شناسهٔ خبر: 38335005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم:

دانشگاه‌ها روند برگزاری برنامه‌های انتخاباتی تشکل‌ها را تسهیل کنند

معاون فرهنگی وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها روند بررسی درخواست‌ تشکل‌های دانشجویی برای اجرای برنامه‌های انتخاباتی تسهیل کنند،‌گفت: تمامی کاندیدای انتخاباتی می توانند در مراسمات تشکل‌های دانشجویی شرکت کنند اما فعالیت‌ آنها باید بر اساس موارد مطرح شده در آیین نامه مرتبط با تبلیغات انتخاباتی صورت بگیرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم، ضمن بیان این مطلب به سیاست وزارت علوم در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید روند بررسی درخواست تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی را در هیات نظارت تسهیل کنند و در چارچوب ضوابط و قواعدی که وجود دارد اجازه فعالیت به این تشکل‌ها داده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها در راستای رونق بخشی به فعالیت‌های دانشجویی باید به توصیه‌های ابلاغی وزارت علوم در زمینه برنامه‌های روز دانشجو را توجه کنند تا این برنامه‌ها در فضایی توام با نشاط و امید برگزار شوند.ضمن اینکه محدودیتی در انجام فعالیت‌های دانشجویان همزمان با آغاز برنامه‌های روز دانشجو وجود ندارد و  ما از تمام فعالیت‌هایی که در چارچوب مقررات و قواعد تعیین‌شده صورت بگیرد، حمایت خواهیم کرد.

 

غفاری در ادامه تصریح کرد: طبیعتا تشکل‌های دانشجویی درخواست‌هایی را برای برگزاری مراسمی به مناسبت انتخابات داشته‌ و خواهند داشت و ما به دانشگاه‌ها تاکید کردیم که همراهی و همکاری لازم را با این درخواست‌ها داشته باشند و در عین حال توجه داشته باشند که برنامه‌های اجرایی در چارچوب‌های قانونی صورت بگیرد.

 

معاون فرهنگی وزیر علوم اظهار کرد: در حال حاضر آیین‌نامه‌ای در خصوص تبلیغات کاندیدای مجلس شورای اسلامی در دانشگاه‌ها وجود دارد و باید اجرایی شود و در این آیین‌نامه‌ حد و حدود این فعالیت‌ها مشخص شده است. ضمن اینکه باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون‌ها و اختصاص فضا برای کاندیداها توسط دانشگاه‌ها رعایت شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های انتخاباتی دانشجویان در قالب های مختلف اعم از سخنرانی، نشست، تریبون آزاد و غیره در دانشگاه‌ها شروع شده است و تشکل های دانشجویی برنامه‌های مختلف در این ایام دارند.

 

معاون فرهنگی وزیر علوم چارچوب های فعالیت انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی در گذشته به آنها ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: تمامی کاندیدای انتخاباتی می توانند در مراسمات تشکل‌های دانشجویی شرکت کنند اما فعالیت‌ آنها باید بر اساس موارد مطرح شده در آیین نامه مرتبط به تبلیغات انتخاباتی صورت بگیرد.

 

منبع: ایسنا

نظر شما