین نیست؟ یعنی، جو بایدنِ "خواب آلود" و برنی (سندرزِ) "دیوانه".»
ترامپ سپس از جمعیت حاضران در این همایش پرسید: «از اینرو، شکست دادن کدامیک (از آن دو نامزد) برای ما- نه برای من، بلکه برای ما- آسان تر است؟ برنیِ دیوانه؟ (جمعیت با صدای بلند فریاد زد: "بله!") ترامپ افزود: یا جوِ خواب آلود؟ (جمعیت با صدای بلند فریاد زد: "بله!") ترامپ گفت فکر می کنم فریادها برای برنی کمی بلندتر بود.» (یعنی حاضران بر این عقیده اند که در انتخابات 2020، شکست دادن برنی سندرز برای ترامپ کمی آسانتر از شکست دادن جو بایدن خواهد بود.)
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی خود در ایالت کارولینای جنوبی گفت : من پایتخت واقعی اسرائیل را به رسمیت شناختم و سفارت آمریکا را در اورشلیم (بیت المقدس اشغالی) افتتاح کردم .
وی افزود چند رئیس جمهور دیگر این وعده را داده بودند ؟ همه رئیس جمهور های آمریکا برای سالیان سال وعده داده بودند که این کار را خواهند کرد . آنها هر گز این کار را نکردند . من این کار را کردم.
خبرگزاری فرانسه نوشت : ترامپ در حالی در روز جمعه در ایالت کارولینای جنوبی همایش انتخاباتی برگزار کرد که قرار است دموکرات‌ها امروز (شنبه) در همین ایالت، انتخابات دورن حزبیِ خود را برگزار کنند.
از اینرو، برنی سندرز، ترامپ را یک آدمِ «مفلوک» خواند که به جای این که به حکومتداریِ خود در بحبوحه بحران بهداشت و سلامتیِ مربوط به ویروس کرونا بپردازد، به ایالت کارولینای جنوبی آمده است تا همایش انتخاباتی برگزار کند.
سندرز خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: «هی، آقای ترامپ! چرا تو نگران ویروس کرونا نیستی، به جای این که بخواهی انتخابات درون حزبی حزب دموکرات را اینجا در کارولینای جنوبی مختل کنی؟»
این خبرگزاری افزود: جو بایدن که تا پیش از آغاز انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا در نظرسنجی‌های مختلف در آمریکا، پیشتاز تمام نامزد‌های حزب دموکرات به نظر می‌آمد، نه تنها در ایالت آیووا عملکرد بسیار ضعیفی داشت، بلکه در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در دو ایالت بعدی، یعنی نیوهمپشایر و نوادا نیز نتوانست پیروز شود. اکنون که نظرسنجی‌ها بایدن را در ایالت کارولینای جنوبی پیشتاز نشان می‌دهند، تنها راهِ باقی مانده برای ادامه حضور بایدن در گردونه رقابت‌ها این است که نه تنها وی در انتخابات درون حزبیِ امروزِ دموکرات‌ها در ایالت کارولینای جنوبی یک پیروزی قاطع به دست آورد، بلکه در انتخابات دورن حزبی روز سه شنبه (13 اسفند) که به «ابر سه شنبه» معروف است و طی آن، 14 ایالت مختلف آمریکا به طور همزمان، انتخابات درون حزبی برای نامزد‌های حزب دموکرات برگزار می‌کنند، عملکردی درخشان یا دست کم، قابل قبول، از خود نشان دهد. در غیر این صورت، شاید جو بایدن مجبور شود از گردونه رقابت‌ها میان داوطلبان کسب نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از سوی حزب دموکرات، خود را کنار بکشد.

نظر شما