شناسهٔ خبر: 38550936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت:

شيوع ويروس کرونا بسيار سريع است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- شیوه آزمایش و شناخت علائم تشخیص کرونا درحال پیشرفت است، ما باید در کنار یکدیگر روی این بیماری کار کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت کووید -19 بیماری جدیدی است که روز به روز اطلاعات ما درباره اش افزایش می‌یابد و نمی‌توانیم فعلا هیچ پیش بینی درباره اش داشته باشیم.
وی افزود ویروس کرونا پتانسیل تبدیل شدن به یک بیماری عالم گیر را دارد و اکنون زمان آن است که خود را آماده کنیم.
دکتر مارگارت هریس عضو تیم واکنش سازمان جهانی بهداشت به ویروس کرونا (کووید -19) گفت: ارزیابی ما این است که همگان نهایت تلاش خود را می‌کنند تا آماده باشند. بنابر این چیزی که ما در تک تک کشور‌ها شاهدش هستیم این است که حاکمان آن کشور‌ها دست بکار شده اند. ما همچنین داریم بررسی می‌کنیم که چه کار‌های دیگری را باید انجام دهیم؟ ما باید طیفی از پرسش‌ها را مطرح کنیم از جمله اینکه آیا شما در بیمارستان‌های خود ظرفیت‌های لازم را دارید؟ آیا دستگاه‌های تنفس مصنوعی را در اختیار دارید؟ آیا کارکنان مراکز درمانی آماده هستند؟ آیا تیم‌های پشتیبانی دارید؟ چون کارکنان شما به شدت خسته خواهند شد و شما به تیم‌های پشتیبانی نیاز دارید! آیا آموزش انجام می‌شود؟ آیا آزمایشگاه‌ها آماده هستند؟ آیا کارکنان شما می‌دانند که چگونه به کمک سُواب (SWAB) نمونه گیری انجام دهند؟ آیا شما تیم‌های بزرگی دارید که بتوانند کار نظارتی انجام دهند؟ همه این پرسش‌ها باید اکنون پرسیده شوند و پاسخ آن‌ها مشخص شود.
 
مجری سی ان ان پرسید: در آمریکا یک مورد ابتلا وجود دارد که منشأ آن مشخص نیست. همین مسئله باعث شده است که دستور العمل‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا (CDC) تغییر کند، چون این بیمار در آزمایش اولیه مثبت اعلام نشده بود آیا دستورالعمل‌ها برای گرفتن تست کرونا در سراسر جهان یکسان است؟
سخنگوی سازمان جهانی بهداشت پاسخ داد:
ما باید درک کنیم که این وضعیت واقعا برای همه جدید است. ما تا پایان ماه دسامبر اصلا نمی‌دانستیم که چنین ویروسی وجود دارد. در طی چند هفته ما - یعنی دانشمندان - این ویروس را شناسایی کردیم و سپس تستی را برای شناسایی این ویروس طراحی و اجرا کردیم. شیوه آزمایش تشخیص کرونا درحال پیشرفت است، شناخت علائم این بیماری درحال پیشرفت است. ما می‌دانیم که برخی افراد علائم واضح و مشخصی ندارند. ما باید در کنار یکدیگر روی این بیماری کار کنیم.
مجری سی ان ان گفت: پیام رسانی بسیار اهمیت دارد. سازمان جهانی بهداشت تاکید می‌کند که مردم باید مراقب باشند، اما در عین حال آرامش خود را حفظ کنند.
سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت مهمترین نکته این است که درک کنیم این ویروس جدید است و ما را به چالش می‌کشد. این ویروس بسیار عفونی است و خیلی سریع در میان مردم شیوع می‌یابد و عفونت‌های زیادی را در کمترین زمان ایجاد می‌کند. این اطلاعات در آغاز شیوع بیماری در اختیار ما نبود. اینکه این بیماری در کشور‌های مختلف چه عملکردی دارد مشخص نیست و با گذر زمان مشخص می‌شود. پاسخ ما این است که ما، گوی بلورین در اختیار نداریم که پیشگویی کنیم بلکه کار ما علمی است. هر روز به اطلاعات ما افزوده می‌شود. ما قطعا هیچ پیش بینی نمی‌کنیم.
 
جان باختن 47 فرد دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا
چین روز شنبه از جان باختن 47 فرد دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، با احتساب این 47 نفر تعداد جان باختگان کرونا در چین در مجموع به 2835 نفر رسید.
 بر اساس همین منبع خبری، کمیسیون ملی بهداشت چین از 427 مورد جدید مبتلا به کرونا خبر داد که با احتساب آنها، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 79 هزار و 251 نفر رسید.
سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد موارد جدید مبتلا به کرونا در چین از موارد جدید مبتلایان این ویروس در دیگر کشور‌های جهان بیشتر است.
 
594 مورد جدید ابتلا به کرونا در کره جنوبی
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد 594 مورد جدید ابتلاء به ویروس جدید کرونا در کره جنوبی شناسایی شد که در مجموع تعداد مبتلایان به این ویروس در کشور به 2931 نفر رسید.
 
آلوده شدن دومین فرد به ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیای آمریکا
فاکس نیوز اعلام کرد: مقامات ایالت کالیفرنیای آمریکا از آلودگی دومین فرد به ویروس کرونا در این ایالت خبر دادند.
خبرگزاری فرانسه در خبری از لس آنجلس اعلام کرد سومین مورد آلودگی به ویروس کرونا با منشاء نامشخص در آمریکا, در ایالت اورگون شناسایی شد.
 
ورود فرانسه به مرحله دوم اپیدمی کرونا
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ با افزایش آمار افراد مبتلا به ویروس کووید 19 در فرانسه؛ این کشور از ورود به مرحله دوم اپیدمی خبر داد.
اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه امشب تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا را 57 نفر اعلام کرد که نسبت به شب گذشته 19 نفر افزایش یافته است.
طبق اعلام رسمی تاکنون دو نفر در فرانسه جان باخته اند که یکی از آنان فرانسوی و دیگری توریست چینی بوده است. وران گفت: در مرحله دوم اپیدمی ویروس کرونا در فرانسه باید اقدامات محکمتری در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری صورت گیرد.
در بیش از 15 استان فرانسه از جمله پاریس موارد آلوده به ویروس کرونا مشاهده شده است. وزارت آموزش فرانسه اعلام کرد در مرحله دوم مبارزه با این اپیدمی مدارس مناطق آلوده تعطیل خواهد شد.
فردا صبح نیز نشست اضطراری شورای دفاعی (حوادث غیرمترقبه) با حضور امانوئل مکرون رئیس جمهور در کاخ الیزه تشکیل می‌شود.
هم اکنون در داروخانه‌های فرانسه ماسک یافت نمی‌شود. برخی احزاب سیاسی، دولت فرانسه را به اهمال کاری در موضوع ویروس کرونا متهم کرده و خواستار پاسخگویی دولت به ویژه در خصوص آمار قربانیان و تلفات شده اند.
 
ممنوعیت ورود اتباع کشور‌های حاشیه خلیج فارس به مکه و مدینه
وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد کشورش روز جمعه ورود اتباع کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به شهر‌های مقدس مکه و مدینه را ممنوع کرد.
خبرگزاری فرانسه از ریاض گزارش داد موضوع بر سر تعلیق موقتی ورود اتباع کشور‌های عمان، امارات متحده عربی، بحرین، قطر و کویت به شهر‌های مقدس مکه و مدینه است. این در حالی است که وزارت امور خارجه عربستان سعودی مشخص نکرد که آیا این ممنوعیت شهروندان عربستان سعودی را شامل می‌شود یا نه، چرا که ریاض از اعضای شورای همکاری خلیج فارس است.
 
ابراز امیدواری ترامپ برای مداخله بانک مرکزی آمریکا
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرد بانک مرکزی آمریکا به زودی برای کنترل کرونا وارد عمل شود.
این خبرگزاری همچنین اعلام کرد بورس وال استریت آمریکا، بدترین هفته خود را از سال 2008 تا کنون پشت سر گذاشت.
 
شرکت لوفتهانزا قصد دارد پروازهای خود را کاهش دهد
شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان روز جمعه اعلام کرد در نظر دارد در هفته‌های آینده تعداد پرواز‌های خود را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، این تصمیم گیری در شرایط کاهش ترافیک هوایی مربوط به تشدید ویروس کرونا صورت گرفته است. شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد به علت انتشار سریع ویروس کرونا، این شرکت احتمالا تا سقف 25 درصد از پرواز‌های کوتاه پیما و میان پیمای خود را کاهش می‌دهد, 23 هواپیمای دور پیما را به آشیانه می‌فرستد و فقط فعالیت 13 مورد از این پرواز‌ها را که در حال حاضر مشغول خدمات رسانی هستند ادامه خواهد داد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است مقایسه این تدابیر ممکن است با توجه به سیر انتشار ویروس کاهش پیدا کند.
همچنین شرکت هواپیمایی لوفتهانزا اعلام کرد به امکان باب کردن کار پاره وقت برای کارمندان خود فکر می‌کند. لوفتهانزا روز چهارشنبه اعلام کرده بود قصد دارد کار استخدام کارکنان جدید را متوقف کند و به کارمندانش پیشنهاد دهد برای رویارویی با تاثیرات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، مرخصی بدون حقوق بگیرند.
 
شمار تلفات بیماری جدید در ایتالیا به 21 تن افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، سازمان پدافند غیرعامل ایتالیا روز جمعه اعلام کرد چهار نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا جان باخته اند. بدین ترتیب، تعداد کل تلفات این بیماری در ایتالیا به 21 نفر افزایش می‌یابد.
این در حالی است که موارد ابتلا به این بیماری نیز از 650 مورد دیروز به 821 مورد افزایش یافته است.
شیوع این بیماری که هفته گذشته در مناطق لمباردی و ونتو در شمال ایتالیا آغاز شد، این کشور را به کشوری تبدیل کرده است که بیشترین آسیب را از این ویروس در اروپا متحمل شده است.
این مسئله به اتخاذ تدابیر سختگیرانه و کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی در ایتالیا منجر شده است.
 
روش صحیح مقابله با ویروس کرونا شستن دست ها است
نایب رئیس انستیتو روبرت کُخ آلمان اعلام کرد: شستن دستها ابزار درست مقابله با ویروس کرونا است.
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، چند تن از کارشناسان مرکز دولتی تحقیقات کنترل بیماریها در یک نشست خبری در برلین در واکنش به اقدامات صورت گرفته برای کنترل ویروس کرونا اظهار نظر کردند. هم اکنون ناحیه شهری «گانگِلت» از شهر کوچک «هاینسبِرگ» (ایالت نوردرادین وستفالن) آلمان، یکی از شهرهایی است که این روزها به شهری خلوت و به تعبیری گویاتر، «شهری تعطیل» تبدیل شده است و مدارس و کودکستانهای آن تعطیل شده اند. یک کارشناس این مرکز با اعلام آنکه در حال وقت کشی و گذشت زمان به منظور کنترل بهتر بر اوضاع هستیم، گفت: شرایط موجود، احتمال تغییر دارد.
 
یک شهروند ساکن ناحیه شهری «گانگِلت» در این باره گفت: واقعا حال و هوا افسرده کننده شده است و هیچکس هم نمی داند چه می شود. با وجودی که نمی خواهم از ترس و وحشت صحبت کنم اما این روزها هر کسی به آن فکر می کند. امیدوارم که من (کرونا) نداشته باشم.
لوتار وایلِر، رئیس انستیتو روبرت کُخ آلمان در یک کنفرانس خبری گفت: ما باید منتظر باشیم و بگذاریم تا زمان بگذرد. با این حال تمام آنچه را که از دستمان برمی آید، انجام می دهیم. البته به رغم این تلاشها شیوع و گسترش ویروس (کرونا)، منتفی نیست.
وی افزود: ما می دانیم که این ویروس از طریق قطرات (ریز ناشی از سرفه و عطسه) منتقل می شود. یعنی زمانی که کسی در محیطی، عطسه و سرفه می کند، شرایط انتشار ویروس بوجود می آید. افرادی که در نزدیکی و در معرض فرد مبتلا قرار دارند، این بیماری ویروسی را دریافت می کنند. در این حالت باید با بازو، جلوی انتشار عطسه یا سرفه مان را بگیریم. نکته دوم آن است که لطفا در دستانمان، عطسه و سرفه نکنیم. چرا؟ چون وقتی ویروس (کرونا) روی دستمان می آید برای مدتی همچنان فعال و زنده است. بنابر این کسی که در دستانش، عطسه می کند و سپس با فرد دیگری، دست می دهد، این ویروس به راحتی می تواند به دیگری منتقل شود.
لارس شاده، نایب رئیس انستیتو روبرت کُخ آلمان هم در این نشست گفت: زمانی که سطحی (به ویروس کرونا) آلوده می شود، شستن دستان شما در واقع ابزار درستی در مقابل آلودگی به این ویروس خواهد بود.
 
مدارس و دانشگاه‌های لبنان 9 روز تعطیل شد
مدارس و دانشگاه‌های لبنان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا 9 روز تعطیل شد.
وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بعد از مشورت طارق المجذوب وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی لبنان با حمد حسن وزیر بهداشت این کشور مقرر شد مدارس و دانشگاه‌های لبنان از روز شنبه 29 فوریه (10 اسفند) تا روز یکشنبه 8 مارس (18 اسفند) برای حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان تعطیل شود.
تاکنون سه نفر در لبنان به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان رفیق حریری بیروت بستری شده اند.
 
لغو نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری در برلین
خبرگزاری فرانسه در خبری اعلام کرد: برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری در برلین از لغو برگزاری این نمایشگاه به علت شیوع ویروس کرونا خبر دادند.
 
ایسلند نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا را در این کشور تایید کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریکیاویک، ایسلند روز جمعه تایید کرد ویروس کرونای جدید به این جزیره رسیده است. یک مرد که اخیرا از سفری به شمال ایتالیا بازگشته بود، به ویروس کرونا آلوده شده است.
اداره حمایت مدنی و مدیریت امور اضطراری ایسلند در بیانیه‌ای اعلام کرد این مرد در بیمارستان دانشگاه ملی ایسلند قرنطینه شده است.
در این بیانیه آمده است: این مرد به طور جدی بیمار نیست، اما علائم بیماری کووید-19 را نشان می‌دهد.
مقامات مسئول اعلام کردند تلاش‌ها برای یافتن افرادی که در معرض این ویروس قرار گرفته اند، ادامه دارد.
 
شمار افراد مبتلا به کرونا در ایتالیا از مرز 800 نفر گذشت
شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز 800 نفر گذشت.
انجلو بورلی، رئیس ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه ایتالیا دقایقی پیش جدیدترین آمار مربوط به آلودگی این ویروس را در این کشور اعلام کرد.
بورلی گفت: شمار ایتالیایی‌هایی که تا به امروز به این ویروس آلوده شده اند به 821 نفر افزایش یافته است.
وی افزود:تعداد قربانیان این بیماری نیز به 21 نفر رسیده است.
بیشتر افراد آلوده به ویروس کرونا در دو استان لومباردیا و ونتو در شمال ایتالیا زندگی می‌کنند.
 
دبیر کل سازمان ملل: مهار شیوع بیماری امکان پذیر است
خبرگزاری رویترز به نقل از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد مهار ویروس کرونا ممکن است "ولی فرصت محدود است".
 
بورس لندن با کاهش 3.39 درصدی به کار خود پایان داد
خبرگزاری فرانسه در خبری اعلام کرد: در پی شیوع ویروس کرونا، بورس لندن با کاهش 3.39 درصدی به کار خود پایان داد و بدترین هفته را از سال 2008 تا کنون تجربه کرد.
 
هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره گسترش ویروس کرونا
سخنگوی سازمان بهداشت جهانی درخصوص گسترش ویروس کرونا در دیگر کشور‌های جهان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از وین، کارستن لیندمایر سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت: هرچند آمار ابتلای به این ویروس در چین رو به کاهش است، اما در کشور‌های بیشتری؛ ابتلای به این ویروس شناسایی شده است.
وی افزود: امروز کشور‌های نیجریه، استونی، لیتوانی، دانمارک، هلند و مکزیک از تایید ویروس کرونا در کشورشان خبر داده اند.
چین امروز از ابتلای 327 بیمار جدید خبر داده است که که این پایین‌ترین امار از تاریخ بیست و سوم ژانویه محسوب می‌شود.
سازمان بهداشت جهانی با اشاره به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف می گوید که خطرات بروز ویروس کرونا در سطح جهانی بسیار زیاد است.
 
کرونا در جمهوری آذربایجان
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان مشاهده شد.

شاخص سهام در بورس نیویورک به پایین‌ترین سطح در 13 سال اخیر رسید
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ویروس مرگبار کرونا و تاثیرات روانی آن بر بورس نیویورک به شدت احساس می‌شود.
امروز شاخص سهام در بازار‌های بورس نیویورک به پایین‌ترین سطح از زمان بحران مالی آمریکا در سال دو هزار و هفت رسید. شاخص سهام داو جونز با سقوط سه ممیز یک دهم درصد به بیست و چهار هزار و نهصد و شصت و هشت ممیز بیست و هفت صدم واحد رسید. شاخص سهام اس اند پی 500 نیز با سه ممیز پانزده صدم درصد کاهش به دو هزار و هشتصد و هشتاد و چهار ممیز هشتاد و چهار صدم واحد رسید. کارشناسان اقتصادی درباره ادامه این روند در بورس نیویورک به علت تاثیرات روانی ویروس کرونا هشدار داده اند.

شرکت های هواپیمایی آمریکا قربانی کرونا شده اند
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، تاثیرات ویرانگر ویروس کرونا به شرکتهای هواپیمایی آمریکا نیز رسید. وضع سهام این شرکتهای هواپیمایی در معاملات امروز بورس نیویورک به روشنی موید همین نکته است.
امروز ارزش سهام شرکتهای هواپیمایی یونایتد کانتیننتال، آمریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز در بورس نیویورک به شدت سقوط کرد.
بسیاری از شرکتهای هواپیمایی آمریکا پروازهای خود را به مقصدهایی همانند توکیو، پکن، شانگهای و هنگ کنگ محدود کرده یا به حال تعلیق درآورده و کاملا متوقف کرده اند.
 
نشست وزرای بهداشت اتحادیه اروپا درباره ویروس کرونا در ششم مارس
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد: منابع رسمی اعلام کردند وزرای بهداشت اتحادیه اروپا روز جمعه ششم مارس در خصوص ویروس کرونا تشکیل جلسه خواهند داد.

ششمین فرد مبتلا به ویروس کرونا در اسرائیل شناسایی منتقل شد
پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست در خبری فوری اعلام کرد ششمین فرد مبتلا به ویروس کرونا در اسرائیل شناسایی و به قرنطینه منتقل شد . این فرد که در شمال اسرائیل زندگی می کند چهار روز پیش از سفر به ایتالیا برگشته است.
 
تاکید مکرون و کونته بر ضرورت همبستگی اروپا
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا، روز پنجشنبه گفتند که "همبستگی اروپا" برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است، اما بستن مرز‌ها ضرورت ندارد.
استدلال مکرون و جوزپه کونته در نبستن مرز‌ها این است که این ویروس مرز نمی‌شناسد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ناپل، امانوئل مکرون پس از سی و پنجمین اجلاس فرانسه و ایتالیا در ناپل (جنوب) گفت: "اروپا نشان داده است که می‌تواند در مقابل مشکلات بسیج شود و این حالت باید ادامه یابد.
وی با یادآوری اینکه وزرای بهداشت اروپا در روز گذشته در رم دیدار کردند، افزود: مبارزه با بیماری همه گیر کرونا "فقط با همکاری کامل اروپایی و بین المللی ممکن است.
جوزپه کونته نیز با تأکید بر اینکه مسئولیت ما را ملزم به همکاری می‌کند، گفت این وضع اضطراری سلامت، در نهایت کشور‌هایی را نیز که تاکنون تحت تأثیر این بیماری قرار نگرفته اند، درگیر خواهد کرد.
دو طرف، به ویژه تاکید کردند این بحران را باید با "خونسردی"، با "حفظ آرامش" و با تصمیم گیری " حل کرد. آن‌ها با اشاره به برخی درخواست‌ها برای بستن مرز‌ها تاکید کردند تصمیمات برای مبارزه با این بیماری باید با توجه به آنچه دانشمندان و پزشکان به ما می‌گویند، اتخاذ شود. برخی از مقامات از جمله مارین لوپن در فرانسه، برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به فرانسه خواستار تقویت کنترل مرز‌ها و حتی بستن آن‌ها شده است.
مکرون در همین باره گفت چه به مذاق برخی خوش آید یا نیاید این ویروس این گونه محدودیت‌های اداری را که بستن مرز‌ها باشد، نمی‌شناسد.
کشور‌های همسایه ایتالیا تصمیم گرفتند این هفته مرز‌های خود را باز نگه دارند، در حالی که این شبه جزیره با 650 مورد مبتلایان به ویروس و 17 کشته بیشترین تلفات ناشی از این بیماری کرونا را در میان کشور‌های اروپایی داشته است. موارد اثبات شده آلودگی به کرونا در این کشور به 282 مورد کاهش یافته است.
برای محدود کردن این بیماری همه گیر، رم یازده شهر را در شمال کشور قرنطینه کرده است.
در فرانسه، تعداد مبتلایان روز پنجشنبه با"افزایش قابل توجهی" به 38 مورد تأیید شده " رسید.
امانوئل مکرون پس از بازگشت از ایتالیا از بیمارستانی در پاریس که اولین قربانی فرانسوی کرونا در روز چهارشنبه درگذشت، بازدید کرد. مکرون هشدار داد ما هم اکنون در مقابل یک بحران قرار داریم و باید به نحو احسن با آن مقابله کنیم.

نظر شما