شناسهٔ خبر: 38518377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار کرونا در ایران؛ ۲۴۵ مبتلا، ۲۶ فوتی/ نماز جمعه تهران لغو شد اما قم نه!/ معاون رییس جمهور هم کرونایی شد

صاحب‌خبر -

شفقنا زندگی- کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد “در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم”.

وی گفته است: “از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند”. بنابر این گزارش، از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.

جهانپور بامداد پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشته بود: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید برای تشخیص کرونا از دو آزمایشگاه به هفت و تا پایان هفته ۱۵ و ظرف هفته آتی به ۲۲ آزمایشگاه خواهد رسید. این ظرفیت آزمایشگاهی در مقایسه با کشورهای همتراز، کم نظیر و حتی در پیک نمودار شیوع بیماری کووید ۱۹ پاسخگوی نیاز خواهد بود.

رییس جمهور مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا را تایید کرد

مشاور وزیر بهداشت با اعلام تایید مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:

بر این اساس تمامی مراکز آموزش عالی یک هفته تعطیل خواهد بود
‏مدارس مناطقی که وزارت بهداشت اعلام کند سه روز تعطیل است
‏تمامی تجمعات فرهنگی و برنامه‌‌های سینماها و کنسرت‌ها تا ۱۶ اسفند لغو شد.
‏مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شود

نماز جمعه این هفته تهران لغو شد

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران گفت: براساس تصمیم اخیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماز جمعه این هفته تهران لغو شد. وضعیت برگزاری نماز جمعه در هفته های آتی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد./ فارس

نماز جمعه قم این هفته نیز برگزار می‌شود

با وجود تاکید وزارت بهداشت مبنی بر لغو مراسم جمعی و اجتماعات، نهاد نمازجمعه استان قم با صدور اطلاعیه بر برپایی نمازجمعه این هفته در قم تاکید کرده است./ ایرنا

تست کرونا ابتکار مثبت اعلام شد

مدیرروابط عمومی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از ابتلای معصومه ابتکار به ویروس کرونا خبر داد./ ایرنا

پیش از این مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با انتشار ویدئویی از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد. او گفت: جای نگرانی نیست و هم اکنون در قرنطینه هستم.

ترخیص ۴۹ مبتلا به کرونا در قم

 قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از ترخیص ۴۹ بیمار کرونایی از مراکز درمانی در قم خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی دکتر علی ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در قم گفت:  ۴۳۲ نفر در مراکز درمانی قم مشکوک به کرونا بستری شدند و تا ساعت ۱۶ هفتم اسفندماه ۴۹ نفر مرخص شدند. وی افزود: سه بیمارستان کامکار، فرقانی و امام رضا(ع) برای بستری بیماران مربوط به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است. قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: حدود ۵۰ هزار بسته بهداشتی اهدایی وزارت بهداشت توسط داروخانه‌ها در میان مردم قم توزیع شده و ۱۰۰ هزار بسته دیگر نیز امشب توزیع می‌شود. وی گفت: تاکنون ۶۵۰ هزار ماسک در داروخانه‌ها توزیع کرده‌ایم. دستگاه تولید ماسک نیز خریداری شده و در حال نصب است که روزانه ۲۰۰ هزار ماسک تولید می‌کند.

به گیلان سفر نکنید/گیلانی‌ها در خانه بمانند

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به گزارش موارد ابتلای ویروس کرونای جدید در این استان، از مردم خواست که به دنبال تعطیلی‌هایی که اعلام می‌شود، برای حفظ سلامتی‌شان به گیلان سفر نکنند. دکتر مهدی شادنوش – رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت که به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و برای بررسی وضعیت کووید_۱۹ به استان گیلان سفر کرده است، در گفت و گو با ایسنا، ادامه داد: باید توجه کرد که در تمام‌ منطقه استان گیلان، آلودگی وجود دارد. بنابراین افراد و مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان واقعا به این استان سفر نکنند تا خودشان را در معرض ابتلا به بیماری کرونا ویروس جدید قرار ندهند.

وی افزود: در عین حال مردم استان گیلان هم برای کمک به حوزه سلامت، تا حد امکان در منازل‌شان بمانند و از تردد و ارتباط با سایر افراد خودداری کنند. شادنوش ادامه داد: در این شرایط بسیار سخت، هر فرد سالمی هم بتواند سلامتش را حفظ کند، به نوعی کمکی ملی به کشور کرده است. بنابراین افراد سالم باید خودشان را حفظ کنند و این بهترین کمکی است که می‌توانند به کشور انجام دهند. شادنوش درباره وضعیت بیمارستان‌ها و بیماران مبتلا به کووید_۱۹ در گیلان نیز گفت: روز به روز در حال ارتقاء خدمات در بیمارستان ها برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید هستیم. روز به روز شرایط بهتر خواهد شد. البته به دلیل نواقص و مشکلاتی هم که وجود دارد، از مردم عذرخواهی می‌کنیم، اما مردم بدانند که فرزندان‌شان این‌ تعهد را دارند که خدمات را توسعه و گسترش دهند که نتایج آن طی روزهای آینده بیشتر دیده خواهد شد.

افزایش شمار بهبودیافتگان کرونا / قرنطینه ۱۴ روزه مسافران مشکوک به کرونا/ نمازهای جمعه در استان‌ های مختلف بر  اساس ارزیابی خطر بیماری، موقتا و حداقل برای این هفته برگزار نخواهد شد

افزایش شمار بهبودیافتگان کرونا / قرنطینه ۱۴ روزه مسافران مشکوک به کرونا

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش بهبودیافتگان موارد قطعی و مشکوک کرونا در کشور، در عین حال بر لزوم محدودیت ترددهای شهری و بین شهری از سوی هموطنان تاکید کرد. به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور ضمن اشاره به آخرین آمار ابتلا به کووید- ۱۹ در کشور گفت:‌ شرط اول در کنترل این بیماری کاهش تردد و مراودات و لغو سفرهای غیرضرور شهری و بین شهری و لغو اجتماعات است.

وی با اشاره به بهبودیافتگان موارد قطعی و همچنین موارد مشکوک کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه در قم، تهران، گیلان و برخی استان‌های دیگر موارد بهبودی زیادی داشتیم. در قم علاوه بر ۳۰ نفری که روز گذشته اعلام کردیم، ۲۲ نفر دیگر به دلیل بهبودی (شامل مبتلای قطعی به کرونا و مشکوک به کرونا) ترخیص شدند. در گیلان نیز ۴۰۰ نفر در روزهای گذشته مرخصی از موارد مشکوک و مبتلا داشتیم.جهانپور به گسترش شبکه آزمایشگاهی تشخیص کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به بیماریابی فعال و گسترش شبکه آزمایشگاهی که تا فردا به ۱۵ آزمایشگاه افزایش می‌یابد و بر اساس زیرساخت‌ها ظرف هفته‌های آینده نیز به ۴۰ آزمایشگاه خواهد رسید، عملا زمان انتظار بیمار کاهش یافته است و لیست انتظار برای آزمایش نخواهیم داشت.

وی در عین حال گفت: به نظر می‌رسد روند ابتلا  به بیماری در اغلب استان‌ها صعودی خواهد بود و در روزهای آینده این روند حفظ خواهد شد. بنابراین تاکید می‌کنیم که رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی موثرترین راه قطع زنجیره انتقال است.وی با تاکید بر لزوم شستن دست‌ها با آب و صابون مایع، افزود: این روش ارزان‌ترین و موثرترین روش پیشگیری از بیماری است. همچنان توصیه می‌کنیم که از بوسیدن و دست دادن خودداری شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با تاکید چند باره بر پرهیز از  ترددهای غیرضرور، ادامه داد: گزارش‌ها از نواحل ساحلی شمال و جنوب کشور حاکی از آن است که مردم توصیه‌ها در این زمینه را جدی نگرفته‌اند. معضلات این موضوع در روزهای آینده هم برای خود مسافرین و خانواده‌هایشان و هم هموطنان در استان‌های مقصد، دردسرساز  خواهد  بود. این موضوع را به یاد داشته باشید که امن‌ترین جا برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به کرونا، خانه‌ها و شهرهای خودمان است. قطعا مسافرت‌های بین شهری به شیوع بیماری کمک خواهد کرد.

وی در این راستا ادامه داد: آماری که امروز در گیلان و مازندران رو به افزایش است، بخشی به دلیل این موضوع است که مردم محدود  کردن سفرها را جدی  نگرفته‌اند. لازم است افراد در صورتی که کار ضروری ندارند، حتی در داخل شهرها ترددها را محدود کنند و موقتا به  خاطر حفظ سلامت خود واطرافیان‌شان ترددهای غیرضرور در سطح شهر و مسافرت‌های بین شهری را متوقف کنند.وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها غربالگری مسافران در مبادی ورودی استان، شروع شده‌  است، افزود: بنابراین اگر مورد مشکوکی مشاهده شود، ممکن است فرد تا ۱۴ روز تحت قرنطینه صورت گیرد؛ چراکه موضوع اولویتی است به  نام سلامت عمومی هموطنان. بنابراین از هموطنان استدعا داریم در این مسیر حداکثر مشارکت را داشته باشند.

جهانپور با اشاره به مصوبات قرارگاه کرونا که امروز و در صورت تایید رییس جمهوری ابلاغ خواهد شد، گفت: بر اساس این مصوبات، کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا پایان هفته آینده تعطیل خواهند بود. این تعطیلی شامل کلاس‌های آموزشی خواهد شد و کادر اداری و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها شامل این تعطیلی نیستند.وی افزود: این تعطیلی در مورد گروه دانشجویان علوم پزشکی، مشمول کلاس‌های آموزشی  خواهد شد و کارورزی‌های پزشکی، دستیاران و دانشجویان ترم هفت و هشت پرستاری شامل تعطیلی نخواهند بود.

جهانپور درباره  تعطیلی  مدارس ابتدایی و متوسطه  نیز گفت: در صورت تایید رییس جمهوری روز جمعه اعلام می‌شود که مدارس ابتدایی و متوسطه استان‌هایی که درگیر بیماری هستند، بر اساس ارزیابی ریسک کمیته فنی تا سه روز تعطیل شوند. کمیته فنی بعد از این سه روز، ارزیابی ریسک مجدد خواهد داشت و تداوم تعطیلی‌ها تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

وی همچنین در مورد سایر مصوبات این ستاد گفت: مسابقات ورزشی قطعا در سراسر  کشور بدون حضور تماشاگر خواهد بود و یا حتی به صلاحدید دستگاه‌های مربوطه تا اطلاع ثانوی به تعویق خواهد افتاد. همچنین کلیه کنسرت‌ها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، تجمعات مذهبی و جشن و عروسی تعطیل خواهند بود و این تعطیلی حداقل به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.به گفته جهانپور، طبق مصوبه ستاد مذکور و در صورت تایید رییس جمهور، زیارت عتبات و بقاع شریفه طبق مصوبه ستاد محدود خواهد شد. نمازهای جمعه در استان‌ های مختلف بر  اساس ارزیابی خطر بیماری، موقتا و حداقل برای این هفته برگزار نخواهد شد. اردوهای دانشجویی و دانش آموزی و سیاحتی و زیارتی نیز باید لغو شوند.

وی به مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: با  مصوبه ستاد ملی و در صورت ابلاغ رییس جمهور، افراد امسال موقتا از شرکت در این مراسم پرهیز کنند، قطعا ثواب مشارکت در حفظ سلامت عمومی کمتر از این مراسم‌های دل انگیز و روح انگیز مذهبی نخواهد بود. وی همچنین درباره توزیع ماسک گفت: توزیع ماسک با مکانیسم مشخص و با اولویت افراد در معرض خطر از قم آغاز شد و در سایر استان‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

جهانپور با اشاره به افزایش تقاضا برای محلول‌های ضدعفونی کننده نیز گفت: تولید این محلول‌ها در کشور به شدت افزایش یافته است. در مجموع برای شست‌وشوی دست‌ها آب و صابون مایع در دسترس افراد است و در مورد سطوح تماس نیز اگر دسترسی به محلول‌های ضدعفونی کننده نبود، ترکیب آب ژاول (محلول‌های سفیدکننده) با آب (نیم لیتر آب ژاول با ۲۰ تا ۲۵ لیتر آب) جهت ضدعفونی کردن سطوح و ابزار مناسب است و نیازی به استفاده از برند خاصی از محلول‌های ضدعفونی کننده نیست.سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به پویش ملی مقابله با کرونا و هشتگ “کرونا-را-شکست-می‌دهیم” افزود: پویشی هم ظرف روزهای گذشته  شکل گرفته تحت عنوان “مدافعان سلامت” که سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها، کارکنان بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران و کارشناسان و متخصصان بهداشت و … در اقصی نقاط  کشور هستند و در حال مبارزه با این بیماری‌ها هستند و خطرات و ریسک احتمالی آن را نیز به جان خریدند. این پویش معرفی بخشی از ایثارگری‌ها و کوشش‌های این عزیزان است.

 

پیشنهاد ستاد مدیریت کرونا در تهران درباره “پادگان‌ها” و “زندان‌ها

پیشنهاد ستاد مدیریت کرونا در تهران درباره "پادگان‌ها" و "زندان‌ها"

 

فرمانده مقابله با کرونا در استان تهران، مصوبات ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران امروز با حضور دکتر علیرضا زالی رییس ستاد و محسنی بندپی استاندار تهران تشکیل جلسه داد.دکتر علیرضا زالی با اشاره به برگزاری این جلسه، درباره مصوبات آن گفت: با هماهنگی بین استانداری و مجموعه دستگاه‌های بهداشت و درمان مستقر در تهران شاهد انسجام دستگاهی در این امر هستیم و با استمرار این وحدت رویه شاهد پیشرفت در مبارزه و فائق آمدن بر این ویروس خواهیم بود.

وی با اشاره به مصوبات جلسه برگزار شده، گفت: هم افزایی و انسجام و گسترش وحدت رویه راهبردی بین کلیه دستگاه‌های اجرایی در مدیریت استان تهران مصوب شد. همچنین کلیه مرخصی‌های مدیران ارشد استان تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد. همچنین مصوب شد کلیه دستگاه‌های اجرایی اقدامات به عمل آمده، پیشنهادات و اقدامات فراسو در روزهای آتی را در اسرع وقت به ستاد اعلام کنند که در کنار بخش‌های راهبردی، کلیه ظرفیت سازی فعالیت‌های اجرایی و آتی دستگاه‌های اجرایی تببین و شفاف سازی شود و از هر گونه تداخل ممانعت به عمل آید.به گفته وی، پیشنهاد تعطیلی موقت نماز جمعه کلانشهر تهران و سایر شهرستان‌های تابعه استان تهران، پیشنهاد تعطیلی موقت اماکن زیارتی مشتمل بر بقاع متبرکه و امام زادگان در سطح استان تهران تا اطلاع ثانوی، پیشنهاد تعطیل موقت برگزاری نماز جماعت در مساجد سطح استان تهران، استمرار تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در سطح استان تهران با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعطیلی کنسرت‌ها، سینماها، تئاترها، تالارها، سالن های اجتماعات، مکان‌های برگزاری مراسم جشن و تشریفاتی در سطح استان تهران تا اطلاع ثانوی از دیگر مصوبات این ستاد بود.

وی با بیان اینکه هر گونه زمینه تجمع در ابعاد مختلفی که فکر  می‌کنیم منجر به سرایت و گسترش پیشرونده ویروس باشد، پیشنهاد ستاد آن بود که متوقف شود و به حداقل زمان رسانده شود،  افزود: همچنین در ستاد مصوب شد کهکلیه دستگاه‌های اجرایی کارکنان در معرض  خود را شناسایی کنند و با استفاده از آموزش‌های بهداشتی و درمانی به گونه‌ای عمل کنند که این افراد در معرض خطر، کاهش ساعت کاری و یا مرخصی اجباری برایشان تدارک دیده شود. به طور خاص برای جانبازان شیمیایی کارکنان مستقر در تهران نیز کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند در قالب مرخصی‌های اجباری بدون احتساب سنواتی مرخصی‌شان، اقدام کنند؛ چراکه آسیب‌پذیر هستند.زالی ادامه داد: در بحث استفاده از ظرفیت‌های کلیه دستگاه‌های اجرایی برای آموزش همگانی و افزایش ارتقای  سلامت قرار شد کلیه دستگاه‌ها در تهران که خود واجد مجموعه بهداشتی درمانی هستند مانند شهرداری، بانک‌ها، صنعت نفت و تامین اجتماعی و … مجموعه کلینیک‌ها و خدمات سرپایی  خود و بعضا خدمات درمانی را با تصویب ستاد بحران در اختیار این ستاد قرار دهند تا در زمینه بیماریابی، آموزش همگانی، غربالگری و کاهش بار مراجعات درمانی عمل شود. استاندار تهران تاکید داشتند اقدامات کامل حفاظتی و حمایتی و تشویقی برای پزشکان و کارکنان و افراد دلسوزی که در خط مقدم عرصه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند به طور ویژه دیده شود.

وی گفت: بحث تامین اعتبارات مکفی و مورد لزوم استان تهران و استفاده از مبادی اعتباری  مکفی برای مالی نوینی که متوجه استان تهران است نیز مورد توجه قرار گرفت. زالی ادامه داد: پیشنهاد دیگر این ستاد آن بود که قوه قضاییه در مورد زندانیانی که در استان تهران هستند با غربالگری و طبقه‌بندی که در مورد جرم‌های کیفری انجام می‌دهند، به شرط صدور گواهی صحت توسط مبادی بهداشت و درمان درون زندان‌ها، اجازه مرخصی به زندانیان داده شود تا بار قابل توجهی از این تجمعات کم شود.

وی همچنین درباره  پادگان‌ها گفت: خوشبختانه اقدامات خیلی خوبی توسط واحدهای نظامی در سطح تهران انجام شده است. در مورد پادگان‌ها که محل تجمع است تاکید بر ارایه خدمات پیشگیرانه و بهداشتی و حفاظتی به خصوص در خصوص تنظیف پتوها و ملحفه‌ها و به خصوص بهداشت فردی سربازان است که باید انجام شود.رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ویروس کرونا جدید تاکید کرد: این ویروس رفتار ناشناخته و پیچیده‌ای دارد؛ ویروس چموشی است که فقط با آموزش و رفتار انسانی می‌توان حلقه و سیکل آن را متوقف کرد. بنابراین توصیه اکید ما آن است که مردم به بهداشت فردی خود توجه کنند و واقعا از ترددهای غیرضرور اجتناب شود. اگر امروز برای سلامتی مردم تعطیلی برخی از مدارس و آموزش عالی را می‌دهیم، برای این است که مردم در منزل بمانند. این ویروس در ترددهای سفر و در برودت امکان بقای بیشتری دارد و بنابراین احتمال آسیب‌پذیری برای افرادی که مسافرت را به عنوان گزینه تعطیلات استفاده می‌کنند، وجود دارد.

همچنین محسنی بندپی – استاندار تهران نیز با اشاره به این جلسه دو ساعت و نیمه گفت: با توجه به اهمیت موضوع کرونا و حساس بودن کلانشهر تهران و استان تهران در رابطه با برخورد همه جانبه در ابعاد پیشگیرانه، غربالگری، شناسایی، درمان، آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان، جلسه فوق‌العاده‌ای امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل شد.وی گفت: کلیات این جلسه آن بود که از همه ظرفیت‌های بین بخشی برای مبارزه با این ویروس استفاده شود و انسجام بخشی خوبی در این زمینه داشته باشیم تا به این ترتیب بتوانیم در ابعاد مختلف مبارزه همه جانبه با این ویروس که  تقریبا شیوعش از حالت نرمال بیشتر است را در استان تهران شاهد باشیم.

تصمیم جدید درمانی برای “کرونا” / راه‌اندازی ۳۴ آزمایشگاه کرونا تا هفته آتی

تصمیم جدید درمانی برای "کرونا" / راه‌اندازی ۳۴ آزمایشگاه کرونا تا هفته آتی

معاون وزیر بهداشت ضمن اعلام نهایی کردن پروتکل درمان کروناویروس، در عین حال از راه‌اندازی ۳۴ آزمایشگاه و همچنین کلینیک‌های ویژه این بیماری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته علمی مبارزه با کرونا با حضور معاونان وزیر بهداشت و اعضای برجسته هیات علمی و صاحب نظران این عرصه، گفت: در جلسه امروز در رابطه با نهایی  کردن پروتکل درمان بیماری کووید ۱۹ به نتیجه خوبی رسیدیم و درمان دو، سه و چهار دارویی را در این زمینه مصوب کردیم و مشخص شد که هر کدام از بیماران، کدام درمان را باید دریافت  کنند.

وی همچنین با اشاره به تعیین تکلیف بستری‌های این بیماری در جلسه امروز، گفت: بیش از ۴۰ درصد مراجعین بیمارستان‌ها واقعا مشکل خاصی ندارند و ترس و هراس از  بیماری باعث افزایش حجم مراجعه به بیمارستان‌ها شده است. بر همین اساس در این زمینه بازنگری صورت گرفت و مقرر شد کلینیک‌های ویژه این بیماری را به صورت سرپایی راه‌اندازی کنیم؛ چراکه خود بیمارستان شانس ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد و به این ترتیب در صورت نیاز، بیمار از این کلینیک‌ها به بیمارستان‌های مربوطه ارجاع داده  می‌شوند.

رییسی ادامه داد: پروتکل دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، درباره  آزمایش‌ها و پاراکلینیک‌های این بیماری بود. بنا داریم تا هفته آینده بیش از ۳۴ آزمایشگاه جهت تست و تشخیص کروناویروس جدید را  در سراسر  کشور راه‌اندازی کنیم.در زمینه کنترل کیفی آزمایشگاه‌ها هم به نتیجه خوبی رسیدیم.

 

نظر شما