شناسهٔ خبر: 38196380 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی آمریکا؛

ایپک به هر بهایی شده باید «برنی سندرز« را متوقف کند/ ترامپ: ترجیح میدهم بلومبرگ رقیب نهایی من در انتخابات باشد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با بررسی سیاست بی طرفی ایپک در قبال دو حزب اصلی آمریکا نوشت که در حال حاضر لابی اسرائیل باید به هر بهایی شده نامزد پیشروی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری آریا،یکی دیگر از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا بامداد چهارشنبه از رقابت های درون حزبی برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور کناره گیری کرد.
 «اندرو یانگ»، یکی از نامزدهای حزب دموکرات بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد از رقابت برای معرفی به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا انصراف می دهد.
رسانه های آمریکا گزارش داده اند یانگ 45 ساله این تصمیم را به دلیل عملکرد ناامیدکننده اش در رقابت درون حزبی که در ایالت نیوهمپشایر آغاز شده اتخاذ کرده است.
یانگ سابقه فعالیت سیاسی ندارد و هسته تبلیغات انتخاباتی او را پرداخت ماهانه 1000 دلار به افراد بالغ آمریکایی به موجب طرح درآمد پایه جهانی تشکیل می داد.
یانگ معتقد بود که ظهور اتوماسیون به از بین رفتن میلیون ها شغل در بخش تولیدی منجر شده و این مسئله، یکی از عوامل پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بوده است.
او در مناظره ای که روز جمعه داشت گفت: «دونالد ترامپ علت همه مشکلات ما نیست و ما اگر طوری رفتار کنیم که او علت مشکلات ما است در اشتباهیم.»

کنایه بایدن به ترامپ: دموکرات ها حتی با میکی ماموس هم پیروز میشوند

جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در سخنانی کنایه آمیز گفت: دموکرات‌ها حتی با نامزد کردن میکی ماوس هم می‌توانند در انتخابات در مقابل دونالد ترامپ پیروز شوند.
به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، بایدن که از نامزدهای امیدوار به پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است، روز سه شنبه با استفاده از این شخصیت کارتونی معروف به ترامپ طعنه زد.
وی که با «مورنینگ جو» مجری شبکه خبری «ام اس ان بی سی» مصاحبه می کرد درباره رقابت های انتخاباتی کاخ سفید 2020 گفت: این یک ماراتن است. فکر نمی کنم در گذشته کسی به طور دقیق توانسته باشد پیش بینی کند که چه کسی پیروز خواهد شد.
بایدن درباره پیش بینی  جیمز کارویل مفسر سیاسی حزب دموکرات که درباره نامزدی برنی سندرز سناتور آمریکایی هشدار داده بود، گفت درباره شکست نامزدهای دموکرات اظهارنظر نمی کنم. فکر می کنم که شما این را می دانید که ما می توانیم حتی با نامزد کردن میکی ماوس هم در مقابل ترامپ پیروز شویم.
کارویل درباره سندرز گفته بود مردم به یک سوسیالیسم رای نمی دهند و این سوال را مطرح کرده بود که آیا فکر نمی کنید با نامزدی برنی سندرز حزب دموکرات شکست بخورد؟
این مفسر سیاسی روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» گفته بود، رای دهندگان سیاه پوست به دنبال کسی هستند که واقعا درباره چیزهایی حرف بزند که در زندگی روزمره مهم هستند. آنها علاقه ای به سوسیالیسم و انقلاب و همه چیزهای احمقانه ای که می شنوید، ندارند.
اظهارات بایدن قبل از برگزاری انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر مطرح شد. نتایج این انتخابات نشان داد سندرز در این انتخابات پیروز شد و  بایدن با اختلاف زیادی در انتهای جدول قرار گرفت.
پته بوتیجیج دیگر رقیب انتخاباتی سندرز در رده دوم، ایمی کلوبشار سناتور دموکرات از ایالت مینه سوتا در رده سوم و الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا در رتبه چهارم قرار گرفت.
بایدن که از وی انتظار می رفت ضعف انتخاباتی در ایالت آیوا را در نیوهمپشایر جبران کند، بار دیگر چهره ای ضعیف از خود نشان داد و در قعر جدول قرار گرفت.
انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده خواهد بود که قرار است 13 آبان 99 (سوم نوامبر 2020) برگزار شود.
ترامپ خود گفته است ترجیح می‌دهد رقیب نهایی او در انتخابات آتی، مایکل بلومبرگ میلیارد باشد و تمایل ندارد با سندرز روبرو شود زیرا سندرز هوادارانی واقعی در آمریکا دارد.
خلق شخصیت کارتونی و برنده جایزه اسکار  میکی ماوس که توسط شرکت والت دیزنی تولید شده است، در سال 1٩٢٨ اتفاق افتاد. صداپیشگی میکی ماوس تا سالها توسط خود والت دیزنی انجام می شد.
میکی ماوس در سال 1978 به اولین شخصیت کارتونی تبدیل شد که ستاره ای مخصوص در پیاده روی مشاهیر هالیوود پیدا کرد. ستاره ای نیز در این پیاده رو در سال 2007 به دونالد ترامپ تعلق گرفت.
سخنان بایدن باعث شد که میکی ماوس بار دیگر در اینترنت ترند شود و البته این بار این ترند شدن ارتباطی به شرکت والت دیزنی نداشته است./ ایرنا
 
ترامپ: ترجیح میدهم بلومبرگ رقیب نهایی من در انتخابات باشد

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد ترجیح میدهد با مایکل بلومبرگ به جای برنی سندرز به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات رقابت کند چرا که معتقد است حامیان سندرز بر خلاف حامیان بلومبرگ که با پول خریده شده‌اند، وفادار و واقعی هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مراسمی در دفتر بیضی کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت: من صادقانه ترجیح میدهم با بلومبرگ در انتخابات رقابت کنم تا با برنی سندرز زیرا سندرز حامیانی واقعی دارد. چه با سندرز و حامیانش موافق باشید یا نباشید و آنها را دوست داشته باشید یا نداشته باشید، من فکر می‌کنم چیزی که او می‌گوید وحشتناک است اما او واقعا حامیانی دارد. بلومبرگ فقط دارد با پول راه خودش را هموار می‌کند.
ترامپ در ادامه این صحبتهایش با موضوع نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات پرداخته و در ادامه درباره جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا صحبت کرد.
ترامپ گفت، کمپین ریاست جمهوری بایدن یک کمپین "تلو تلو خوران" و "مِن و مِن کُنان" است اما احتمال جهش دوباره او در رقابت مقدماتی مربوط به کارولینای جنوبی در اواخر ماه جاری میلادی را رد نمی کند.
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: او همواره می‌توانسته ورق را برگرداند. مساله قرار نیست آسان باشد. من فکر می‌کنم او می‌تواند ورق را برگرداند. او فرصت دارد.
با این حال ترامپ باز هم به بلومبرگ که کمی قبل از سخنرانی وی به خاطر انتشار یک فایل صوتی جدید از صحبتهای او در دفاع از سیاست های بازرسی بدنی پلیس مورد هجمه قرار گرفته‌ بود پرداخت.
ترامپ در صحبتهایش از بلومبرگ مشخصا به خاطر عذرخواهی از بابت استفاده از بازرسی بدنی انتقاد کرده و صراحتا گفت که او هنوز از این سیاست حمایت می‌کند.
او تاکید کرد: من از هر آنچه که ما بتوانیم برای کاهش نرخ جرایم و خلاصی یافتن از مواد مخدر انجام دهیم حمایت می‌کنم. اما من فکر می‌کنم وقتی یک نفر کل زندگی‌اش حامی بازرسی بدنی بوده و بعد یک دفعه تصمیم میگیرد دموکرات شود، به کلیسا برود و عملا گریه کند، افتضاح به نظر برسد و بگوید عجب کار وحشتناکی کرده از نظر من این عدم صداقت او را می رساند.
ترامپ از بلومبرگ به عنوان یک چهره "سبک وزن" و "یکی از بدترین مناظره‌کننده‌هایی که تا کنون دیده" یاد کرد.

هاآرتص: ایپک به هر بهایی شده باید «برنی سندرز« را متوقف کند
یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با بررسی سیاست بی طرفی ایپک در قبال دو حزب اصلی آمریکا نوشت که در حال حاضر لابی اسرائیل باید به هر بهایی شده نامزد پیشروی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را متوقف کند.
به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به بررسی سیاست شورای امور عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) علیه «برنی سندرز» نامزد پیشروی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکات پرداخت.
در گزارش هاآرتص آمده است: «پس از انتشار تبلیغ فیسبوکی توسط ایپک که در آن برخی از دموکرات ها را «افراطی» و «ضد یهودی» توصیف کرده بود، ایپک بابت منتشر شدن این تبلیغ عذرخواهی کرد. هم لیبرال ها و هم محافظه کاران ناراحتی خود را از لابی طرفدار اسرائیل ابراز داشته و این گروه را متهم به تبعیض سیاسی و بی کفایتی کردند.
با وجود انتقادها از این اقدام، اما هم اکنون زمان آن است که به این موضوع اعتراف کنیم که در انتخابات 2020 سال جاری، ایپک وظیفه غیرممکن با مسیر ناممکنی برای موفقیت دارد.
مشکلی که لابی حامی طرفدار اسرائیل با آن مواجه بوده این است که فضای سیاسی کنونی در راستای مسیری قرار ندارد که ماموریت این گروه برای چند دهه گذشته بوده است.
در زمان های سیاسی عادی، این کار برای ایپک ساده بود تا به عنوان یک چتر برای متحد کردن حامیان اسرائیل و امنیت یهودیان از چپ و راست بپردازد.
در حالی که ایپک را متهم می کنند که گرایش های راست گرایانه ای دارد اما این موضوع تا حد زیادی یک افسانه به شمار می آید. اصول عملکردی محوری ایپک این است که تلاش کند در میانه دو طرف (دموکرات ها و جمهوری خواهان) قرار بگیرد.
طرفداران ایپک در هر ایالت در آمریکا این دستور را دارند تا به تقویت دوستی با هر سیاستمداری که ممکن است به کنگره راه پیدا کند، بپردازد و در نتیجه این موضوع باعث ایجاد شبکه ای قدرتمند شده که با کمک های مالی و نفوذ شخصی تامین می شود.


سندرز پیروز انتخابات نیوهمپشایر شد

 برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از حزب دموکرات در انتخبات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر پیروز شد، جو بایدن معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا با اختلاف زیادی در قعر جدول ایستاد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است ترجیح می دهد رقیب او در انتخابات آتی، مایکل بلومبرگ میلیاردر باشد و تمایل ندارد با برنی سندرز روبرو شود زیرا سندرز هوادارانی واقعی در آمریکا دارد.
شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه با اعلام این خبر گزارش داد: سندرز توانست در دومین دور از انتخابات مقدماتی درون حزبی، در ایالت نیوهمپشایر با کسب 73 هزار و 493 رای و بدست آوردن 25.9 درصد آرا برنده انتخاباتی در این ایالت از آمریکا شود.
بنابراین گزارش «پته بوتیجیج» دیگر رقیب انتخاباتی سندرز نیز با احراز 68 هزار و 991 رای و کسب 24.4 درصد آرا در رده دوم قرار گرفت.
«ایمی کلوبشار» سناتور دموکرات از ایالت مینه سوتا که در نخستین شمارش اولیه نیمه شب سه شنبه 22 بهمن ماه در سه شهر «دیکس ویل ناچ»، «هارتس لوکیشن»  و «میس فیلد»  که از لحاظ سنتی همواره مهم بوده اند، توانسته بود با کسب 8 رای در صدر قرار گیرد، اما با اعلام نتایج نهایی، با 55 هزار و 790 رای، با 19.8 درصد آرا در رده سوم قرار گرفت.
الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا نیز با 26 هزار 174 رای و کسب 9.3درصد آرا در رتبه چهارم در ایالت نیوهمپشایر قرار گرفت.
بایدن که از وی انتظار می رفت ضعف انتخاباتی در ایالت آیوا را در نیوهمپشایر جبران کند، بار دیگر چهره ای ضعیف از خود نشان داد و با 23 هزار و 745 رای تنها توانست 8.4 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.
با وجود قطعی شدن پیروزی سندرز در ایالت نیوهمپشایر، اما شمارش نتایج آرا در این ایالت همچنان ادامه دارد.
دموکرات ها در انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالت آیوا که در واقع شروع زنگ انتخابات ریاست جمهوری است.





نظر شما