شناسهٔ خبر: 38550028 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فوری و رسمی

آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۵۹۳ تن و جان باختگان به ۴۳ تن رسید/ کشف ۲۰۵ مورد جدید و تایید رسیدن بیماری به یک استان دیگر

پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۵۹۳ تن افزایش یافت و شمار استان‌هایی که موارد قطعی ابتلا به ویروس در آن‌ها شناسایی شده به ۲۵ استان رسید.

صاحب‌خبر -
تابناک اجتماعیپس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۵۹۳ تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۲۰۵ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

وی افزود: از این ۲۰۵ تن، ۵۲ تن استان تهران، ۲۱ تن استان قم، ۱۷ تن استان گیلان، ۲۲ تن استان گلستان، ۱۲ تن استان اصفهان، ۱۸ تن استان مرکزی، ۱۲ تن استان مازندران، یک تن استان خراسان رضوی، یک تن استان ایلام، ۸ تن استان فارس، ۶ تن استان آذربایجان شرقی، ۳ تن استان اردبیل، ۸ تن استان البرز، ۴ تن استان سمنان، ۵ تن استان کردستان، ۶ تن استان قزوین، ۴ تن استان خوزستان، ۴ تن استان یزد و یک تن استان سیستان و بلوچستان هستند؛ بنابراین، آمار مبتلایان قطعی به کووید-۱۹ از ابتدا تا به امروز ۵۹۳ تن است.
 
آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۵۹۳ تن و جان باختگان به ۴۳ تن رسید/ کشف ۲۰۵ مورد جدید و تایید رسیدن بیماری به یک استان دیگر

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۴۳ تن رسیده است. همچنین تا به امروز در مجموع ۱۲۳ تن از افراد بستری شده بهبود یافته‌اند.

جهانپور افزود: تعداد افراد مشکوک بیشتر از تعداد مبتلایان واقعی است و شاید از تعداد افراد مشکوک تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به کرونا مبتلا شده باشند.

گفتنی است، بر مبنای گزارش‌های قبلی و تجمیع آن‌ها با گزارش امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تا کنون ۲۴ استان کشورمان موارد قطعی ابتلا به ویروس شناسایی شده بود و حالا یک استان دیگر یعنی ایلام هم به این فهرست اضافه شد.

نظر شما