شناسهٔ خبر: 38203246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

خنثی‌سازی خطرناکترین طرح تروریستی علیه تظاهرکنندگان و نیروهای عراقی

صاحب‌خبر -

شفقنا- هسته اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق از خنثی سازی خطرناک ترین طرح تروریستی علیه تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در استان های مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، روزنامه نیمه رسمی «الصباح» عراق در شماره امروز (پنج شنبه) خود از «ابوعلی البصری»، مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم و رئیس هسته اطلاعاتی «الصقور» (شاهین ها) نقل کرد که نیروهای این هسته، خطرناک ترین طرح تروریستی برای هدف قرار دادن میدان های شاهد برگزاری تظاهرات و نیروهای امنیتی در بغداد و دیگر استان های این کشور را ناکام گذاشته و تروریست مسئول انجام این عملیات را دستگیر کردند.

البصری در این باره اظهار داشت: خطرناک ترین عملیات تروریستی برنامه ریزی شده برای انجام انفجارهایی علیه نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در بغداد و استان ها در راستای ایجاد هرج و مرج، فتنه انگیزی و درگیری داخلی و بهره برداری از آنها برای منافع تروریستی با هدف کشتار شمار بیشتری از افراد بی گناه و نابودی اقتصاد ملی خنثی شد.

مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق با بیان این که تروریسم به دست نیروهای مسلح کشورش و بسیج مردمی (الحشد الشعبی) متحمل بزرگ ترین شکست شده و «ابوبکر البغدادی»، سرکرده سابق گروهک تروریستی داعش و معاونانش نیز از پای درآمدند، فاش ساخت که برخی سرکرده های جایگزین جایگاه وی در سوریه را به دست گرفته و در تلاش هستند تا با انجام یک عملیات تروریستی بار دیگر به صدر اخبار رسانه ها بازگردند.

البصری همچنین از دستگیری مسئول گروه مامور انجام خطرناک ترین عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان عراقی خبر داده و تاکید کرد که وی یکی از سرکرده های شاخص داعش به شمار می آید و اعترافاتش نیز به زودی با تکمیل بازجویی و تحقیق و تحویل پرونده به نهاد قضایی، به نمایش گذاشته می شود.

رئیس هسته اطلاعاتی الصقور همچنین در ادامه نیز اعلام کرد که این هسته وابسته به وزارت کشور عراق در این اواخر اطلاعاتی در رابطه با اماکن اقامت و کارگاه های ساخت موشک و مواد منفجره در مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی در خاک سوریه در اختیار نیروهای ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا و مرکز چهارجانبه مبادله اطلاعات متشکل از ایران، عراق، روسیه و سوریه قرار داده است.

البصری در این باره تصریح کرد: عملیات جداگانه جنگنده های ائتلاف بین المللی و جنگنده های ائتلاف چهارجانبه بر اساس گزارش های مشترک نیروهای اطلاعاتی و نیروهای مجری، منجر به انهدام شمار زیادی از مهمانخانه ها و یک کارگاه ساخت کمربندهای انفجاری و موشک های «جهنم» در استان ادلب سوریه شده که بخش بزرگ تر آن همچنان تحت تسلط گروه تروریستی داعش است.

در رابطه با خطر عناصر تروریستی باقی مانده در سوریه نیز مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق نسبت به حضور مردان بالغ عضو داعش در اردوگاه و زندان «الهول» در شمال سوریه پس از فرار از نبردها و مناطق شاهد جنگ در این کشور، هشدار داد.

خبر اصلی را در الصباح ببینید

نظر شما