شناسهٔ خبر: 38509930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تعلیق ورود زائران و عمره گزاران به عربستان

صاحب‌خبر -

شفقنا- دولت عربستان در راستای اقدامات پیشگیرانه خود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور، از ورود زئران حج عمره و مسجد نبوی شریف جلوگیری کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد پنجشنبه در بیانیه ای از تعلیق ورود زائران و عمره گزاران به این کشور در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

وزارت خارجه سعودی در این بیانیه خود اعلام کرد که اجازه ورود به گردشگران کشورهایی را که شیوع کرونا در آن به مرحله هشدار و خطرناک رسیده است، نمی دهد.

وزارتخانه مزبور تاکید کرد که مسئولان وزارت بهداشت عربستان رویدادهای مربوط به شیوع ویروس کرونا را از نزدیک دنبال می‎کنند.

کشور عربستان این بیانیه را در حالی صادر می کند که خود هنوز آماری ازمبتلایان به ویروس به کرونا در این کشور منتشر نکرده است، این در حالی است که در میان کشورهای منطقه، زمزمه شیوع بیماری کرونا ابتدا در عربستان شنیده شد و در تاریخ هفدهم بهمن ماه بود که رسانه‌های این کشور از ابتلای دو تبعه هندی به این ویروس خبر دادند، اما این خبر بلافاصله از سوی مقامات سعودی تکذیب شد.

در حالی که برخی فعالان رسانه‌ای از ثبت ابتلای چندین نفر به کرونا در عربستان خبر می‎دهند، مقامات رسمی سعودی سعی دارند این خبرها را سانسور و به نوعی پنهان کاری کنند.

 

نظر شما