شناسهٔ خبر: 38193770 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

احتمال لغو کنگره جهانی موبایل قوت گرفت

صاحب‌خبر -

ایرنا- در پی آن که شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ و آمازون از ترس کرونا از شرکت در کنگره جهانی موبایل که اوایل اسفند در اسپانیا برگزار می‌شود انصراف دادند، مسوولان برگزاری گزینه لغو این همایش تجاری را بررسی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اوبرگیزمو، در پی تشدید نگرانی‌های جهانی از شیوع ویروس مرگبار کرونا، شرکت‌هایی چون ال جی، انویدیا، سونی، اینتل، آمازون، ZTE و TCL از حضور در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ که از ۲۴ تا ۲۷ فوریه امسال (۸-۵ اسفندماه) در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، انصراف دادند. افزایش روزافزون تعداد کمپانی‌های بزرگی که از شرکت در این رویداد کنار می کشند، نهاد برگزارکننده این کنفرانس را با بحران روبه رو کرده است.

به نقل از روزنامه اسپانیایی لاوانگاردیا، انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSMA) روز جمعه در یک جلسه داخلی در مورد برگزاری یا لغو کنگره جهانی موبایل امسال تصمیم‌گیری می‌کند.

اگرچه GSMA تاکنون از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است اما چنین تصمیمی با توجه به این که مهره‌های اصلی این کنفرانس از شرکت در آن انصراف داده‌اند، منطقی به نظر می‌رسد. بدون وجود غرفه کمپانی‌هایی چون آمازون، سامسونگ و سونی این رویداد رونق هرساله را نخواهد داشت.

شیوع ویروس تنفسی کرونا که از ماه دسامبر (دی ماه امسال) در ووهان چین آغاز شد و به ۲۴ کشور دیگر نیز سرایت کرد، صنعت و فناوری را تحت تاثیر قرار داده و باعث تعطیلی کارخانجات و  نمایندگی‌های برخی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی چون اپل، تسلا و گوگل در چین شده است.

نظر شما