شناسهٔ خبر: 38551416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

آموزش‌ در پیشگیری ویرویس کرونا را جایگزین تشویش اذهان عمومی کنیم

موج نیوز

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فعالان فضای سایبری به جای تشویش اذهان عمومی می‌توانند اقدام به آموزش در جهت پیشگیری و مراقبت از ویروس کرونا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به اینکه فضای مجازی محل مناسبی برای آموزش و پیشگیری است، بیان داشت: فعالان فضای سایبری به جای اینکه در خصوص ویروس کرونا دست به تشویش اذهان عمومی بزنند می‌توانند اقدام به آموزش در جهت پیشگیری و مراقبت کنند.

وی با توجه به اعلام انتشار ویروس کرونا در بعضی از استان‌های کشور توسط وزارت بهداشت، بعضی از فعالان سایبری با اینکه می‌توانند در راستای پیشگیری و آموزش در خصوص این بیماری سواد جامعه را افزایش دهند، ناخواسته با انتشار شایعه و یا کلیپ‌هایی که معنی خاصی هم ندارند باعث تشویش اذهان عمومی شده و آرامش روانی جامعه را بر هم می‌زنند.

این مقام انتظامی ادامه داد:: عده‌ای با آگاهی کامل دست به تولید و انتشار شایعه در خصوص ویروس کرونا می‌زنند، و این افراد منفعت خود را در ترس و اضطراب هموطنان ‌می‌بینند و یا دچار بیماری روانی بوده و ترس دیگران باعث شادی و خنده آنان می‌شود.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: وقتی شخصی به عنوان یک فعال وارد عرصه سایبر می‌شود باید سواد رسانه‌ای خود را افزایش داده و هر نوع مطلب و یا شایعه‌ای را که می‌بیند قبل از بررسی صحت و سقم آن، اقدام به انتشار آن نکنند. چرا که این کار جز تشویش جامعه و سودجویی افراد خاص پیامد دیگری نخواهد داشت.

رئیس پلیس فتا  استان اصفهان توصیه کرد: کاربران اخبار را از کانال‌ها و گروه‌های بی‌نام و نشان دنبال نکنند زیرا ممکن است افراد سودجو جهت بالا بردن اعضای کانال، منفعت مالی و یا ایجاد ترس در جامعه دست به انتشار اخبار کذب زده باشند، به همین دلیل کاربران می‌بایست اخبار کرونا را فقط از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کرده و به شایعات توجه نکنند، همچنین شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را با مراجعه حضوری و همچنین از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما