شناسهٔ خبر: 38342617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شمار قربانیان ویروس جدید کرونا از 2 هزار نفر فراتر رفت/ کاهش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چین

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) در چین از دو هزار نفر فراتر رفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،بنا به اعلام مقامات چین تعداد مبتلایان بیماری کووید 19 در روز چهارشنبه به 74 هزار 185 نفر رسید. این رقم به این معنا است که شمار مبتلایان طی 24 ساعت گذشته 1749 نفر افزایش یافته است. حدود 900 نفر نیز در دیگر کشورهای جهان به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند.
به گفته مسئولان چین، مدیر یکی از بیمارستان های شهر ووهان یکی از 2004 نفری است که تاکنون در این کشور به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.
هر چند نگرانی ها از شیوع بیماری کووید 19 ادامه دارد اما سازمان جهانی بهداشت تاکید می کند که بیش از 80 درصد مبتلایان تنها به نوع خفیفی از این بیماری مبتلا شده اند. این سازمان همچنین اعلام کرده است که نوع جدید ویروس کرونا در خارج از استان هوبی در چین تنها در بین «بخش بسیار کوچکی» از جمعیت شیوع پیدا کرده است.
به گفته سازمان جهانی بهداشت تنها حدود دو درصد از مبتلایان در خارج از استان هوبی جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 از دست داده اند.
نتیجه بررسی های این سازمان نشان می دهد که احتمال مرگ افراد به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا تا سن 39 سالگی تنها 0.2 درصد است. این رقم با بالارفتن سن بیماران افزایش می یابد.
تاکنون پنج نفر در خارج از خاک چین به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده اند. این افراد ساکن فیلیپین، هنگ کنگ، ژاپن، تایوان و فرانسه بودند.


کاهش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چین
در چین، تعداد افرادی از بیماری کرونا ویروس بهبود یافتند، از تعداد مراجعه کنندگان مبتلا به بیماری کرونا بیشتر شد.
براساس آمار منتشر شده در چین، در روز سه شنبه تعداد افرادی که در چین از بیماری کرونا ویروس بهبود یافتند، از تعداد مراجعه کنندگان به بیماری کرونا بیشتر شد. 
در کل کشور، 1749 مورد عفونت تایید شده در روز مشاهده می شود  در حالی که 1824 بیمار که بهبود یافتند از بیمارستان ها مرخص شدند.
علاوه بر این، در روز پانزدهم  روند مثبت در کاهش تعداد موارد تازه تأیید شده در کلیه مناطق چین در خارج از استان هوبی در ابتلا به بیماری کرونا ثبت شده است. مقامات بهداشت چین اعلام کرده اند که در کل  در یک شبانه روز گذشته در سطح کشور، 1749 مورد جدید ابتلا به این ویروس را تأیید نموده اند در حالی که 1824 بیمار بهبود یافته از بیمارستان ها مرخص شدند.
گفتنی است ویروس جدید کرونا برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار ماهی شهر در ارتباط بودند، به این بیماری مرموز مبتلا شده اند. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

بیش از هزار و 200 مسافر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در کامبوج رها شده‌اند
هزار و 222 مسافر کشتی تفریحی وست‌درام که پنجشنبه هفته گذشته در بندر سیهانوکویل کامبوج از کشتی پیاده شدند، همگی مشکوک به ابتلا به کوید-19، بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا هستند.
مقام‌های کامبوج در زمان پهلو گرفتن این کشتی تفریحی در بندر سیهانوکویل، با وجود خطر حمل ویروس جدید کرونا از سوی مسافران تنها به یک آزمایش پزشکی ساده اکتفا کردند. شماری از سرنشینان این کشتی در تورهای تفریحی پنوم‌پن، پایتخت کامبوج هم شرکت کردند. با گذشت شش روز از زمان پهلو گرفتن کشتی در سواحل این کشور، مشخص شده یکی از مسافران آمریکایی به بیماری کوید-19 مبتلا است؛ امری که می‌تواند دست‌کم به‌صورت بالقوه درباره دیگر سرنشینان این کشتی تفریحی هم صادق باشد.
سرنشین بیمار کشتی تفریحی وست‌درام یک زن 83 ساله آمریکایی است. او پس از گشت وگذار در سیهانکویل کامبوج و برای بازگشت به ایالات متحده در کوالالامپور مالزی توقف کرد و در همانجا نشانه‌های ابتلا به بیماری مرگ‌بار در او مشاهده شد. پس از انتقال به قرنطینه مشخص شد که این فرد قطعا به کوید-19مبتلا است. همسر این خانم همچنان در قرنطینه بستری است. به این ترتیب احتمال ابتلای تمام 1220 همسفر این زوج آمریکایی هم به ویروس جدید کرونا وجود دارد. مشکل اصلی اینجا است که بیش از 900 نفر از اعضای این گروه بزرگ هم‌اکنون احتمالا در چهارگوشه جهان پراکنده شده اند.
هون سن، نخست وزیر کامبوج در زمان رسیدن این کشتی تفریحی به مرزهای جنوبی کشورش با مسخره توصیف کردن نگرانی شهروندان محلی گفته بود: «ما با بیماری ترس» درگیر هستیم. فارغ از 233 مسافری که همچنان مسافر وست‌درام هستند و معاینه و قرنطینه آن‌ها ممکن است، دولت کامبوج برای روشن شدن وضعیت 987 مسافر دیگر باید با ده‌ها کشور و همچنین سازمان بهداشت جهانی همکاری کند.
بیماری به شدت واگیردار کوید-19 تاکنون جان نزدیک به 1900 نفر را گرفته است.

نظر شما