شناسهٔ خبر: 38390803 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

مدارس تهران آماده مقابله با شیوع بیماری کرونا

.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به آمادگی مدارس برای مقابله با شیوع بیماری کرونا گفت: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه ‌شده است.

حسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در سطح مدارس اظهارداشت: فعالیت‌های این نهاد تمرکز بر بحث آموزش است و تا کنون جلسات مشترکی در این حوزه با دانشگاه علوم پزشکی با حضور معاونان پرورشی و بهداشت و سلامت سراسر کشور داشته‌ایم.

وی گفت: توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در قالب فایل‌ها و فیلم‌های آموزشی به مدارس ارسال و در اختیار معلمان، اولیا و دانش‌آموزان قرار داده شده است.

محمدی افزود: با همکاری شبکه‌های بهداشت و خانه‌های سلامت مناطق آموزش‌های چهره به چهره با حضور کارشناسان و متخصصان به مدارس ارائه و توصیه‌های لازم ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، نصب پوسترهای آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان، تاکید ما رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد و گفت: همچنین تاکید شده مدارسی که به سیستم آب گرم مجهز نیستند، تجهیز شوند.

وی درباره نصب و استفاده از ژل و مایع‌ها ضدعفونی کننده در مدارس گفت: این اقدامات برای مکان‌هایی انجام می‌شود که دسترسی به آب و صابون نیست، در مدارس آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله‌کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدارس تاکید شده که با مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شوند.

محمدی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به تمامی مراقبین سلامت مدارس داده شده، گفت: آموزش‌هایی نیز به صورت خوشه‌ای به تمامی مدیران مدارس توسط شبکه‌های بهداشت و همکاری ادارات سلامت مناطق ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: امسال چنین اقدامات مشابه و آموزش‌هایی نیز درباره بیماری آنفلوانزا به تمامی مدارس ارائه شده است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه و یا صبحگاه‌ها تمامی دانش‌آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.

محمدی با بیان اینکه تا کنون گزارش مستندی از بیماری کرونا در مدارس توسط شبکه بهداشت ارائه نشده، افزود: از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که در رابطه با بیماری کرونا آرامش را در جامعه تزریق کنند، کرونا بیماری کشنده‌ای نیست و میزان مرگ و میر این بیماری کمتر از سایر بیماری های مشابه آن است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره تشخیص بیماری کرونا در مدارس اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل و پروتکل ارسالی شبکه‌های بهداشت به مدارس، در صورت مشاهده درصدی از علایم مشکوک به بیماری در دانش‌آموزان براساس تشخیص و تایید این شبکه‌ها یک کلاس و کل مدرسه برای مدتی تعطیل خواهد شد تا علایم این بیماری در دانش آموزان مبتلا بهبود پیدا کند.

وی گفت: شبکه‌های بهداشت، دو بیمارستان را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته که در صورت مشکوک‌بودن دانش‌آموزان، آنان به این بیمارستان‌ها منتقل خواهند شد.

محمدی به دانش آموزان و خانواده‌ها توصیه کرد: اگر فرزندشان احساس کرد که علایم بیماری کرونا همچون تب و سرماخوردگی دارد به پزشک مراجعه کند و به مدرسه نیاید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در مدارس در صورت مشاهده شدن علایم بیماری کرونا دانش‌آموزان در اتاق مخصوص نگهداری می‌شوند تا آنان با حضور والدین خود به پزشک مراجعه کنند و نباید بدون تاییده سلامت در مدارس حضور پیدا کنند تا امنیت و سلامت سایر دانش‌آموزان به خطر بیفتند.

محمدی با بیان اینکه براساس ابلاغیه به مدارس سلامت دانش آموزان در اولویت است، اظهارداشت: در صورتی که دانش‌آموزی به علت مبتلا به این بیماری در مدرسه حضور پیدا نکرد، نگران عقب ماندگی از دروس نداشته باشد که کلاس‌های جبرانی برای او برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما