شناسهٔ خبر: 38306447 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین آمار تلفات کرونا/ مرگ رئیس بیمارستان ووهان بر اثر ابتلا به کرونا/ قرنطینه مسافران امریکایی کشتی کروز

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دولت چین در تازه‌ترین آمار از قربانیان ویروس کرونا اعلام کرد که مجموع تلفات این ویروس از 1800 نفر عبور کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دولت چین بامداد روز سه‌شنبه اعلام کرد که روز دوشنبه 93 نفر دیگر در استان هوبی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا بدین ترتیب شمار قربانیان ویروس کرونا از 1800 نفر فراتر رود.
مقامات چین همچنین اعلام کردند که روز دوشنبه ابتلای 1807 نفر دیگر به این ویروس در استان هوبی ثبت شده است و در همین روز نیز 1223 نفر سلامتی خود را بازیافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
یکهزار و 200 نفر از نظامیان متخصص ارتش چین به ووهان در مرکز چین اعزام شده‌اند و تیم سازمان بهداشت جهانی نیز در حال بازرسی از مناطق مختلف در شمال و جنوب چین برای یافتن راه‌های درمانی برای ویروس کروناست.
«کین گانگ» معاون وزیر خارجه چین روز شنبه تاکید کرده بود که پکن مطمئن است که شیوع ویروس کرونا بزودی به پایان خواهد رسید.

مرگ رئیس بیمارستان ووهان بر اثر ابتلا به کرونا
رئیس یکی از مهمترین بیمارستان‌های شهر ووهان چین، کانون شیوع ویروس کرونا، صبح امروز براثر ابتلا به همین ویروس جان باخت.
   به گزارش رویترز، رئیس یکی از مهمترین بیمارستان‌های شهر ووهان چین، کانون شیوع ویروس کرونا، صبح امروز سه شنبه براثر ابتلا به همین ویروس جان باخت.
بنابر اعلام تلویزیون دولتی چین، این دومین پزشک معالج در شهر ووهان است که براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد.
دکتر لیو ژیمینگ مدیر داخلی بیمارستان ووهان ووچانگ ساعت 10 و سی دقیقه امروز به وقت محلی جان باخت.
ده‌ها هزار کادر پزشکی و درمانی در ووهان مشغول کمک رسانی و مداوای مبتلایان به کرونا ویروس هستند.
در همین حال خبرگزاری فرانسه از پکن گزارش داد ، چین تجهیزات پزشکی آمریکایی را از تعرفه‌های گمرکی معاف کرد.

کرونا در دیگر کشورهای جهان
ژاپن اعلام کرد که به خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تمام جشن‌های جشن تولد امپراتور و گردهمایی عمومی در شهر توکیو را لغو می‌کند.
دیوان سلطنتی ژاپن در این باره گزارش داد که با توجه به شرایط پیش آمده، سخنرانی امپراتور ژاپن که قرار بود روز 23 فوریه (4 اسفند) جاری برگزار شود، لغو خواهد شد.
این نخستین سخنرانی امپراتور جدید ژاپن از زمان تاجگذاری وی در سال گذشته است.
سخنرانی امپراتور معمولاً ده‌ها هزار نفر از حاضران را برای شرکت در میدان داخلی کاخ در مرکز توکیو گردهم جمع می‌کند.
در همین راستا، کابینه کویت نیز از شهروندان و ساکنان خواست که از تجمع به ویژه در ایام جشن روز ملی این کشور (25فوریه/ 6 اسفند) خودداری کنند.
کویت برای پیشگیری از انتشار کرونای جدید، از مراکز دیپلماتیک خود در خارج از این کشور خواست که جشن‌های روز ملی را به تعویق بیندازند.
آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین، مصر، امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده است.
تا کنون بیش از 71 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از هزار و 775 نفر عمدتا در چین جان خود را به دلیل ابتلای به این ویروس از دست داده‌اند.

قرنطینه مسافران امریکایی کشتی کروز در پایگاه‌های ارتش
بیش از 300 مسافر آمریکایی کشتی کروز از جمله 14 نفری که آزمایش ابتلای به ویروس کرونا در آنان مثبت بوده است قرار است در پایگاه‌های نظامی ارتش آمریکا در کالیفرنیا و تگزاس قرنطینه شوند.  
به گزارش آسوشیتدپرس، مسافران آمریکایی کشتی کروز ژاپن که روز دوشنبه به همراه دو فروند هواپیمای مسافربری به خاک آمریکا وارد شده‌اند قرار است در پایگاه نیروی هوایی تراویس در کالیفرنیا شمالی و پایگاه نیروی هوایی لاکلند در ایالت تگزاس به مدت دو هفته در قرنطینه بمانند.
تارو کونو وزیر دفاع ژاپن پیشتر در پیامی توییتری نوشت که سربازان ژاپنی به حمل و نقل 340 مسافر آمریکایی در 14 اتوبوس از بندر یوکوهاما به فرودگاه هاندا توکیو کمک کردند.
حدود 380 آمریکایی در کشتی مسافربری بودند.
ایالات متحده می‌گوید که خروج مسافران آمریکایی از کشتی کروز الماس را خود هماهنگ کرده است زیرا افراد در معرض مبتلا شدن به ویروس خطرناک کرونا بودند.
وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که 14 نفر از مسافران این کشور در کشتی کرو مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و به دلیل نداشتن علائم مجاز به سوار شدن به پرواز بودند.
ایالات متحده اولین کشوری بود که مسافران شهروند آمریکایی را از کشتی کروز تخلیه کرد. کشتی الماس از سوم فوریه (14 بهمن) در ژاپن تحت قرنطینه است.
تست کرونا از سرنشینان کشتی نشان داد که 454 نفر به ویروس مبتلا بودند. این بزرگترین گروه مبتلا به ویروس کرونا در خارج از چین به شمار می‌رود.
علاوه بر آمریکایی‌ها، بیش از 70 بریتانیایی نیز سوار کشتی بودند. دفتر نخست‌وزیری بریتانیا روز دوشنبه گفت در حال بررسی احتمال اعزام پرواز به ژاپن است.

ویروس کرونا مانع ار تحقق اهداف شرکت اَپل
خبرگزاری فرانسه در خبری از سان فرانسیسکو اعلام کرد شرکت اَپل با انتشار بیانیه ای گفته است به دلیل شیوع ویروس کرونا به اهداف خود در سه ماهه دوم سال جاری دست نخواهد یافت.
 
شش ماه زندان در انتظار ناقضان مقررات کرونا در هنگ کنگ
سی ان ان گزارش داد جریمه شش ماه زندان در انتظار کسانی است که در هنگ کنگ مقررات قرنطینه ای مربوط به ویروس کرونا را نقض کنند.
مقامات کشورهای حوزه شرق آسیا که در نزدیکی چین واقع هستند تدابیر امنیتی مربوط به جلوگیری از سرایت ویروس کرونا را بسیار جدی گرفته اند. دولتمردان هنگ کنگ همسو با این سیاستها، دو نفر را تحت پیگرد قانونی قرار داده اند که مقررات مربوط به قرنطینه را نقض کرده اند. این تصمیم وزارت بهداشت هنگ کنگ نشان دهنده میزان جدی بودن تهدید و خطر مربوط به ویروس کرونا است. اگر این دو نفر متهم شناخته شوند، به پرداخت جریمه سه هزار و دویست و بیست دلاری و حداکثر شش ماه حبس محکوم می شوند.
شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی دیگر اعلام کرد، نگرانی مردم از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا به بروز رفتار‌هایی عجیب منجر شده است. نمونه این رفتار را در هنگ کنگ می‌توان شاهد بود. پلیس هنگ کنگ اعلام کرده است سه نفر را بازداشت کرده است که حدود ششصد کارتون بزرگ کاغذ توالت را به هنگام انتقال به سوپرمارکت‌ها سرقت کردند. این اقدام پلیس برای اطمینان دادن به مردم صورت پذیرفته است برای اینکه آن‌ها مطمئن شوند در شرایط شیوع کرونا نیز مشکلی در زمینه تامین مواد مصرفی مردم بروز نخواهد کرد.
 
وزیر خارجه ایتالیا: کرونا تاثیر بزرگی بر کل اقتصاد جهان داشته است
لوئیجی دی ماایو وزیر امور خارجه ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی بر کل اقتصاد جهان داشته است.
دی ماایو در این خصوص خاطر نشان کرد: ”گسترش ویروس کرونا نه تنها ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد چین وارد کرده است، بلکه تاثیری قابل توجه بر کل اقتصاد جهان داشته است“. وی همچنین تصریح کرد برای ارزیابی تاثیر نهایی گسترش ویروس کرونا، بسیار زود است.
وزیر امور خارجه ایتالیا اضافه کرد: ”دولت ما اقدامات برای کاهش پیامد‌های منفی (ویروس کرونا) را آغاز کرده است. پس از تصمیم وزارت امور خارجه در این خصوص، به طور خاص، مبلغ 300 میلیون یورو به آژانس تجارت ایتالیا تخصیص داده خواهد شد.
دی ماایو در پایان افزود: ”علاوه بر اقداماتی که انجام شده و انجام خواهد شد، ابراز همبستگی با مردم چین که تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته اند، امری ضروری است“.
 
قرنطینه اسکناس ها در چین
شیوع ویروس کرونا در چین مقامات این کشور را به فکر اقداماتی بی سابقه انداخته است. دولت چین در حال جمع آوری و معدوم ساختن اسکناسهایی است که گفته می شود به ویروس کرونا آلوده شده اند. بانکهای چین ملزم شده اند اسکناسها را گندزدایی و میکروب زدایی و برای مدت هفت تا چهارده روز انبار کنند و در صورت ایمن بودن آنها، برای وارد کردن مجدد آنها به بازار پولی کشور اقدام کنند.
 
محدودیت جابجایی نیمی از مردم چین
حدود هشتصد میلیون نفر در چین به علت ویروس کرونا با محدودیت در جابجایی مواجهند. به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شیوع بیماری ویروس کرونا سبب شده است حدود نیمی از جمعیت چین با محدودیتهای جدی در آمد و شد مواجه شوند. براین اساس، محدودیتهای جابجایی درباره هفتصد و هشتاد میلیون چینی به اجرا درآمده است. تا کنون بیش از هفتاد هزار و پانصد نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
 
نمایشگاه اختراعات ژنو به دلیل شیوع ویروس کرونا با تأخیر برگزار می‌شود
نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو که قرار بود ماه آینده با حضور مخترعان زیادی از آسیا و به طور مشخص از چین برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.
چهل و هشتمین نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو از 16 تا 20 سپتامبر برگزار خواهد شد در حالیکه پیشتر قرار بود از 25 تا 29 مارس برگزار شود.
این نمایشگاه مهمترین رویداد سالانه مربوط به اختراعات در جهان به شمار می‌آید و برای صنعت گران فرصتی برای اخذ مجوز برای اختراعات خود است.
به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه، نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان از قاره آسیا هستند و یک سوم از این تعداد نیز چینی هستند.
برگزارکنندگان نمایشگاه گفته اند با توجه به پیچیده شدن فرآیند اخذ روادید و سفر هوایی به ژنو تصمیم گرفتند این رویداد را با تأخیر برگزار کنند.
برگزارکنندگان نمایشگاه خودروی پکن نیز روز دوشنبه از تعویق زمان برگزاری آن خبر دادند.
 
احتمال تعویق نشست سالانه پارلمان چین
نشست مهم سالانه پارلمان چین در اقدامی بی سابقه در نیم قرن اخیر، به علت ویروس کرونا به تعویق می‌افتد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، درحالیکه بیش از هفتاد هزار و پانصد نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده اند، دولت چین در حال بررسی اقدامی بی سابقه است. بر این اساس، چین می‌خواهد برگزاری جلسه سالانه پارلمان این کشور را به تعویق بیندازد. این اولین بار از زمان انقلاب فرهنگی در دهه هزار و نهصد و هفتاد است که چین می‌خواهد چنین کاری را انجام دهد. هنوز تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ نشده است، اما این تصمیم گویای میزان خطیر بودن اوضاع پیش آمده برای چین است.
 
ویروس کرونا، شهر شانگهای را نیمه جان کرده است
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شهر شانگهای در چین، قطب تجاری و اقتصادی این کشور به شمار می رود اما شیوع ویروس کرونا در چین سبب شده است وضعیتی کاملا متفاوت در این شهر مهم چین رقم بخورد. دیگر از آن پویایی و حیات گذشته در شهر شانگهای خبری نیست. این روزها وقتی به مراکز خرید و تجاری و مراکز مالی و پولی شانگهای می رویم به خوبی احساس می کنیم که وضع این شهر کاملا با گذشته متفاوت شده است. شانگهای کلان شهری با جمعیت بیست و پنج میلیون نفر است اما حالا آن پویایی شانگهای به چشم نمی خورد. تعطیلات سال نو قمری چین ده روز تمدید شد و این انتظار می رفت شاهد سفر دهها میلیون نفر بیشتر به شانگهای باشیم اما این اتفاق رخ نداد و عملا شانگهای به شهری تقریبا رها شده تبدیل شده است.


نظر شما