شناسهٔ خبر: 38342373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مناظره انتخاباتی ـ ‌ایلام| کاندیدای مجلس در ایلام: شاهد رشد اقتصادی نیستیم / بدون وابستگی به ‌جناحی برای مردم کار می‌کنم

مناظره انتخاباتی بین نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام بابیان مشکلات استان ایلام از عدم تناسب شاخص توسعه در استان با ظرفیت‌های موجود تا استفاده از نیروهای بومی در پروژه‌های استانی همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، مناظره کاندیداهای  مجلس شورای اسلامی ‌یازدهم در ایلام در دانشگاه فرهنگیان ایلام ‌با حضور دو کاندیدای شاخص‌ برگزار شد.

کسانی که با پول رأی می‌خرند با پول رأی مردم را هم خواهند فروخت

در ابتدای این مناظره عبدالصاحب نوروزی، گفت: با توجه به شناخت و معرفتی که از توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ازجمله آثار دیدنی، طبیعت بکر، منابع غنی نفت و گاز، وجود مرز تجاری در استان، بسترهای کشاورزی و ظرفیت جوانان تحصیل‌کرده تلاشش خواهم گرو این پتانسیل‌ها به فعلیت برسد.

وی افزود: با توجه به رکود واحدهای تولیدی صنفی، ضعف زیرساخت‌های ارتباطی، ناهنجاری‌های اجتماعی، عدم تناسب شاخص توسعه در استان با ظرفیت‌های موجود در استان بر آن شدم تا با ورود به این عرصه و کسب حمایت مردم در پناه لطف و مدد الهی در راستای رساندن مردم جامعه استان به آن سطح از توسعه اقتصادی و فرهنگی که درخور و شأن آن‌هاست گام بردارم.

در ادامه این کاندیدای نمایندگی مجلس با اشاره به نحوه تند صحبت کردن برخی کاندیداها در مورد رقبا، گفت: باید شیوه صحبت کردن و احترام به یکدیگر را بیاموزیم.

وی ادامه داد: از اولویت‌های برنامه بنده استفاده از نیروهای بومی در پروژه‌های استانی و کاهش جذب نیروهای غیربومی ازجمله نیروهای استان‌های هم‌جوار است.

این کاندیدا بابیان اینکه من مسئولیت خود در برابر جامعه را شناخته و آمده‌ام، افزود: کسانی که با پول رأی می‌خرند با پول رأی مردم را هم خواهند فروخت.

وکیل مردم خواهم بود نه وکیل دولت

روح‌الله ناصر‌زاده یکی دیگر از کاندیداهای نمایندگی مجلس در ادامه این برنامه بابیان اینکه در صورت انتخاب شدن وکیل مردم خواهم بود نه وکیل دولت، گفت: اولین برنامه این‌جانب ارتقا شأن و جایگاه مردم و نمایندگان استان است و مسلماً ما به نمایندگانی نیاز داریم که نماینده واقعی مردم باشد و برای آنان تلاش کنند و بی‌شک مردم تصمیم می‌گیرند که خدمت گذارانشان درشان آن‌ها باشند یا نه.

وی در ادامه به تلاش برخی از نمایندگان جهت استخدام و ورود اطرافیانشان به ادارات اشاره کرد و افزود: در جریانم یکی از نمایندگان به‌جای پیگیری پروژه راه‌آهن استان، پیگیر ورود برادر خود دریکی از ادارات بوده و اهمیت این موضوع از پروژه راه‌آهن را بیشتر دانسته‌اند.

این کاندیدا نمایندگی مجلس با بیان اینکه استان دارای مشکلات زیرساختی است و باید تلاش شود این مشکلات برطرف شود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه نفت و گاز با نگاه انقلابی گری و بدون وابستگی به هیچ جناحی تلاش می‌کنم از این ظرفیت و دیگر پتانسیل‌های استان استفاده شود.

ناصر‌زاده استفاده از ظرفیت نفت و گاز، به‌کارگیری جوانان دلسوز و توانمند جهت پست‌های مدیریتی را از اولویت‌های خود ذکر کرد.

مشکلات را از طریق مذاکره با کشورهای خارجی حل کرد

جلال میرزایی نماینده دور دهم مجلس و کاندیدای این دوره از انتخابات در ادامه این مناظره، گفت: خوشحالم که زمانی پیش آمد تا در حضور دانشجویان باشیم.

وی افزود: به‌عنوان کسی که چهار سال در مجلس حضور داشتم باید بگویم نماینده‌ای که حرف‌های سیاست را نفهمد به درد مجلس نمی‌خورد و اینکه چگونه باید الفبای سیاست را آموخت باید جزو احزاب و تشکل‌های سیاسی بود و اینکه کاندیداهای دیگر این‌گونه صحبت می‌کنند نشانه این است که بویی از سیاست نبرده‌اند.

این کاندیدا نمایندگی مجلس اظهار کرد: وقتی در سطح ملی شاهد رشد اقتصادی نیستیم نمی‌توانیم وعده رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح استانی را بدهیم و بی‌شک اگر در سطح ملی تولید ثروت و افزایش درآمد صورت نگیرد نمی‌توان وعده حل مشکلات در استان را داد و حل مشکلات استان نیاز به سیاست خارجی درست، صحیح و هوشمندانه دارد که مشکلات را از طریق مذاکره با کشورهای خارجی حل کنید.

میرزایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور مشکل منابع مالی وجود دارد، ادامه داد: ایجاد سامانه گرمسیری، پتروشیمی مهران، توسعه میدان نفتی چنگوله، ساخت سد چناره برای بهبود وضعیت کشاورزی از جمله پروژه‌هایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان خطاب به دیگر نامزدهای مجلس، گفت: به‌کارگیری نیروهای جوان پروسه طولانی است و به این سادگی که گفته می‌شود انجام نمی‌شود.

برنامه اصلی ما باید عدالت اجتماعی باشد

محمد موسوی دیگر کاندیدا انتخابات مجلس نیز گفت: باور من بر این است که برنامه اصلی ما باید عدالت اجتماعی باشد.

وی افزود: ما منابع فراوانی مانند نفت و گاز، جنگل‌ها، منابع معدنی، نیروهای انسانی توانمند، مرز مهران و ... داریم و ضروری است از این پتانسیل‌ها و همچنین ظرفیت اربعین استفاده کنیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس بابیان اینکه ما نیاز به چشم‌انداز فردایی روشن داریم اظهار کرد: باید برای تحقق این امر مشارکت محور و دانش‌بنیان عمل کنیم و باید شایستگی‌ها و لیاقت‌ها را ارتقاء دهیم.

موسوی ادامه داد: اولویت من همچنان که ذکر شد عدالت اجتماعی است زیرا درصورتی‌که عدالت اجتماعی به این مفهوم که همه جامعه به‌حق خود دست یابند ایجاد شود موفق خواهیم شد.

وی در پایان سخنان خود، گفت: باید منابع نفت و گاز استان برای مردم منفعت داشته باشد و باید تلاش شود از سانسور خبری نجات پیدا کنیم و تلاش کنیم عدالت اجتماعی در جامعه برقرار شود و من سعی خواهم کرد در کنار حقوق سایر اقشار برای حقوق فرهنگیان به‌صورت ویژه بجنگم.

ریشه‌یابی خودسوزی جوانان باید موردتوجه قرار گیرد

در ادامه لطیف صادقی دیگر کاندیدای این دوره از انتخابات با اشاره به تلاش برخی از رقبای انتخاباتی جهت حذف وی، گفت: به لطف خداوند این نقشه‌ها و تلاش‌ها نقش بر آب شد.

وی افزود: مسلماً کاندیداهایی که می‌گویند برنامه دارند با نظام برنامه‌ریزی کشور آشنایی ندارند زیرا برنامه‌ریزی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صورت می‌گیرد و مجلس برای تائید، رد و یا اصلاح آن اقدام می‌کند.

این کاندیدای انتخابات مجلس ادامه داد: می‌خواهم زندگی‌ام را فدای مردم کنم و در این راه هراسی به دل راه نمی‌دهم و سعی خواهم کرد میز خطابه خاموش شده نمایندگان استان در مجلس را روشن کنم.

وی گفت: ما علاوه بر ظرفیت‌های کشاورزی و دام‌پروری، دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز پتروشیمی هستیم و این موارد باید در اولویت قرار گیرد و همچنین درزمینهٔ مشکلات اجتماعی نیز ریشه‌یابی خودسوزی جوانان باید موردتوجه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه مردم باید به افراد باتجربه که توانایی بیان مشکلات مردم استان رادارند و می‌توانند مطالباتشان را از حکومت طلب کنند رأی دهند.

انتهای پیام/891/ش

نظر شما