شناسهٔ خبر: 38428804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مقاومت فلسطین: انگشتان ما روی ماشه است؛ انتقام خون جوان شهید فلسطینی را می‌گیریم

گروههای مقاومت فلسطین با محکوم‌کردن جنایت تازه صهیونیست‌ها در مرز نوار غزه در به شهادت رساندن جوان فلسطینی و اهانت به پیکر وی تأکید کردند که انتقام خون جوان شهید فلسطینی را خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های فلسطینی، فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اهانت ارتش رژیم صهیونیستی به پیکر شهید فلسطینی گفت: اقدام اشغالگران اسرائیلی در به قتل رساندن جوان بی‌پناه فلسطینی در مرز نوار غزه و اهانت به پیکر وی جلوی دیدگان جهانیان، جنایت پلید دیگری است که به پرونده جنایت‌های سیاه اشغالگران علیه ملت فلسطین و اهالی تحت محاصره غزه افزوده می‌شود و دشمن اسرائیلی مسئول نتایج و پیامدهای آن است.

وی افزود: این سیاست فاشیستی اشغالگران اسرائیلی، بسیار خطرناک است. اشغالگران جنایت و  تروریسم خود علیه ملت فلسطین و جوانان انقلابی آنها مرتکب می‌شوند تا آنها را بترسانند و اراده آنها را برای ادامه راه مبارزاتی خود علیه اشغالگران و سیاست‌ها و جنایت‌هایش را در هم بشکنند.

برهوم تأکید کرد: این جنایت‌ها باعث نخواهد شد که ملت ما ساکت نشسته یا تسلیم شود و نه‌تنها اراده آنها در هم شکسته نخواهد شد بلکه بر قدرت و انسجام و پافشاری آنها بر سرزمین و حقوق خود افزوده خواهد شد و اصرار آنها برای مقاومت در برابر اشغالگران با همه راهها و ابزارها به‌منظور دفاع از حقوق و اصول ملی ثابت ملت فلسطین با هر اندازه جانفشانی دوچندان خواهد شد.

 

مصعب البریم سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تأکید کرد: ما به مقابله با همه توطئه‌ها که برای مصادره حق موجودیت ما انجام می‌شود، افتخار می‌کنیم و به ملت خود که همواره می‌خروشد و به نیروهای مقاومت درود و تهنیت می‌فرستیم.

وی با محکوم کردن جنایت وحشیانه اشغالگران علیه این جوان فلسطینی خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد که اشغالگران با ما همانند برخی دولت‌های عرب برخورد کنند.

البریم ابراز کرد: انگشتان ما روی ماشه است و انتقام خون شهیدان را خواهیم گرفت، همان‌طور که قبلاً این کار را با موشک‌باران تل‌آویو انجام دادیم.

وی اظهار کرد: تهدیدهای دشمن هرگز موفق نخواهد شد مقاومت را از راه و مسیر خود بازدارد.

البریم گفت: خط مقاومت توسعه و پیشرفت خواهد کرد و اشغالگران با مقاومت واحد و یکپارچه‌ای روبه‌رو خواهند شد.

وی تصریح کرد: اشغالگران همواره تشنه خون هستند و از سال 48 با قتل‌عام رفتار تروریستی و وحشیانه مرتکب می‌شوند.

البریم گفت: با وجود این تروریسم اشغالگران علیه ملت فلسطین، آنها همچنان ریشه در سرزمین خود دارند و معادله درگیری با دشمن را تدوین می‌کنند.

 

ابو حمزه سخنگوی گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطینی نیز تاکید کرد: حمله وحشیانه و جنایتکارانه اشغالگران علیه یکی از مبارزان ما در مرز نوار غزه، تجاوزی آشکار به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمن اسرائیلی باید نتایج این تجاوزگری را برعهده بگیرد.

جنبش المجاهدین فلسطین نیز به‌ نوبه خود گفت: اعدام جوان فلسطینی در شرق خان‌یونس و اهانت به پیکر مطهر او یک جنایت جنگی صهیونیستی در برابر دیدگان همه جهانیان است.

این جنبش جنایت خان‌یونس را برملاکننده میزان جنایت‌های پلید و خودکامگی صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین دانست و تأکید کرد: دشمن اسرائیلی مسئول این جنایت است و باید تبعات کامل آن را به‌عهده بگیرد.

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز جنایت اعدام جوان فلسطینی در شرق خان‌یونس را در چارچوب سلسله جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین دانست و تاکید کرد: ما به کابینه دشمن صهیونیست اجازه نخواهیم داد تا قواعد درگیری را تغییر داده و یک پیروزی توهمی را برای خدمت به انتخابات خودش بدست آورد.

در همین حال، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین جنایت پلید و وحشیانه اشغالگران در شرق خان‌یونس را به شدت محکوم کرد و گفت: اهانت نیروهای اشغالگر به پیکر شهید محمد الناعم بیانگر وحشیگری و خودکامگی آنها در برخورد با ملت فلسطین است.

این جبهه تاکید کرد: جنایت خان‌یونس که به پرونده جنایات اشغالگران افزوده می شود، در سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و ناقض قوانین بین المللی و بشردوستانه است.

از سوی دیگر ، جبهه دموکراتیک کابینه اشغالگران اسرائیلی و ارتش این رژیم را مسئول کامل جنایت پلید یاد شده و نتایج و همه پیامدهای آن دانست و تاکید کرد که به اشغالگران تشنه خون اجازه تعدی به ملت فلسطین و ارتکاب جنایت‌های بیشتر و بهره برداری از آن در بازار انتخابات خود را نخواهد داد.

این جبهه خاطرنشان کرد: نبود بازدارندگی بین المللی و تداوم سکوت جامعه بین‌المللی در قبال جنایت‌های اسرائیل، سران این رژیم را سوق می‌دهد که به ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه ملت فلسطین اقدام کنند.

 این جبهه تاکید کرد: جنایت خان‌یوس ملت ما را مرعوب نخواهد کرد بلکه بر عزم و اراده آنها برای ادامه مبارزه با قدرت خود تا بیرون راندن اشغالگران و بازگشت پناهندگان فلسطینی و دستیابی به آزادی و تعیین سرنوشت خواهد افزود.

جنبش فتح نیز به نوبه خود این جنایت را محکوم کرد و آن را جنایت پلید جنگی دانست که باید همه نهادهای حقوق بشری و جامعه بین‌المللی به آن رسیدگی کنند.

این جنبش همچنین بر لزوم حفاظت بین المللی فوری از ملت فلسطین تاکید کرد و این جنایت را بیانگر ذهنیت وحشیانه و جنایتکارانه‌ای دانست که بر رفتار سران اشغالگران سیاسی و نظامی خود را نشان می‌دهد.

«ولید العوض» عضو دفتر سیاسی حزب مردم فلسطین نیز به شهادت رساندن این جوان فلسطینی را جنایتی ضد بشری و تروریسم سازمان یافته رژیم اسرائیل دانست.

وی افزود: اقدام اشغالگران در ارتکاب چنین جنایتی جریحه دار کردن احساسات همه فلسطینی‌ها است و اشغالگران با اینکار بدنبال گسترش خونریزی خود پیش از انتخابات هستند.

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در واکنش به جنایت ارتش اسرائیل تاکید کرد: به قتل رساندن فلسطینی‌های بی گناه و اهانت وحشیانه به پیکر آنها جنایتی ضد بشری و مغایر با قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام/+

نظر شما