شناسهٔ خبر: 38206581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نخست وزیر لبنان با مفتی اهل سنت دیدار کرد

حوزه/ حسان دیاب نخست وزیر لبنان که به تازگی کابینه خود را تشکیل داده با شیخ عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حسان دیاب نخست وزیر لبنان که به تازگی کابینه خود را تشکیل داده با شیخ عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان دیدار و تاکید کرد: هدف از این دیدار پشت سر گذاشتن مرحله دشواری است که لبنان در آن قرار دارد و در این دیدار به توافق رسیدیم که ارتباط ها برای مصلحت لبنان و وحدت مسلمانان ادامه داشته باشد.

دیاب گفت: دارالفتوای به ریاست مفتی دریان به کار خود ادامه می دهد و من به حکمت و دوراندیشی وی اطمینان دارم.

وی افزود: پس از آنکه کابینه دولت از پارلمان رای اعتماد گرفت، مفتی برای تبریک به من تماس گرفت و در آن تماس تلفنی قرار این دیدار گذاشته شد و از این رو این بازدید من از دارالافتا کاملا طبیعی است زیرا اینجا خانه همه مسلمانان است و دارالفتوا در طول تاریخ خود همین گونه بوده و مفتی نیز دوست و بردار عزیزم است و من به حکمت ایشان اطمینان دارنم و برای وحدت مسلمانان روی آن حساب می کنم.

نخست وزیر گفت: در مورد امور مربوط به مسلمانان و اوضاع عمومی و شرایط مالی اجتماعی با مفتی صحبت کردیم و تاکید کردیم که در شرایط کنونی تمام وفاداران به لبنان باید دست به دست هم دهند تا از این مرحله دشوار بگذریم و به توافق رسیدیم که این دیدارها برای مصلحت لبنان ادامه داشته باشد.

شیخ دریان نیز در این دیدار به دیاب به خاطر رای آوردن کابینه اش تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت برای خدمت به لبنان و مردم آن و برآورده کردن آرزوهای مردم نمود و گفت: دولت رای اعتماد گرفته و اکنون دیاب نخست وزیر تمام لبنان است.

نظر شما