شناسهٔ خبر: 38391318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

اعلام نتایج انتخابات در آذربایجان‌شرقی؛

اتمام شمارش آرا در تمام حوزه‌های انتخابی/ نتایج تبریز منتشر شد

همزمان با اتمام زمان رای گیری کار شمارش آرای انتخاباتی در حوزه‌های آذربایجان‌شرقی به سرانجام رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، بعد از حضور پرشور مردم ایران و خلق حماسه ملی در 2 اسفند و با اتمام رای‌گیری در تمام حوزه‌های انتخابیه کشور، شمارش آرا بلافاصله شروع شد. کار شمارش آرا انتخاباتی در 13 حوزه انتخابیه  استان آذربایجان‌شرقی نیز شروع شد. رئیس ستاد انتخابات استان از پایان شمارش در 13 حوزه انتخابیه استان خبر داد.

راستگو با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس ماده 24 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و بخشداران حوزه‌های انتخابیه موظفند پس از اتمام شمارش آرا، نتایج را با هیأت‌های نظارت تطبیق داده و سپس در سامانه جامع انتخابات ثبت کنند.

وی اضافه کرد: تنها در حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند، نتایج رسمی شمارش آرا در سامانه جامع انتخابات ثبت شده است که براساس آن، از مجموع ۵۷۵۸۵ رأی مأخوذه، آقای حسین حاتمی با 17625 رأی به عنوان منتخب مردم این حوزه معرفی شد.

همچنین براساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه شبستر، از مجموع 51 هزار و 87 رأی مأخوذه، آقای جعفر راستی با 12 هزار و 596 رأی به عنوان منتخب این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

علیار راستگو با اشاره به اینکه حوزه میانه ، صاحب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی است، افزود: بر اساس نتیجه شمارش آرا، آقای مهدی اسماعیلی با کسب 16 هزار و 866 رأی از مجموع 68 هزار و 814 رأی مأخوذه، به عنوان یکی از نمایندگان این حوزه انتخاب شد.

وی افزود: به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای سایر نامزدها، تکلیف کرسی دوم این حوزه، در دور دوم مشخص می‌شود که بر این اساس آقایان علی شامی با 11 هزار و 703 رأی و بهنام صفایی با 11 هزار و 34 رأی در دوم به رقابت می‌پردازند

بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه سراب، از مجموع 62 هزار و 905 رأی مأخوذه، آقای یوسف داودی با 20 هزار و 208 رأی به عنوان نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

بنابراعلام ستاد انتخابات استان،  نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر، از مجموع 120 هزار و 750 رأی مأخوذه، آقای علی علیزاده با 44 هزار و 691 رأی به عنوان نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

راستگو  با بیان اینکه شمارش آرا در تمام حوزه‌های انتخابیه استان تمام شده است، افزود: طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر نامزدی که 20 درصد از آرای "صحیح" مأخوذه را کسب کند به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شود.

نتایج نهایی انتخابات در شهرستان‌های استان به این شرح است: آقایان: حسین حاتمی از حوزه کلیبر، خداآفرین و هوراند، جعفر راستی از حوزه شبستر، مهدی اسماعیلی از حوزه میانه، یوسف داودی از حوزه سراب، احمد محرم‌زاده یخفروزان از حوزه اهر و هریس، علی علیزاده از حوزه مراغه و عجب‌شیر، شیخ رضا بنابی از حوزه بناب، معصومه پاشایی از حوزه مرند و جلفا، سید علی موسوی از حوزه ملکان، الله وردی دهقانی از حوزه ورزقان و هوراند، حمزه امینی از حوزه هشترود و چاراویماق، غلامرضا نوری از حوزه بستان‌آباد با کسب حد نصاب آرا، به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده‌اند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان همچنین با اشاره به اینکه شمارش آرا در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نیز به اتمام رسید گفت: پس از شمارش آرای انتخاباتی و نتیجه نهایی، به ترتیب آقایان 

مسعود پزشکیان (اصلاح‌طلب)  (112231رای)       

احمد علی رضا بیگی (اصولگرا)  (109970رای)    

روح اله متفکر آزاد (اصولگرا) (105049رای)

سیدمحمدرضامیرتاج‌الدینی(اصولگرا) (103672رای)

محمدحسین فرهنگی(اصولگرا)   (99703رای)

علیرضا منادی سفیدان (مستقل)  (89567رای)

توانستند با کسب حدنصاب آرای ماخوذه به عنوان نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی معرفی شوند.
 

کاندیداهای زیر نیز اکثریت آراء شهرستان‌های مربوطه را به خود اختصاص داده‌اند.
 

 

انتهای پیام/

نظر شما