شناسهٔ خبر: 38373962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزایش تعداد قربانیان کرونا/نشست فوق العاده چین و آ سه آن برای مهار کرونا/ کرونا فروشگاه‌های انگلیس را خالی کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دولت چین در تازه ترین آمار مربوط به قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا اعلام کرد که تا پایان روز پنجشنبه مجموعا 2233 نفر جان خود را از دست داده و حدود 75 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت بهداشت چین بامداد جمعه در جدیدترین آمار خود درباره تعداد تلفات ویروس کرونا اعلام کرد که تعداد قربانیان تا دیروز پنجشنبه به 2233 نفر رسیده است.
وزارتخانه یاد شده افزود: تعداد فوتی در استان هوبی به مرکزیت شهر «ووهان» که بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس در چین را دارست، به 2144 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت چین تاکید کرد که با ثبت 411 مورد جدید مبتلایان به کرونا در روز پنجشنبه، تعداد کل چینی های مبتلا به این ویروس، به حدود 75 هزار نفر رسیده است.
گفته می شود که منشأ این ویروس فروشگاه غذای دریایی شهر ووهان چین در است که به شهرهای بزرگ چین مانند پکن و شانگهای گسترش یافته است. آمریکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، فرانسه و کانادا کشورهایی هستند که موارد ابتلا در آنها گزارش شده‌ است

شیوع کرونا در دو زندان چین
شیوع کرونا در دو زندان چین و افزایش نسبی شمار مبتلایان جدید، درحالی که تصور می‌شد شمار بیماران مبتلا در این کشور رو به کاهش است، باعث نگرانی مردم چین شده است.
روز جمعه کمیسیون بهداشت ملی چین از ابتلای 899 نفر دیگر به کرونا و مرگ 118 نفر خبر داد که از این میان 411 نفر در استان هوبی کانون شیوع ویروس هستند و 115 مرگ مربوط به همین منطقه بوده است.
این در شرایطی است که دیروز این کمیسیون خبر داد که فقط 394 نفر در چین به کرونا مبتلا شده اند که 360 نفرشان در این استان بوده اند.
خبر بسیار نگران کننده برای چین اینکه در دو زندان این کشور صدها زندانی به کرونا مبتلا شده‌اند و همزمان شماری از مسئولان این زندان ها به دستور مقام های ارشد برکنار شده اند.
گزارش شبکه خبری فونیکس از هنگ کنگ حاکی است که این واقعه در استان شاندونگ در شرق چین رخ داده است.
اوایل ماه جاری میلادی یکی از زندانبانان شهر جی نینگ در همین استان دچار علایم کرونا و سرفه و عطسه های شدید شده است.
این اتفاق زمانی افتاده که بیش از 2 هزار و 77 نفر در این زندان یا زندانی و یا از کارکنان زندان هستند.
آزمایش هایی که به دنبال این رویداد روی زندانیان و کارکنان زندان انجام شد نشان می دهد که 200 زندانی و 7 مامور و زندانبان به کرونا مبتلا شده اند.
شیه ویجون دبیر حزب در اداره دادگستری استان و هفت نفر دیگر به دلیل سوء مدیریت در این قضیه از کار برکنار شدند.
مورد دیگر شیوع در زندان شی لی فونگ در استان جه جیانگ واقع در شرق چین رخ داده که مسوولان می گویند موارد از بیرون به داخل زندان سرایت کرده است و به دنبال آن 34 زندانی به کرونا آلوده و دو مسوول زندان برکنار شده اند.

خسارت بیش از 27 میلیارد دلاری کرونا به شرکت‌های هواپیمایی آسیا اقیانوسیه
انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) در بیانیه اعلام کرد که بحران شیوع ویروس کرونا تا کنون 27.8 میلیارد دلار به شرکت‌های هواپیمایی آسیا اقیانوسیه خسارت زده است.  
بنابر گزارش فرانس 24، انجمن بین الملل حمل و نقل هوایی "یاتا" خاطر نشان کرد که این میزان خسارت اقتصادی براساس پیش بینی‌ها برای کاهش 13 درصدی تقاضای سفرتعیین شده است.
یاتا در عین حال یاد آور شد که ویروس کرونا مانند ویروس سارس عمل کرده و به مدت شش ماه شمار پروازهای منطقه‌ای را کاهش می دهد اما بعد از آن بلافاصله این سقوط اقتصادی جبران می‌شود.
تخمین زده می‌شود که خطوط هوایی در بازار داخلی چین حدود 12.8 میلیارد دلار درآمد خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از 75 هزار نفر در سراسر جهان مبتلا به کرونا شده‌اند که 74 هزار و 280 مورد آن در چین بوده است.
همچنین، تا دیروز (پنجشنبه) دو هزار و 120 نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که تنها 5 مورد مربوط به کشورهای غیر از چین است.

کرونا فروشگاه‌های انگلیس را خالی کرد
هم‌زمان با کاهش صادرات محصولات چینی بر اثر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فروشگاه‌ها و کارخانه‌های انگلیسی وابسته به محصولات این کشور، با خطر کمبود کالا و قفسه‌های خالی مواجه هستند.
کارشناسان و تحلیل‌گران مسائل اقتصادی در انگلیس هشدار داده‌اند که با توقف تردد کشتی‌های باربری از چین به این کشور در هفته‌های آینده، اختلالات گسترده‌ای در زمینه توزیع کالا مشاهده می‌شود.
در این میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی مانند پرایمارک، هلفوردز، آی‌سوس و دی‌اف‌اس که عمده محصولات خود را در زمینه پوشاک، مبلمان و قطعات خودرو از چین وارد می‌کنند بیشتر از سایر فروشگاه‌ها صدمه خواهند دید.
تایمز لندن گزارش داد غول‌های خودروسازی مانند جگوار لندرور، مجبور بودند تا در هفته‌های گذشته قطعات مورد نیاز خود را با چمدان از چین خارج کنند. با این حال پیش بینی می‌شود که این قطعات تا دو هفته دیگر به پایان برسد.
شرکت جی‌سی‌بی نیز که زمینهٔ تجهیزات ساخت‌وساز، ماشین‌آلات کشاورزی، زباله‌بردار و تجهیزات تخریب خدمات ارائه می دهد، به دلیل مشکلات ناشی از تامین قطعات یدکی، تولیدات خود را در 11 کارخانه این شرکت به میزان چشم گیری کاهش داده است.
درحالی که بسیاری از کارخانه‌های چینی عملا از کار افتاده‌اند، کشورهای اروپایی نگران هستند که مراودات تجاری آنها با چین دست کم یک پنجم کاهش پیدا کند.

نشست فوق العاده چین و آ سه آن برای مهار کرونا
چین و کشورهای اتحادیه آسیای جنوب شرقی موسوم به آ سه آن روز پنجشنبه در لائوس نشست فوق العاده برای مقابله موثر با کرونا برگزار کردند.
تلویزیون چین گزارش کرد که وانگ یی وزیر خارجه چین در این اجلاس به مقام های این اتحادیه گفت که در زمینه اطلاع رسانی درباره کرونا با آنها از نزدیک همکاری خواهد کرد.
وی همچنین تصریح کرد که ما درمبارزه با شیوع ویروس کرونا نه تنها از مردم خود بلکه از ملت های جهان حفاظت کردیم.
وزیر خارجه چین گفت که کشورش تلاش های زیادی برای مهار کرونا کرده و وقت آن فرا رسیده است که تبادلات تجاری و ارتباطات و مبادلات انسانی عادی از سرگرفته شود.
وانگ اذعان کرد که شیوع ویروس کرونا تاثیراتی بر اقتصاد چین داشته است اما این تاثیرات موقتی و محدود است.
او در مصاحبه مطبوعاتی با حضور وزیران خارجه 10 کشور عضو آ سه آن گفت که موافقت کردیم تا همکاری های قویتری برای مهار کرونا داشته باشیم و درباره همه گیری بیماری اطلاع رسانی ها بیشتر خواهد شد.
وی افزود که چالش ها به فرصت ها تبدیل خواهد شد و همکاری های تجاری از سرگرفته می شود و تبادلات انسانی افزایش خواهد یافت.
او این مطلب را در شرایطی عنوان کرد که چین می گوید شمار مبتلایان جدید کرونا به پایین ترین میزان از روز 23 ژانویه رسیده و تا امروز فقط 394 نفر به این ویروس مبتلا شده اند که 360 مورد آن مربوط به کانون شیوع بیماری است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به 156 نفر
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کره جنوبی ابتلای 52 نفر دیگر از اتباع این کشور را به بیماری ویروس کرونا تایید کرد و با این آمار، شمار کل مبتلایان در این کشور به 156 نفر افزایش یافت.
 
زیان 27 میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا
خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد زیان شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است به 27.8 میلیارد دلار برسد.

تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان
در ادامۀ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان، ایستگاه‌های مترو، مدارس، کودکستان‌ها و مساجد شهر باکو ضد عفونی می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری "آپا" رئیس مرکز پیشگیری و ضد عفونی شهر باکو اعلام کرد تا کنون در 60 مدرسه، 50 کودکستان، 27 مسجد و 2 کنیسه عملیات ضد عفونی صورت گرفته است و این عملیات پیشگیرانه ادامه خواهد داشت.
براساس در شهر باکو 333 مدرسه، 333 کودکستان، 90 مسجد وجود دارد که همۀ این مکان‌ها ضد عفونی خواهد شد.
وی افزود: ضد عفونی کردن سالن‌های تئاتر، کتابخانه‌های عمومی و دیگر مراکز اجتمایی نیز جزء برنامه‌های این مرکز می‌باشد.
"بختیار ممد اف" رئیس واحد مطبوعات و روابط عمومی متروی باکو نیز اعلام کرد، از فردا تمامی ایستگاه‌های متروی باکو ضد عفونی خواهد شد
وی افزود: کار ضد عفونی برای مقابله با ویروس کرونا در مرحلۀ اول از داخل قطار‌های مورد استفاده در مترو آغاز خواهد شد و طبق برنامه در نظر گرفته شده در روز‌های آینده ضد عفونی کردن ایستگاه‌ها نیز شروع خواهد شد.

 هواپیمایی کی ال ام ممنوعیت پرواز به چین را تمدید کرد
شرکت هواپیمایی ایر فرانس – کی ال ام روز پنجشنبه اعلام کرد ممنوعیت پرواز‌ها به چین را در پی شیوع ویروس کرونا تمدید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آمستردام، شرکت هواپیمایی کی ال ام در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: «همه پرواز‌ها به پکن و شانگ‌های تا 28 مارس 2020 (9 فروردین) تعلیق شده است و پیش بینی می‌شود پرواز‌ها در تاریخ 29 مارس 2020 (10 فروردین) از سر گرفته شود.»
این شرکت هواپیمایی هفته گذشته ممنوعیت پرواز‌ها به پکن و شانگ‌های را تا 15 مارس (25 اسفند) تمدید کرده بود.
همه پرواز‌های هواپیمایی کی ال ام به چنگدو، هانگژو و شیامن نیز پیشتر دست کم تا تاریخ 29 مارس (10 فروردین) تعلیق شده بود.

 انگلیس اتباع انگلیسی آلوده به ویروس کرونا را به کشور خود باز نمی‌گرداند
دولت انگلیس اعلام کرد: اجازه نمی‌دهد اتباع این کشور در کشتی دیاموند پرنسس (Diamond Princess) در ساحل ژاپن که آلوده به ویروس کرونا تشخیص داده شدند، به انگلیس بازگرداند.
تارنمای روزنامه دیلی تلگراف نوشت: فردا یک هواپیما که برای انتقال 78 مسافر کشتی دیاموند پرنسس آماده شده است، انگلیسی‌هایی را که به ویروس کرونا مبتلا نشده باشند، به انگلیس باز می‌گرداند.
همچنین انگلیسی‌های مبتلا به ویروس کرونا، از کشتی تفریحی به بیمارستانی در ژاپن منتقل می‌شوند.
تاکنون دو مسافر در دهه 80 زندگی این کشتی قاره پیما، به علت ابتلا به کوید 19 (Covid-19)، جان باخته اند.
وزارت خارجه انگلیس پیشتر اعلام کرده است 4 انگلیسی مسافر کشتی دیاموند پرنسس، دچار کوید -19 شده اند که دو نفر از آنان راهی بیمارستان شده اند.
دولت انگلیس با ایجاد یک پایگاه اینترنتی، اطلاعات درباره ویروس کرونا را به صورت روزانه و به صورت برخط (online) منتشر می‌کند.
این اطلاعات که با کمک وزارت بهداشت و درمان آماده می‌شود، گسترش ویروس کرونا در چین، شمار مبتلایان در انگلیس، نشانه بیماری و توصیه‌های سفر به خارج را در بر دارد.
در صفحه اینترنتی دولت انگلیس درباره ویروس کرونا، اقدامات دولت در این زمینه نیز به آگاهی همگان می‌رسد.
تاکنون 9 نفر انگلیس به ویروس کرونا آلوده شده اند که شماری از آنان، پس از بهبود از قرنطینه خارج شده اند.
رئیس سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، خطر این ویروس برای عموم مردم را "کم تا متوسط" اعلام کرده است.
در این صفحه از انگلیسی‌هایی که در 14 روز اخیر از سرزمین اصلی چین، تایلند، ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور، مالزی و ماکائو به این کشور بازگشته اند و نشانه‌هایی همچون سرفه، تب و یا تنگی نفس - حتی در صورتی که این نشانگان خفیف باشند - دارند خواسته شده است تا خود را داوطلبانه منزوی کنند و تا دو هفته از منازلشان بیرون نیایند و در صورت بروز علایم بیماری ناشی از ویروس کرونا با شماره تلفن شرایط اضطراری وزارت بهداشت و درمان انگلیس، فورا تماس بگیرند.
براساس اطلاعات این صفحه اینترنتی درباره ویروس کرونا، تا امروز جمعه 4916 نفر در انگلیس مورد آزمایش قرار گرفته اند که 9 مورد مثبت تشخیص داده شده اند، اما در این پایگاه اینترنتی به شمار افراد قرنطینه در این کشور اشاره‌ای نشده است.
در این صفحه نوشته شده است تا زمان ریشه کنی ویروس کرونا، اطلاعات این صفحه هر روز ساعت 14 به روزمی شود.

نخستین مرگ ناشی از کرونا در کره جنوبی
به گزارش خبرگزاری رویترز، کره جنوبی چهارشنبه نخستین مرگ ناشی از ویروس کرونا را در این کشور و شناسایی 22 مورد جدید از ابتلای به این ویروس را گزارش کرد. در حال حاضر تعداد افرادی که در کره جنوبی به کرونا مبتلا شده اند به 104 نفر رسیده است.
مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت درباره علت اصلی مرگ این بیمار تحقیق می‌شود.
اکثر افراد شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در شهر دئگو هستند، جایی که یک فرد مبتلا به این ویروس پیش از مثبت شدن آزمایشش در مراسم کلیسا شرکت و از یک بیمارستان بازدید کرده بود.

پایین ترین حد شمار موارد جدید مبتلا به کرونا در چین
خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت بهداشت چین اعلام کرد شمار موارد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به پائین ترین حد خود از نزدیک به یک ماه پیش تاکنون رسیده است.

مصر پرواز‌های دو طرفه به چین را از سر خواهد گرفت
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت هواپیمایی مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد پرواز‌های دو طرفه این کشور به چین در هفته آینده از سر گرفته می‌شود.
 
دو بیمار مبتلا به کرونا در کشتی ژاپن جان باختند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو به نقل از منابع خبری ژاپن، دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا از سرنشینان کشتی کروز ژاپن جان خود را از دست دادند.


برچسب‌ها:

نظر شما