شناسهٔ خبر: 38396071 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

احتمال تعویق مسابقات لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا وجود ندارد/ سرپرست مسابقات: دست دادن بازیکنان به هم را حذف کردیم

صاحب‌خبر -
احتمال تعویق مسابقات لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا وجود ندارد/ سرپرست مسابقات: دست دادن بازیکنان به هم را حذف کردیم
خبرگزاری آریا- فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت ورزش و جوانان با برگزاری جلسه‌ای پیرامون برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در هفته‌های آینده تصمیم‌گیری خواهند کرد.
به گزارش آریا، با اعلام مسئولان فدراسیون پزشکی و ورزشی، جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی و ورزشی امروز (شنبه) در حال برگزاری است و در این جلسه پیرامون نحوه مقابله با شیوع بیماری کرونا در بین ورزشکاران تصمیم‌گیری خواهد شد. لاله حاکمی، نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اعلام این خبر درباره مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز گفت:
در این جلسه درباره مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز صحبت و تصمیم‌گیری خواهد شد، اما این موضوع به نظر وزارت بهداشت هم بستگی دارد. البته نماینده وزارت بهداشت نیز به جلسه امروز دعوت شده بود، اما به دلیل مشغله فراوان در جلسه امروز نمایندگان وزارت بهداشت حضور ندارند و به صورت تلفنی با آن‌ها صحبت شد.
سرپرست مسابقات لیگ برتر فوتبال می گوید لغو بازی ممکن نیست اگر به این سمت برویم که از حضور تماشاچیان در لیگ بهره نبریم لیگ ساکتی خواهیم داشت. سهیل مهدی در گفت‌وگو با رادیو تهران در خصوص بیماری کرونا و شرایط برگزاری لیگ برتر، اظهار داشت:
واقعیت این است بیماری کرونا یک بحث بین‌المللی است. من متوجه شدم که وزارت ورزش هم توصیه‌هایی داشته و ما هم از کمیته پزشکی استعلام کردیم تا این دوستان اگر نکاتی در این خصوص دارند به ما بگویند. از بازی سپاهان و پرسپولیس تصمیم گرفته‌ایم دست دادن را در فوتبال حذف کنیم و با مشت بازیکنان با هم تماس داشته باشند.
وی افزود: ما نگران هستیم باید ببینیم سازمان‌های بالادستی‌مان چه تصمیم‌هایی می‌گیرند. در حادترین شرایط AFC بازی‌های چین را در بیرون از این کشور برگزار کرده است لغو بازی در این شرایط ممکن نیست اگر به این سمت برویم که از حضور تماشاچیان در لیگ بهره نبریم لیگ ساکتی خواهیم داشت. البته ضدعفونی کردن استادیوم‌های بزرگ مثل آزادی، نقش جهان و ... دور از ذهن است.
مهدی در مورد اینکه شاید هواداران به خاطر این ویروس به ورزشگاه نیایند عنوان داشت:
بحث استقبال و عدم استقبال هواداران ممکن است به خاطر شرایط شخصی افراد باشد و توصیه‌هایی که شده است که در اماکن پرتردد حضور نیابند. ما هم به خاطر همین از کمیته پزشکی خواسته‌ایم توصیه‌های لازم را بگوید.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شیوع کرونا در کشور می گوید حفظ سلامت ورزشکاران، قهرمانان و تماشاگران از اولویت‌های جدی ما است. به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر درباره تدابیر وزارت ورزش برای پیشگیری از کرونا گفت:
در پی مشاهده شواهد بیماری کرونا در کشور به فدراسیون پزشکی و ورزشی برای پیشگیری از کرونا آماده باش داده‌ایم تا دوستان و همکاران ما، همه تمهیدات لازم را به کار بگیرند.
وی اظهار داشت: از فدراسیون‌ها خواسته‌ایم در همه محیط‌های ورزشی مثل اردوها و ورزشگاه ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا انشالله جلوی شیوع این بیماری را بگیریم.
وزیر ورزش و جوانان افزود: همچنین اعلام کردیم حفظ سلامت ورزشکاران، قهرمانان و تماشاگران به ویژه در مسابقات لیگ‌ از اولویت‌های جدی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا است.

نظر شما