شناسهٔ خبر: 38340333 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار بازار خودرو

ترخیص خودروی وارداتی با پرداخت ۴۰ درصد سود بازرگانی

دولت با تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودروهای سواری دارای قبض اماکن گمرکی، منطقه های آزاد تجاری- صنعتی یا مناطق ویژه و همچنین خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار و پرداخت ۴۰ درصد سود بازرگانی موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

هیأت وزیران در نشست ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با تمدید مهلت ترخیص خودروهای موضوع تصویب نامه مورخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ مشتمل بر خودروهای سواری دارای قبض اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی و نیز خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار و پرداخت ۴۰ واحد درصد سود بازرگانی، به بازه زمانی سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه موافقت کرد.

بر این اساس، ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور فراتر از ۲۵۰۰ سی سی مقدور نبوده و مشمول مقررات این تصویب نامه نمی شود.

به گزارش گمرک ایران، بر اساس این مصوبه که جدیدا ابلاغ شده است خودروهای سواری مربوط به جانبازان موضوع تصویب نامه مورخ هفتم بهمن ۱۳۸۷ که تا پیش از صدور مصوبه مورخ ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۳ با ثبت سفارش وارد کشور شده اند، از حکم بند بالا مستثنی هستند.

همینطور ترخیص خودروهای سواری، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی که تا مورخه ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۷ برای آنها از طرف سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی قبض انبار صادر شده است، با رعایت مقررات منطقه های مذکور و دیگر قوانین موجود، برای شماره گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق، جایز است.

انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضائی که حکم قطعی برائت برای آن ها از طرف مراجع رسیدگی کننده صادر می شود، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و با رعایت سایر مقررات، ترخیص آنها بلامانع است.

همچنین دبیر هیأت دولت در پیامی از آزادسازی هزاران دستگاه خودروی متوقف شده در گمرکات کشور در آستانه سال نو خبر داد.« حسین سیمایی» شب قبل در صفحه اینستاگرام (Instagram) خود نوشت:« برطبق مصوبه دولت، هزاران دستگاه خودرو که به علت مشکلات اداری، چند سال در گمرک متوقف مانده بود باید آزاد شود. این مصوبه بعد از امضا به دستگاه های ذیربط ابلاغ گردید تا سریعا اجرایی شود».

نظر شما