شناسهٔ خبر: 38518751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دیده‌بان سوریه از آزادی کامل جنوب ادلب خبر داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- ارتش سوریه هم‌چنان در حال انجام عملیات‌هایی برای عقب راندن معارضان وابسته به ترکیه در جنوب استان ادلب، است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) اعلام کرد:
«نیروهای ارتش سوریه در محور جنوبی ادلب و ارتفاعات شحشبو و سهل الغاب در حومه حماه، در حال پیشروی‌های سریع هستند.»

این نهاد همچنین از تسلط کامل نیروهای سوری بر ارتفاعات شحشبو خبر داد و در ادامه بیان کرد؛ ارتش سوریه پس از آزادسازی چند منطقه دیگر توانست جنوب استان ادلب را به کنترل کامل خود درآورد.

بنا بر این گزارش، نیروهای سوری موفق شدند بر مناطق «شیر مغار، میدان غزال، حورتا، الدیرونه، جرن، راشا، شولین، و کوکبا الطویله» نیز مسلط شوند.

به نوشته این مرکز، ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌هایش در غرب حماه توانست مناطق «العنکاوی، قلیدین، الحویجه، الحواش، العمقیه و بیت راس» را به کنترل خود درآورند.

طبق این گزارش دیدبان حقوق بشر، ارتش سوریه در سه روز گذشته موفق شد ۵۸ شهرک و روستا را از عناصر اشغالگر پس بگیرند.

پایگاه خبری الاعلام الحربی نیز در این رابطه گزارش داد: «نیروهای سوری از دو مسیر، یک گروه از جنوب ادلب و دیگری از شمال غرب حماه در حال پیشروی بودند که در پایان عملیات به یکدیگر رسیدند.»

ارتش سوریه هم اکنون در حال پاکسازی کامل روستاها در این مناطق هستند که با پایان پاکسازی امن بودن آنان را اعلام خواهد کرد.

منابع خبری وابسته به معارضان سوری در این رابطه مدعی شدند؛ در پی درگیری شدیدی که میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در نزدیکی شهر «سراقب» ادلب، رخ داد تروریست‌ها موفق شدند این شهر را به اشغال خود درآورند.

در حالی این خبر منتشر شد که منابع میدانی هم‌چنان بر کنترل نیروهای سوری بر این شهر تأکید کردند و از دفع حملات تروریست‌ها به این شهر (سراقب) خبر دادند.

نیروهای ترکیه با هدف مشغول کردن نیروهای ارتش سوریه در عملیات شهر سراقب، می‌خواستند جلوی تداوم عملیات در منطقه جبل الزاویه را بگیرند.
ارتش سوریه بامداد دیروز توانستند ۱۱ منطقه را در استان‌های ادلب و حلب آزاد کنند، این عملیات های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها از چهارم بهمن ماه مجدداً آغاز شده است و هم‌چنان ادامه دارد.

این خبر را در وبسایت دیدبان حقوق بشر سوریه ببینید

نظر شما