شناسهٔ خبر: 38550357 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار کرونا در ایران؛ مبتلایان ۵۹۳ نفر، قربانیان ۴۳، بهبود یافتگان ۱۲۳ نفر/ افزایش مبتلایان در گلستان و اصفهان

صاحب‌خبر -

شفقنا زندگی- تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۵۹۳ نفر افزایش یافت.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش گفت: تعداد قربانیان کرونا در سطح کشور به ۴۳ نفر افزایش یافت. همچنین تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران از ۳۸۸ به ۵۹۳ نفر افزایش یافت. همچنین ۱۲۳ نفر بهبود یافته اند.

از این تعداد ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان، اصفهان ۱۲ نفر، مرکزی ۱۸ نفر، مازندران ۱۲ مورد، خراسان جنوبی یک مورد، ایلام یک مورد، استان فارس هشت مورد کردستان ۵ مورد، قزوین ۶ مورد، خوزستان ۴ مورد، یزد ۴ مورد بوده است.

تعداد افراد مشکوک بیشتر از تعداد مبتلایان واقعی است و شاید از تعداد افراد مشکوک تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به کرونا مبتلا شده باشند.

افزایش ابتلا به ویروس کرونا در استان های گلستان و اصفهان و ثبت اولین مورد در ایلام و خراسان جنوبی

افزایش صعودی کروناویروس در سه استان

سخنگوی وزارت بهداشت از افزایش صعودی کروناویروس در سه استان خبر داد و گفت: افزایش آمار در گلستان نشان می‌دهد که این استان در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کووید ۱۹ است.

به گزارش شفقنا از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به برخی شایعه‌پردازی‌ها و ارائه آمار و اطلاعات نادرست و ضد و نقیض از برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند، ‌ گفت: آنچه که ما به عنوان آمار قطعی منتشر می‌کنیم، آخرین آماری است که بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی حاصل شده است که ممکن است با یافته‌های بالینی اولیه متفاوت باشد؛ به‌طوری که گرچه آزمایش اولیه به همراه علائم، برای آغاز درمان کافی است، اما از نظر اپیدمیولوژیک و به لحاظ مدیریتی تا زمانیکه آزمایش‌های نهایی قطعی نشوند، این موارد را به عنوان مورد ابتلای قابل ارائه در آمار رسمی قلمداد نمی‌کنیم.

وی افزود: همچنین تعداد موارد مشکوک به کرونا بسیار بیش از چیزی است که در نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلای قطعی به کووید ۱۹ مطرح می‌شود. شاید حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد مشکوک، با تشخیص آزمایشگاهی به عنوان مورد قطعی ابتلای به کووید ۱۹ محسوب شوند. در بسیاری از موارد ممکن است افراد به سندروم‌های حاد تنفسی و یا عفونت‌های تنفسی دیگری مبتلا شوند که با تابلوی مشکوک بستری شده و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. حتی ممکن است وضعیت شدیدتری نسبت به برخی بیماران کووید ۱۹ هم داشته باشند، اما نهایتا یافته‌های آزمایشگاهی ما را به سمت تشخیص کووید ۱۹ این افراد نخواهد برد. بنابراین وقتی گزارش می‌شود که در یک بیمارستان ۵۰ یا ۱۰۰ نفر مشکوک به کرونا ویروس جدید بستری هستند، اما در یافته‌های آزمایشگاهی نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها مبتلا هستند.

گلستان، در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کووید ۱۹ است

وی با بیان اینکه افزایش آمار در گلستان نشان می‌دهد که این استان در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کووید ۱۹ است، گفت: به نظر می‌آید که افزایش مبتلایان را به صورت چشمگیری در گلستان شاهد هستیم. همچنین در استان اصفهان و با توجه به نزدیکی به کاشان، به نظر می‌آید که تعداد مبتلایان در کاشان هم با یک شیب تند صعودی رو به افزایش است. همچنین در استان مرکزی هم با توجه به نزدیکی به قم به نظر می‌آید که تعداد موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در حال افزایش است.

جهانپور با تاکیدبر لزوم خودمراقبتی و رعایت بهداشت از سوی مردم، گفت: در بسیاری از استان‌ها این حساسیت ایجاد شده است که از مردم سپاسگزاریم. در عین حال مجددا تاکید می‌کنیم که بحث خودمراقبتی، کاهش تردد و مراوادات، کاهش رفت‌وآمدها و سفرهای بین‌شهری و درون‌شهری و رعایت نکات بهداشتی را رعایت کنند. به‌ویژه افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، مبتلایان به بیماری‌های خاص و مزمن مانند دیابت و… و حتی افرادی که داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، افرادی که تحت شیمی‌درمانی بوده و هستند حتما ملاحظات جدی‌تری داشته باشند.

وی تاکید کرد: افراد حتما در خانه‌ها بمانند. زیرا امن‌ترین مکان در برابر بیماری کووید ۱۹ خانه‌ها و شهرهای خودمان است. مردم ترددها را کاهش داده و به هیچ وجه در تجمعاتی اعم از مراسم ترحیم و… شرکت نکنند. در عین حال از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم که اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی بی‌نظیری را در این حوزه انجام دادند.

درخواست رییس کانون وکلای مرکز برای تعویق رسیدگی‌های قضایی

رییس کانون وکلای مرکز طی نامه‌ای به رئیس دادگستری کل استان تهران خواستار به تعویق افتادن جلسات رسیدگی و امور اداری در نقاط پرتراکم، مجتمع‌های قضایی و مراجع انتظامی شد.

متن نامه‌ عیسی امینی در این باره به شرح زیر است:

جناب آقای حشمتی
رئیس کل محترم دادگستری استان تهران
با سلام
احتراما همانطور که مستحضرید شیوع ویروس کرونا و سرایت سریع و گسترده آن از طریق اجتماع افراد در اماکن عمومی موجب مخاطرات بهداشتی جدی گردیده است از این رو به منظور رعایت بهداشت جسمی و حفظ سلامت عموم مردم و شهروندان عزیز از جمله قضات ارجمند، وکلای شریف و کارمندان محترم دادگستری و مراجعین به مراجع قضایی استدعا دارد در صورت صلاح دید تدبیر و ترتیبی اتخاذ فرمایند که تا اطلاع ثانوی جلسات رسیدگی و امور اداری در نقاط پرتراکم، مجتمع‌های قضائی و مراجع انتظامی به آینده موکول گردد.

همچنین با توجه به امکان گستردگی سرایت این ویروس در زندان‌ها بر اساس حس انسان دوستی و از حیث رعایت حقوق زندانیان و بازداشتی‌ها تقاضا دارد اداره کل زندان‌های استان تهران تمهیدات بهداشتی لازم اعم از قرنطینه بیماران و تسهیل ترخیص افراد واجد شرایط استفاده از مرخصی را فراهم نمایند.

ضمنا با توجه به اینکه مجتمع‌های قضایی و مراجع انتظامی در مبادی ورودی، مبادرت به بازدید بدنی بدون استفاده از تجهیزات الکترونیکی می‌نمایند و تلفن همراه همکاران را تحویل می‌گیرند که این امر نیز با ملاحظات پیش گفته در تناقض و تنافی است؛ اتخاذ تصمیم و تدابیر مقتضی در این موارد نیز درخواست می‌شود.

مشروط شدن پرواز ایرانی‌ها به آلمان، آذربایجان، هلند و انگلستان/ ممنوعیت ورود به لبنان

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بر اساس آخرین مکاتبات صورت گرفته مسافران ایرانی برای پرواز به کشورهای آلمان، آذربایجان، هلند و انگلستان باید فرم سلامت داشته باشند و به غیر از اتباع لبنانی و ایرانی‌هایی که کارت اقامت این کشور را دارند، مسافر ایرانی دیگری در بیروت پذیرش نمی‌شود.معصومه اصغرزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پروازهای ایرانی به مقاصد خارجی مختلف اینگونه توضیح داد: درپی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، مقامات بهداشتی کشورهای آلمان، آذربایجان، هلند و انگلستان درخواست کردند که در زمان ورود به فرودگاه‌های آن‌ها باید حتماً مسافران ایرانی فرم سلامت به همراه داشته باشند.

وی افزود: این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه توسط کارکنان خدمات فرودگاهی “هما” به مسافر تحویل داده می‌شود و مسافران باید آن را تکمیل و در زمان ورود به فرودگاه های فرانکفورت، باکو، آمستردام و لندن به همراه داشته باشند.مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر ادامه داد: در صورت عدم تکمیل این فرم توسط مسافران، مقامات فرودگاهی این کشور ها از پیاده شدن آن‌ها جلوگیری خواهند کرد.

اصغرزاده همچنین درباره آخرین وضعیت پرواز به لبنان گفت: تنها اتباع لبنانی و مسافرانی که کارت اقامت این کشور را دارند می توانند به این کشور پوراز کرده و باید در زمان ورود به فرودگاه بیروت فرم سلامت به همراه داشته باشند اما مسافر ایرانی عادی و حتی ترانزیتی به هیچ عنوان در فرودگاه بیروت پذیرش نخواهند شد.

کفایت کیت‌های تشخیصی کرونا تا پایان اسفند

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه ذخایرمان از نظر کیت‌های تشخیصی کرونا تا انتهای اسفند ماه کفایت می‌کند، گفت: فناوران کشور هم مشغولند تا بتوانند کیت‌های ساخت داخل را تولید کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر بیگلری درباره وضعیت آزمایش‌های تشخیصی کرونا ویروس جدید، گفت: با توجه به قدمت و فعالیت‌های ۱۰۰ ساله انستیتو پاستور ایران، بعد از مطرح شدن شیوع کرونا در دنیا، ما از هفته‌ها قبل وارد طراحی روش‌های تشخیصی برای این بیماری شدیم.وی افزود: بر این اساس با اعلام موارد اولیه در کشور، انستیتو پاستور توانست دو اقدام مهم را انجام دهد؛ اول اینکه کیت استاندارد و کاملا قابل قبول از نظر سازمان بهداشت جهانی را وارد سیستم تشخیصی کشور کرد و دوما در راستای این هدف مهم که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بتوانند زیرساخت‌های لازم را در حوزه تشخیصی داشته باشند، اقدام کردیم و اکنون ۲۲ مرکز آزمایشگاه تشخیصی کرونا در سراسر کشور تجهیز شدند. همچنین ظرفیت تشخیصی انستیتو پاستور هم ده‌ها برابر اضافه شد تا بتوانیم تعداد موارد نمونه‌ای که از بیماران بستری دریافت می‌کنیم، سامان دهیم.

بیگلری درباره ساخت کیت‌های تشخیصی کرونا ویروس جدید در کشور، گفت: با توجه به اینکه در این مورد مشخص کاملا واضح بود که باید از یک روش استاندارد برای کل کشور استفاده کنیم که بتواند قابل تفسیر و تعمیم باشد، توانستیم استانداردهای لازم در حوزه کیت‌های تشخیصی را در کشور جاری کنیم.وی با بیان اینکه ذخایرمان از نظر کیت تا انتهای اسفند ماه کفایت می‌کند، ادامه داد: بر همین اساس کیت‌هایی که در حال حاضر در کشور استفاده می‌کنیم، کیت‌هایی هستند که یا خودمان سفارش دادیم یا از خارج از کشور دریافت کردیم. در عین حال فناوران کشور هم مشغولند تا بتوانند کیت‌های ساخت داخل را تولید کنند. البته مسلما این‌ها ابتدا باید بررسی شده و مراحل استاندارد بودن و قطعیت کارکردشان مشخص شود و بعدا آن‌ها را وارد چرخه آزمایش‌های کشور کنیم.

تجهیز ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی به کیت‌های استاندارد تشخیص کووید ۱۹


رئیس انستیتو پاستور ایران با تأکید بر آنکه در حوزه تشخیص کووید ۱۹ روش واحدی در کل کشور اجرا می‌شود، از تجهیز ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور به کیت‌های استاندارد تشخیص بیماری کووید ۱۹ خبر داد و گفت: تجهیز دانشگاه‌ها امکان تشخیص این بیماری را طی هفته جاری در دانشگاه‌ها فراهم خواهد کرد.

علیرضا بیگلری در گفت‌وگو با ایسنا درباره کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ (کرونا) در کشور توضیح داد: خوشبختانه ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور در حال کار با کیت استاندارد قابل تأیید وزارت بهداشت هستند و از این لحاظ نسبت به هفته قبل وضعیت بسیار بهتری داریم. وی خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله تا روز سه‌شنبه هفته جاری، بار عمده دانشگاه‌های شهرستان‌ها (در خصوص موارد نیازمند تشخیص بیماری کووید ۱۹) که به تهران منتقل می‌شد، تا حد قابل توجهی کم می‌شود. در حال حاضر کیت‌های تشخیصی که برای ویروس کووید ۱۹ به کار می‌بریم، استانداردترین کیت‌های موجود در دنیا هستند.

رئیس انستیتو پاستور ایران در همین رابطه افزود: روش تشخیص فعلی ما، روش واحدی است که در کل کشور اجرا می‌شود و حداقل از یک ماه قبل بر روی آن کار کردیم. طی این یک ماه مطالعات کافی درباره اینکه کدام روش تشخیصی برای کشور ما مناسب هست، انجام شده و این روش به صورت یکسان در کل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.بیگلری یادآور شد: همکاران ما در انستیتو پاستور طی هفته گذشته تلاش شبانه‌روزی داشته‌اند تا به طور همزمان هم بر روی نمونه‌های کشور کار تشخیصی انجام دهند و هم ۲۰ دانشگاه کشور را به امکان تشخیص بیماری کووید ۱۹ مجهز کنند.وی در پایان گفت: تجهیز دانشگاه‌ها به امکان تشخیص بیماری کووید ۱۹ طی این هفته هم ادامه خواهد داشت.

مراجعه ۳ هزار قمی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی


قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از مراجعه ۳ هزار قمی به مراکز درمانی برای تشخیص کرونا خبرداد.

علی ابزاره در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح شهر، رعایت قرنطینه خانگی مورد اهتمام خانواده‌ها باشد.قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در روز گذشته ۴۹۰ نفر به مراکز درمانی قم مراجعه کردند که ۳۰۰ نفر از آنها چند ساعت تحت نظر بودند و مرخص شدند. در این بین حدود ۲۰۰ نفر هم بستری شدند/ وی با ذکر این مطلب که ۳۰هزار نفر از سی ام بهمن ماه تاکنون به مراکز درمانی قم مراجعه و ۵۸۰ نفر نیز بستری شده اند، بیان کرد: متاسفانه در این بین حدود ۲۰ نفر تاکنون به دلیل ابتلا به کرونا در قم فوت کرده‌اند.
وی با ذکر این مطلب که تلاش میکنیم بیمارستان امیرالمومنین، پیش از سال جدید راه اندازی شود، اظهارکرد: ۱۷۰هزار بسته ماسک اهدایی توسط وزارت بهداشت تاکنون در میان خانواده های قمی توزیع شده است.

فراخوان وزارت بهداشت برای حضور پرستاران داوطلب در بیمارستان‌ها


معاون پرستاری وزارت بهداشت از فراخوان این وزارتخانه برای حضور پرستاران داوطلب جهت مقابله با کرونا در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: در استخدامی که به زودی در حوزه پرستاری انجام می‌شود، مسلما پرستارانی که در این شرایط سخت در بیمارستان‌های ریفرال به هر صورت کمک می‌کنند، در اولویت استخدامی ما قرار می‌گیرند.

دکتر مریم حضرتی ضمن تشکر از همه پرستاران و پزشکان و همه کسانی که در حال حاضر صمیمانه در کنار مردم هستند تا سلامت‌شان را حفظ کنند، گفت: در عین حال از مردم می‌خواهم که ضمن حفظ خونسردی خود در این روزها، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و اگر می‌خواهند به پزشکان و پرستاران کمک کنند، در حفظ و مراقبت از خودشان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.وی افزود: در معاونت پرستاری اقدامات متعددی برای مقابله با کروناویروس جدید انجام شده است؛ یکی از این اقدامات آماده کردن بیمارستان‌های مرجع برای بیماران مبتلا به کرونا بود که پرستاران و پزشکان در این مراکز مشغول به کار هستند و ما برای تامین نیرو و تجهیزات آنها تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.وی افزود: در عین حال برای پیشگیری از خستگی مفرط پرستاران به دنبال تدابیری هستیم تا بتوانیم کمک کنیم و پرستارانی که در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، دچار سندروم فرسایشی نشوند. باید توجه کرد که بسیاری از پرستاران در مراکزی که برایشان در نظر گرفته شده، می مانند و به منزل نمی‌روند. البته برخی از آنها بنابر شرایط خاصی که دارند ممکن است به منزل بروند.حضرتی با اشاره نحوه رفع کمبود نیروهای پرستاری، گفت: در این راستا به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کردیم که مدیران پرستاری می‌توانند پنج تا ۱۰ درصد نیروهای پرستاری را که در مراکز غیر ریفرال فعالیت می‌کنند، به عنوان ذخیره در نظر بگیرند که بتوانیم از آنها در صورت نیاز استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در همین جا از داوطلبین پرستار، بازنشستگان پرستاری، دانشجویان سال آخر پرستاری، دانشجویان طرحی، دانشجویان در انتظار طرح و پرستاران بیکار و هر گروه پرستاری که این توانمندی را دارد که برای کمک آید، درخواست می‌کنم که لیست‌شان را به ما ارائه دهند تا لیستی از افراد داوطلب داشته باشیم و در صورت نیاز بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

حضرتی افزود: از متخصصین پرستاری، اساتید هیات‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرستاری درخواست می‌کنیم که برای مشاوره و آموزش مردم از طریق سامانه ۴۰۳۰ اقدام کنند و داوطلبین در این زمینه لیست اسامی‌شان از طریق تماس با معاونت پرستاری با شماره تماسی که در سایت معاونت پرستاری قرار دارد، به ما اعلام کنند تا از ظرفیت آنها در آموزش و مشاوره از طریق سامانه ۴۰۳۰ کمک بگیریم.معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در عین حال یکی از اقدامات مهم ارائه آموزش مرتبط با پیشگیری از کرونا به دانش‌آموزان است، اظهار کرد: حال از آنجایی که فعلا مدارس تعطیل است، آموزش مجازی را ترتیب دادیم که در قالب تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت پرستاری، معونت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، ‌ به وسیله کارشناسان پرستاری آموزش‌های لازم را برای دانش‌آموزان ترتیب می‌دهیم.حضرتی با بیان اینکه پرستاران می‌توانند از طریق سایت معاونت پرستاری با این معاونت تماس برقرار کنند، گفت: هر پرستاری که در کشور مشکلاتی دارد و می‌خواهد آن را مستقیما با معاونت پرستاری در میان بگذارد، می‌تواند از طریق تماس مستقیم آن را مطرح کند و من تمام این موارد را پیگیری کرده و پاسخ می‌گویم.

درخواست فرمانده مدیریت کرونا در تهران درباره ساعات کاری و مرخصی بیماران


فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران طی نامه‌های جداگانه‌ای به مقامات مربوطه در استان تهران، درباره ساعت کاری کارکنان و همچنین مرخصی استعلاجی افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای دستور داد.

دکتر علیرضا زالی – فرمانده عملیات مدیریت کرونا درکلانشهرتهران طی نامه‌های جداگانه‌ای به مقامات مربوطه در استان تهران دستورهای زیر را ابلاغ کرد:

– ساعت کاری تا اطلاع ثانوی به ۸ الی ۱۳ تقلیل می یابد
تبصره: کارکنان شش روز کار در هفته ساعت کاری به ۸ الی ۱۲ تقلیل می‌یابد .

– افراد آسیب پذیر مشروحه ذیل با تایید پزشک معتمده دستگاه با استفاده از مرخصی استعلاجی حداقل حضور در محل کار خودرا داشته باشند:
افراد بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری قلبی عروقی، ریوی، دیابت، بیماری کبدی مزمن، بیماری کلیوی مزمن افراد با سابقه سرطان، وجود هرگونه بیماری نقص ایمنی ( مادرزادی یا اکتسابی) افراد با سابقه استفاده طولانی از کورتون، بیماری ایدز ، مادران باردار یا شیرده دارای کودک زیر ۱۰ سال.

دکتر زالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو هماهنگی با استانداری تهران و جلساتی که دکتر محسنی بندپی در مجموعه استانداری تهران داشتند کارگروهی صبح امروز تشکیل شد و بخش‌های اجرایی و اداری آن مورد توافق قرار گرفت . همزمان کمیته فنی و عملیاتی ستاد کرونا در شهر تهران تشکیل شد.

وی با اشاره به ماحصل مصوبات این ستاد برای کلان شهر تهران، گفت: با هماهنگی استاندار تهران، برای اینکه میزان ترددهای درون شهری را تغییر دهیم با توجه به ویژگی‌های این کلانشهر وحجم گسترده دستگاه‌های اجرایی در این شهر، سعی شد همه این ویژگی‌ها در نظر گرفته شود. در این راستا در رابطه با کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی و دستگاه‌های عمومی غیردولتی که تحت مصداق سازمان خدمات کشوری هستند، بر اساس این بخشنامه که از امروز ابلاغ خواهد شد، فعالیت کلیه دستگاه‌ها از ۸ تا ۱۳ تعیین می‌شود. دستگاه‌هایی که شش روز در هفته کار می کنند این عدد ۸ تا ۱۲ می‌شود.

وی افزود: کلیه رستوران‌ها که در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در روزهای گذشته توزیع غذا را انجام می‌دادند، با توجه به زمانبندی انجام شده، اعطای ناهار به پرسنل حذف می‌شود و در اصل از آوردن غذا از رستوران‌ها ممانعت به عمل می‌آید. همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند، قرار شد بر اساس پروتکل اجرایی خود آن دستگاه، از طرفیت دور کاری استفاده شود.

درخواست وزارت خارجه از شهروندان ایرانی برای پرهیز از سفر به کره جنوبی

وزارت خارجه کشورمان در بیانیه‌ای به شهروندان ایرانی‌ توصیه کرد که با توجه گسترش انتشار ویروس کرونا در کره جنوبی از سفر به این کشور جداً بپرهیزند.

در متن این بیانیه آمده است:

در پی انتشار فراگیر ویروس کرونا در کره جنوبی، وزارت امورخارجه از هموطنان درخواست می‌کند توصیه‌های زیر را با جدیت مد نظر داشته باشند:
۱- با توجه به وضعیت انتشار گسترده کرونا در کره جنوبی، از سفر به این کشور جدا خودداری کنند.
۲- هموطنانی طی دو هفته گذشته از کره جنوبی برگشته اند، طبق دستور العمل های وزارت بهداشت، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.
۳- هموطنان مقیم کره اگر نمی توانند این کشور را ترک کنند، همه نکات بهداشتی را برای پیشگیری رعایت، و از تردد به کانون‌های آلودگی در کره خودداری کنند.
۴- به این هموطنان توصیه می‌شود به دستور العمل ها و هشدارهای مقامات بهداشتی کره توجه کرده و امکان خروج از این کشور در صورت تشدید بحران را مد نظر داشته باشند.

نظر شما