شناسهٔ خبر: 38510249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

تحریم دبیرکل کتائب حزب‌الله از سوی آمریکا

ابنا

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم دبیرکل کتائب حزب‌الله خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم دبیر کل کتائب حزب‌الله عراق خبر داد.

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا "احمد الحمیداوی"، دبیر کل کتائب حزب‌الله عراق در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور به اصطلاح ضد تروریسم در یک نشست خبری از تصمیم دولت آمریکا در تحریم دبیرکل کتائب حزب‌الله که در عراق با داعش و دیگر تروریست های مورد حمایت متحدان آمریکایی مبارزه کرده است، خبر داد.

"ناتان سیلز" افزود که وزیر خارجه آمریکا الحمیداوی را بر اساس قانون خود ساخته "سازمان تروریستی خارجی " شناسایی کرد و کتائب حزب الله را یک گروه نیابتی ایران می داند.

وی کتائب حزب الله را به انجام حملات علیه پایگاه نظامی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در عراق متهم کرد و اظهار داشت: این حملات شامل حمله به پایگاه نظامی آمریکا در کرکوک که منجر به کشته شدن یک آمریکایی شده است.

چند روز پیش سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق گفته بود تلاش‌ها برای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت در حال بررسی گزینه‌های لازم برای تحقق این هدف هستند.

"جعفر الحسینی" همچنین از وجود هماهنگی با متحدان خود در تهران به منظور راه‌های پاسخ به جنایت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق خبر داده بود.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما