شناسهٔ خبر: 38264352 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

۲۲ هزار کلاس درس تهران نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی

صاحب‌خبر -

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تراکم جمعیت دانش‌آموزی در تهران گفت: میانگین تراکم دانش آموزی در تهران ۳۳ نفر است در حالی که میانگین جمعیت دانش آموزی کشوری ۲۴ نفر در هر کلاس درس است.

عبدالرضا فولادوند با بیان اینکه خشت خشت این مدرسه با عشق، محبت و انگیزه بر روی هم گذاشته شده است گفت: مدارس زیادی داشته‌ایم اما خیرانی با این انگیزه، عشق و پیگیری کمتر می توانیم پیدا کنیم.

وی افزود: امروز یکی از خیران بزرگ شهر تهران “امیروفایی” را از دست دادیم. ایشان منزل مسکونی اش را به مدرسه تبدیل کرده بود و خودش در سرایداری یک مدرسه دورتر زندگی می کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب مدارس شهر تهران اظهار کرد: آخرین رتبه فضای آموزشی مربوط به سیستان و بلوچستان است و قبل از آن تهران قرار دارد. وضعیت مدارس تهران خوب نیست و ۸۰۰۰ کلاس درس تخریب و ۷۰۰۰ کلاس به مقاوم سازی نیاز دارند.

فولادوند با اشاره به تراکم جمعیت دانش آموزی گفت: میانگین تراکم دانش آموزی در تهران ۳۳ نفر است در حالی که میانگین جمعیت دانش آموزی کشوری ۲۴ نفر در هر کلاس درس است.  وی با بیان اینکه در مجموع نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی ۲۲ هزار کلاس درس در تهران هستیم افزود: بزرگترین امید ما خیران مدرسه ساز هستند که ۵۰ درصد بار آموزش و پرورش را با تعهد صد درصدی یا تعهد مشارکتی بر دوش می کشند. دست خیران را می بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم.

به گفته فولادوند این آموزشگاه به پیشنهاد خیران به صورت هیئت امنایی اداره خواهد شد.

 

۲ هفته قرنطینه برای افرادی که وارد پکن می‌شوند

رسانه‌های دولتی چین در گزارشی اعلام کردند: تمامی افرادی که به پکن وارد می‌شوند باید برای مدت زمان دو هفته خود را قرنطینه کنند و در غیر اینصورت با آنان برخورد می‌شود.

این دستور در پی پایان یافتن تعطیلات سال نو در چین صادر شده و متوجه کسانی است که در تعطیلات از پکن خارج شده بودند. به گفته مسئولان شهر پکن تمامی افرادی که از قرنطینه ماندن سرباز زنند یا قوانین و مقررات رسمی را به منظور مهار کروناویروس جدید رعایت نکنند مجازات می‌شوند هرچند جزئیات آن تصریح نشده است.

همچنین مسئولان حوزه سلامت در این کشور از شناسایی ۲۶۴۱ مورد جدید ابتلا به کروناویروس و ۱۴۳ مورد فوتی دیگر خبر دادند. مسئولان حوزه سلامت در چین امروز (شنبه) در اطلاعیه‌ای اظهار داشتند: ۲۶۴۱ مورد جدید ابتلا به کروناویروس گزارش شده که در مجموع ۶۶ هزار و ۴۹۲ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: با مرگ ۱۴۳ نفر دیگر از مبتلایان به کروناویروس شمار تلفات این ویروس کشنده به ۱۵۲۳ نفر رسیده که بیشتر قربانیان از ساکنان استان هوبئی و شهر ووهان بوده‌اند.

اطلاعیه تامین‌اجتماعی در خصوص ابطال نسخه‌ها با صدور دفترچه جدید

مدیر کل نامنویسی سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور صیانت از منابع سازمان و ممانعت از سوءاستفاده‌ها، در زمان تعویض دفترچه درمانی، نسخه‌های موجود در دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط می شود.

بهروز کریمی گفت: با توجه به احتمال سو استفاده از نسخ خام دفترچه‌های تعویضی، مفقودی و یا سرقتی و بروز خسارت به منابع سازمان تأمین اجتماعی و بیمه شدگان، تدابیری اتخاذ شده که در هنگام تعویض دفترچه، نسخ دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد. وی اعلام کرد: به منظور صیانت از منابع سازمان، پیشگیری از تضییع حقوق ذینفعان و ممانعت از سو استفاده‌های احتمالی، در زمان تعویض دفترچه درمانی، نسخه‌های موجود در دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

وی گفت: از آنجا که ممکن است نسخ خام دفترچه‌های تعویضی، مفقودی و یا سرقتی، مورد سو استفاده توسط افراد سودجو قرار گیرد و از این طریق خسارات قابل توجهی به این سازمان، بیمه شده‌ها و افراد ذینفع وارد شود، در هنگام تعویض دفترچه، نسخ دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این مکانیسم ممکن است در مواردی نسخه‌های دارو، آزمایش و… که هنوز توسط مراکز مربوطه مورد استفاده قرار نگرفته اند نیز ابطال و مشکلاتی برای مخاطبان ایجاد شود، از این رو به منظور به حداقل رساندن تبعات مکانیسم یادشده برای مخاطبان، کاربران سیستم خدمات متمرکز دفترچه درمانی در شعب و کارگزاری‌ها قبل از تعویض دفترچه در صورت مشاهده نسخ استفاده نشده موضوع را به بیمه شده اطلاع می‌دهند.

نظر شما