شناسهٔ خبر: 38385604 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اقدامات پیشگیرانه اتوبوسرانی و مترو تهران برای مقابله با انتشار ویروس

شرکت بهره برداری مترو و سازمان اتوبوسرانی تهران از انجام اقدامات ویژه و ضدعفونی ایستگاه‌ها، واگن ها و اتوبوس ها برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا خبر دادند.

صاحب‌خبر -



مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: مترو تهران فرآیند مقابله با ویرو‌س کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه تمامی قطارهای شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به صورت روزانه با دو روش خشک و تر در سیستم‌های مکانیزه مترو واش شستشو و ضدعفونی می‌شود، افزود: نظافت و ضد عفونی تمامی قطارها در ایستگاه‌های ابتدایی و انتهایی هرخط نیز به صورت خشک انجام می‌شود.
نوبخت با بیان اینکه در رابطه با ضدعفونی کردن قطارها و ایستگاه‌های مترو، هماهنگی لازم با شهرداری تهران انجام پذیرفته است، اظهارداشت: این کار با هوشیاری بیشتری انجام می شود و تمام تلاش خود را برای مقابله با ویروس کرونا انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: همچنین در تمامی ایستگاه‌های بهره‌برداری شده نیز عملیات ضدعفونی و نظافت مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت به صورت روزانه و در چند نوبت انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تأکید کرد: برای مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار این بیماری هماهنگی و همکاری لازم نیز با بازرسان وزارت بهداشت صورت گرفته و جای هیچ نگرانی برای شهروندان و مسافران نیست.
 ضدعفونی کردن اتوبوس های پایتخت
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در گفت‌و‌گو با ایلنا درخصوص اقدامات این شرکت در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: برای اقدامات پیشگیرانه از پنجشنبه شب اتوبوس‌های بخش خصوصی و عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هر شب ضدعفونی می‌شوند تا شهروندان با خیال راحت بتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. محمود ترفع افزود: البته این اقداماتی است که ما انجام می‌دهیم و خود شهروندان نیز باید موارد مربوط به بهداشت فردی را رعایت کنند. وی درباره اقداماتی که برای کارمندان شرکت واحد اتوبوسرانی درنظر گرفته شده گفت: برای کارمندان شاغل در مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی نیز آموزش‌هایی در نظر گرفته شده و از امروز اطلاع‌رسانی و آموزش آغاز خواهد شد.

نظر شما