شناسهٔ خبر: 38450789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عراق از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد/شمار قربانیان در ایتالیا به 4 نفر رسید

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-عراق از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،عراق از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دارد؛ فرد بیمار یکی از شهروندان ایران است.

تایید اولین موارد ابتلا به کرونا در کویت و بحرین

دولت کویت و پادشاهی بحرین روز دوشنبه از تایید اولین موارد ابتلا به کرونا در کشورشان خبر دادند. آنها تاکید کردند که این ویروس از ایران به کشورهایشان منتقل شده است.
وزیر بهداشت کویت اعلام کرد آزمایش کرونای سه نفر که از شهر مشهد در ایران به کویت بازگشته‌اند، مثبت بوده است.
کویت پروازهای خود به ایران را به حالت تعلیق درآورده و برنامۀ تخلیه شهروندان خود از ایران را آغاز کرده است. بندرهای این کشور نیز به روی کشتی‌های ایرانی بسته شده است.
وزیر بهداشت بحرین نیز اعلام کرد که یکی از شهروندان این کشور که از ایران برگشته، به این ویروس آلوده شده است. فرد آلوده به بیمارستان منتقل شده و تمام افرادی که با او در تماس بودند نیز برای آزمایش فراخوانده شده‌اند.

وزیر صحت عامه افغانستان از تایید اولین مورد ابتلا به «کووید-19» در این کشور خبر داد
وزیر صحت عامه افغانستان روز دوشنبه از تایید اولین مورد ابتلا به «کووید-19» در این کشور خبر داد.
فیروزالدین فیروز در کابل اعلام کرد که ابتلای یکی از سه نفری که در ولایت هرات مشکوک به آلودگی به ویروس کرونا بوده‌اند، تایید شده است.
او از اعلام وضعیت اضطراری در این ولایت خبر داد.

شمار قربانیان در ایتالیا به 4 نفر رسید

در ایتالیا در 48 ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کرونا افزایش چشمگیری یافت و به 157 نفر رسید. این در حالیست که تعداد جان باختگان هم به 4 نفر رسید. آخرین قربانی مردی 84 ساله اهل برگامو در استان لمباردی ایتالیا بوده است.
شامگاه یکشنبه، یک قطار مسافربری ایتالیا اجازۀ ورود به خاک اتریش را نیافت. دولت اتریش دلیل این ممانعت را حضور دو مسافر با علائم مرتبط با کرونا در این قطار توضیح داد.
این قطار البته پس از دو ساعت توقف به مسیر خود ادامه داد.
در استان‌های شمالی ایتالیا همچون لمباردی و ونتو مدارس و دانشگاه‌ها حداقل برای یک هفته تعطیل شده است. دانشگاه بولونیا هم اعلام کرده تا اطلاع ثانوی کلاس‌هایش تعطیل خواهد بود. همچنین گزارش‌ها از شهر رمینی ایتالیا حاکی از هجوم مردم به فروشگاه‌ها برای خرید مواد غذایی و لوازم مختلف است.

چین
در 24 ساعت گذشته 150 نفر دیگر در سرزمین اصلی چین به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که 149 نفر از این تعداد ساکن استان ووهان بوده اند.
به این ترتیب شمار قربانیان این ویروس در این کشور به 2592 نفر رسید.
بر اساس آمارهای رسمی چین دست‌کم 409 مورد جدید از ابتلا به این ویروس نیز در این کشور ثبت شده است؛ به این ترتیب شمار مبتلایان به بیماری «کووید-19» در چین به 77150 نفر رسید.
شمار جان باختگان این بیماری در سراسر جهان نیز تا بامداد دوشنبه 24 فوریه به 2616 نفر رسید.

تایوان
در تایوان هم یک پدر و پسر 80 و 50 ساله به کرونا مبتلا شدند و بر این اساس تعداد افرادی که در تایوان به این ویروس آلوده شده‌اند به 28 رسید.
بر اساس گزارش مقام‌های محلی، این دو مرد اخیرا سفری به چین نداشته‌اند اما پزشکان معتقدند احتمالا این ویروس از طریق تماس با یکی از بستگانی که به چین سفر کرده به آنها منتقل شده است.
   
کرۀ جنوبی
شرکت هواپیمایی کرۀ جنوبی اعلام کرد تا اطلاع ثانوی پروازهای خود را به شهر دائجو در جنوب‌شرق این کشور که از مهمترین مراکز گسترش این ویروس است، لغو می‌کند.
با افزوده‌ شدن 161 نفر دیگر به بیماران در صبح دوشنبه، شمار کل بیماران «کووید-19» در کرۀ جنوبی به 763 نفر رسید.
در همین حال خبرگزاری دولتی یونهاپ کرۀ جنوبی گزارش داد که 30 نفر از شهروندان این کشور که به تازگی از اسرائیل بازگشته‌اند نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
روز گذشته اسرائیل مسافران هواپیمایی که از کرۀ جنوبی به آن کشور رفته بودند را بازگرداند؛ موضوعی که با انتقاد سئول روبه‌رو شد.

کرۀ شمالی
در بخش شمالی شبه جزیرۀ کره اما، مقامات پیونگ یانگ اعلام کردند حدود 380 تبعۀ خارجی را در این کشور قرنطینه کرده‌اند. کرۀ شمالی می‌گوید برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به این کشور حدود 380 نفر از کسانی که به تازگی از خارج وارد کرۀ شمالی شده‌اند، قرنطینه کرده‌اند.
پیونگ‌یانگ اشاره‌ای به هویت این افراد نکرده اما رسانه‌های کرۀ جنوبی مدعی هستند که اکثر قرنطینه‌شدگان دیپلمات‌هایی هستند که در پیونگ‌یانگ مستقر هستند و یا تاجرانی که از خارج برای امور اقتصادی و تجاری خود به کرۀ شمالی سفر کرده‌اند.
دولت کرۀ شمالی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس را گزارش نکرده است.

نظر شما