شناسهٔ خبر: 38245392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ریاض سرنگونی جنگنده تورنادو عربستان به دست یمنی‌ها را تأیید کرد

ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود ضد یمن به سرنگونی یک جنگنده این ائتلاف به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر فراز استان الجوف اذعان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود ضد یمن به سرنگونی یک جنگنده این ائتلاف به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر فراز استان الجوف یمن اذعان کرد.

سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود ضد یمن اذعان کرد: ساعت ۲۳:۴۵ روز جمعه یک جنگنده از نوع تورنادو وابسته به نیروی هوایی عربستان هنگام ماموریت هوایی حمایت از ارتش یمن (دست نشانده سعودی در یمن یعنی عبد ربه منصور هادی) سرنگون شده است.

این در حالی است که محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد: طی ساعات آینده تصاویری از لحظات ساقط کردن جنگنده «تورنادو» در استان الجوف را منتشر می‌کنیم. سرنگونی این جنگنده تورنادو ضربه مهلکی به ائتلاف سعودی-آمریکایی است.

همچنین یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرنگونی یک فروند جنگنده ائتلاف سعودی در استان الجوف خبر داده بود.

سرتیپ «یحیی سریع» اظهار داشته بود که پدافند هوایی ارتش یمن یک فروند جنگنده از نوع «تورنادو» را حین انجام عملیات خصمانه با موشک پیشرفته زمین به هوا سرنگون کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام این خبر گفته بود: آسمان یمن محل تفریح نیست و دشمن باید در این خصوص هزار بار محاسبه انجام دهد.

نظر شما