شناسهٔ خبر: 38394861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سندرز پیشتاز دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها/ روسیه از کدام نامزد در انتخابات 2020 آمریکا حمایت می کند؟

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در حالی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که روسیه دنبال پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات است، کاخ سفید می گوید روسیه در تلاش است به کارزار انتخاباتی برنی سندرز کمک کند.

سندرز کماکان پیشتاز دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها
افکارسنجی‌های مختلف در آمریکا نشان می‌دهد سناتور 78 ساله آمریکایی همچنان در جمع نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 پیشتاز است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، نظرسنجی‌های جدیدی که این روزها درباره محبوبیت نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا برگزار می‌شود، نشان از پیشتازی سناتور «برنی سندرز» دارد.
پیمایش دانشگاه ماساچوست در لووِل نشان می‌دهد سندرز توانسته با جلب نظر افکار عمومی، فاصله هشت درصدی با دیگر نامزدهای دموکرات در انتخابات درون‌حزبی در ایالت کالیفرنیا ایجاد کند.
به نوشته پایگاه خبری هیل، در حالی که کمتر از دو هفته تا مرحله بعدی انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت کالیفرنیا باقی مانده، طبق این نظرسنجی سندرز هم‌اکنون حائز رأی 24 درصدی در این ایالت است.
رتبه‌های بعدی این نظرسنجی به سناتور «الیزابت وارن» با 16 درصد، «جو بایدن» با 13 درصد، «پیت بوته‌جج» و «مایک بلومبرگ» با 12 درصد اختصاص دارد. نامزدهای دموکرات برای کسب رأی وکلای ایالتی در کالیفرنیا باید حداقل 15 درصد از کل رأی عمومی این ایالت را داشته باشند.
نظرسنجی دیگری که توسط مؤسسه «مورنینگ کانسالت» انجام شده، می‌گوید بعد از مناظره نامزدهای دموکرات در لاس‌وگاس، محبوبیت سندرز و وارن افزایش پیدا کرد اما بلومبرگ (که به تازگی به رتبه دوم نامزدهای محبوب دموکرات رسیده بود) شاهد کاهش رأی خود بود.
بر این اساس، سندرز با افزایش دو درصدی، اکنون با 30 درصد رأی رتبه اول بلامنازع در مرحله سوم انتخابات درون‌حزبی در ایالت نوادا (که روز شنبه برگزار می‌شود) را در اختیار دارد.
بعد از سندرز، بایدن با 19 درصد و بدون تغییر نسبت به نظرسنجی پیش از مناظره، در رتبه دوم ایستاده است. بلومبرگ با کاهش سه درصدی، با 17 درصد رأی به رتبه سوم سقوط کرد.
طبق نتایج این نظرسنجی، وارن با 12 درصد، بوته‌جج با 11 درصد و «اِیمی کلوبوچار» با 5 درصد در رتبه‌های بعدی انتخاب نوادا قرار دارند.
همچنین بررسی‌های پایگاه تحلیلی-تحقیقی «رییِل کلییِر پالتیکس» نشان می‌دهد که سندرز از هشت نظرسنجی که در دو ماه اول سال 2020 برگزار شده، در هفت مورد از آنها پیشتاز است.

هزینه یک میلیون دلاری یک گروه حامی اسرائیل برای تبلیغ علیه سندرز
بر اساس اعلام یک گروه ناظر انتخاباتی، یک کمیته اقدام سیاسی (PAC) حامی رژیم صهیونیستی بیش از یک میلیون دلار را صرف تبلیغات به منظور جلوگیری از پیروزی برنی سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا کرده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این گروه ناظر موسوم به "مرکز سیاست پاسخ‌گو" در گزارشی با استناد به اسناد کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا عنوان کرد: کمپین مخالفت با سندرز نشات گرفته از یک کمیته اقدام سیاسی حامی اسرائیل به نام کمیته "اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل"، یک گروه میانه‌روی حامی اسرائیل است که بالغ بر 1.4 میلیون دلار را علیه سندرز هزینه‌ کرده است.
این گروه بیش از 800 هزار دلار را صرف تبلیغات علیه این نامزد ریاست جمهوری پیشروی حزب دموکرات در ایالت آیووا و 600 هزار دلار را نیز برای همین کار در ایالت نوادا هزینه کرده است.
اوایل ماه جاری میلادی رسانه "اینترسپت" گزارش کرد که این کمیته اقدام سیاسی ارتباط نزدیکی با کمیته مشهور آیپک (AIPAC) دارد.
سندرز که خودش یهودی است یکی از معدود نامزدهای ریاست جمهوری در کلیت فرآیند انتخابات در آمریکا بوده که از سیاست‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انتقاد کرده است.

ترامپ بار دیگر دموکراتها را به سخره گرفت
به گزارش تلویزیون رویترز،رئیس جمهور آمریکا دموکراتها را به علت مسائل انتخاباتی شان مسخره کرد.
 دونالد ترامپ در تجمع انتخاباتی و در جمع طرفدارانش در شهر لاس وگاس گفت: آنها (دموکراتها) فردا انتخابات بزرگی (در درون حزب خود) دارند و این درحالی است که ما از همین حالا برنده انتخابات (ریاست جمهوری) در این ایالت هستیم. بی تردید، آنها فردا مشکلات زیادی خواهند داشت. شنیده ایم کامپیوترهای آنها دچار مشکلات بسیاری شده است همانطور که در ایالت آیووا این وضع پیش آمد. آیا شما هم شنیده اید؟ آنها قادر نخواهند بود آرای خود را بشمارند. آنها درباره نظام بهداشت و درمان و وضع نیروهای نظامی کشورمان و هواپیماهای شکاری و موشک حرف می زنند اما حتی نمی توانند آرای خودشان را بشمارند! آنها نمی توانند آراء را بشمارند اما می گویند که نمی توانند انتخابات را مجددا برگزار کنند. انتخابات آیووا دو هفته پیش برگزار شد. فکر می کنم همین اتفاق فردا نیز رخ خواهد داد.

بایدن: ترامپ فاسدترین رییس جمهوری آمریکاست
«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ را «فاسدترین رییس جمهوری» این کشور نامید و خواستار اخراج وی از کاخ سفید شد.
جو بایدن در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ فاسدترین رییس جمهوری در تاریخ مدرن آمریکاست. ما باید او را از کاخ سفید بیرون کنیم و شأن و منزلت را به ریاست جمهوری بازگردانیم.
رییس جمهوری آمریکا پیشتر در جریان سلسله تنش‌های لفظی با بایدن، وی را «خواب آلود» خوانده بود.

روسیه از کدام نامزد در انتخابات 2020 آمریکا حمایت می کند؟
شبکه سی ان ان به نقل از "شلبی پیرسون"مقام عالی امنیت انتخابات آمریکا افشا کرد که روسیه برنامه حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را دارد.
به گزارش شبکه سی ان ان، پیرسون در هفته گذشته اطلاعاتی را در اختیار قانونگذاران قرار داد و به آن‌ها هشدار داد که سرویس‌های اطلاعاتی معتقدند روسیه برای مداخله در انتخابات 2020 با هدف کمک به دونالد ترامپ اقداماتی را آغاز کرده است.
وی در گزارش هفته گذشته خود به قانونگذاران مجلس نمایندگان تصویر کلی از تلاش‌های روسیه برای حمایت از ترامپ در عرصه انتخابات 2020 از جمله هک کردن، تقویت رسانه‌های اجتماعی و حمله به زیرساخت‌های انتخابات پرداخت.
گزارش خانم پیرسون که برای اولین بار توسط روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، تاکید بر آن دارد که روسیه از ترامپ طرفداری می‌کند.
در همین حال دستگاه اطلاعاتی آمریکا مدعی شده روسیه قصد دارد با دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا پیروزی مجدد دونالد ترامپ را تضمین کند.
مقام‌های اطلاعاتی آمریکا چندی پیش به قانونگذاران این کشور هشدار داده‌اند روسیه قصد دارد با دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا بار دیگر پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات را تضمین کند.
پنج منبع مطلع به روزنامه «نیویورک‌تایمز» گفته‌اند مقام‌های اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته به قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور هشدار داده‌اند روسیه در حال دخالت در فعالیت‌های انتخاباتی سال 2020 به منظور کمک به انتخاب مجدد ترامپ است.
این روزنامه مدعی شده این افشاگری ترامپ را عصبانی کرده و او گفته دموکرات‌ها ممکن است از این مسئله علیه او استفاده کنند.
این گزارش در حالی است که کاخ سفید مدعی است: روسیه در تلاش است به کارزار انتخاباتی برنی سندرز کمک کند.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت:منابع آگاه گزارش داده اند مقامات آمریکا به سناتور برنی سندرز کاندیدای یاست جمهوری 2020 این کشور گفته اند که روسیه در صدد است به عنوان بخشی از تلاش خود برای مداخله در روند انتخابات درون حزبی دموکرات ها، به فعالیت‌های انتخاباتی وی کمک کند.
در این گزارش به نقل از منابعی که خواسته اند نامشان فاش نشود آمده است: ترامپ و قانونگذاران در کنگره هم در جریان تلاش روسیه برای کمک به سناتور ایالت ورمونت قرار گرفته اند.
در همین حال لورا رُزن خبرنگار المانیتور در حساب توئیتری خود نوشت: سندرز در واکنش به این موضوع گفته است: صادقانه بگویم برای من مهم نیست که پوتین می‌خواهد چه کسی رئیس جمهور شود. پیام من به پوتین واضح است: در انتخابات آمریکا مداخله نکنید.



نظر شما