شناسهٔ خبر: 38525861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

کشته شدن ۲۹ سرباز ترکیه‌ای در سوریه

ابنا

۲۹ سرباز ترکیه‌ای در استان ادلب سوریه کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ استاندار "هاتای" در ترکیه از کشته شدن 29 سرباز این کشور بر اثر یک حمله هوایی در استان ادلب سوریه خبر داده است.

وی مدعی شد که سربازان ترکیه‌ای در حمله جنگنده‌های ارتش سوریه کشته شده‌اند، در حالی که برخی منابع دیگر گفته‌اند این حمله هوایی توسط روسیه انجام شده است.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که این سربازها در حمله هوایی که در نزدیکی روستای "الباره" واقع در منطقه "جبل الزاویه"، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شده‌اند.

این شبکه به نقل از خبرنگارش در سوریه اعلام کرد که چهار بالگرد ارتش ترکیه برای انتقال اجساد سربازان کشته‌شده و نظامیان مجروح وارد حریم هوایی سوریه شد.

همزمان رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داده‌اند شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه تشکیل جلسه داده است.

ترکیه همچنین در بحبوحه گزارش‌هایی از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از سربازان این کشور در حومه استان ادلب سوریه دسترسی کاربران به فضای مجازی را محدود کرده است.

منابع خبری می‌گویند سرویس‌دهنده‌های اینترنت در ترکیه دسترسی به توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و سایت «Ekşi Sozluk» (یک دیکشنری مشارکتی در ترکیه) را محدود کرده‌اند.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما