شناسهٔ خبر: 38191835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درگفت‌و‌گو با «پارسینه»:

احمد کریمی اصفهانی: خلاف واقع گفتن به مردم، بزرگترین نقطه ضعف دولت روحانی است

حسن روحانی دو سال پایانی دوران ریاست‌جمهوری خود را طی می‌کند و رسیدن به روز‌های پایانی باعث شده که بیش از پیش کارنامه ۶ ساله او مورد توجه موافقان و مخالفان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه؛ احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار در پاسخ به این سوال که «بزرگترین نقطه ضعف دولت دوازدهم را چه می‌دانید؟»، به «پارسینه» گفت: «به نظر من مهم‌ترین و بزرگترین نقطه ضعف مهم دولت دوازدهم خلاف واقعیت گفتن به مردم است که بسیار اتفاق بدی است. به هر حال همه ما می‌دانیم که معضلات و مشکلات زیادی پیش رو داریم. استکبار جهانی بد اخلاقی‌های خود را تشدید کرده‌است، اما می‌شد در همین شرایط هم با مردم با صداقت و صریح‌تر صحبت کرد که مردم متوجه اوضاع باشند.»
این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: «باید به مردم گفته شود که دشمن چه اهدافی را دنبال می‌کند. دولت باید ضمن تشریح اهداف دولت صراحتا به مردم بگوید که در مقابل این بداخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها چه برنامه‌ای دارد. باید شرایط برای مردم واضح توضیح داده شود تا مردم هم بدانند باید چه برخوردی داشته‌باشند.»
احمد کریمی اصفهانی افزود: «این که صداقت نداشته‌باشیم و خلاف واقع بگوییم، خسارت‌بار است. این که با عدم صداقت با مردم صحبت می‌شود البته تنها به مسائل اقتصادی ارتباط ندارد بلکه در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی نیز این خلاف‌گویی‌ها اتفاق می‌افتد.»
این فعال سیاسی اصولگرا با یادآوری اظهارات روحانی در جریان افزایش نرخ بنزنین توضیح داد: «خاطرتان هست که بعد از اصلاح نرخ بنزنین، رییس‌جمهوری در مورد چنین موضوعی مهمی گفت که او هم صبح جمعه همچون مردم خبردار شده‌است. این که در مورد مساله‌ای با این اهمیت اظهار بی‌اطلاعی کنند، اصلا خوب نیست. صحبت‌هایی به این شکل تنها به بی‌اعتمادی مردم دامن می‌زد و ذره ذره از اعتماد مردم می‌کاهد.»
او در ادامه گفت: «مساله بعدی که می‌توان از آن به عنوان نقطه ضعف دولت آقای روحانی نام برد این است که بیش از این که به داخل نگاهی داشته‌باشد به بیگانگان چشم امید دارد. به جای این که به فکر حل مسائل و مشکلات با همراهی مردم باشد، به بیگانگان که جز خسارت و دشمنی چیزی برای ما نداشته و ندارند تکیه کرده‌است. تحریم‌ها روز به روز شدیدتر می‌شود و دولت به لحاظ شرایط اقتصادی توفیقات کمتری کسب خواهد کرد. ضمن این که پیش از این نیز نتوانسته در زمینه اقتصادی اقدامات مهمی انجام دهد که وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشد.»
احمد کریمی اصفهانی در پایان تاکید کرد: «به نظر می‌رسد مشکل دولت روحانی هم ساختاری و رهبردی است و هم به نیرو‌هایی که به کار گرفته باز می‌گردد. روحانی همه نیرو‌های انتصابی را از میان جریان نزدیک به خود انتخاب کرده و شاید بهتر بود رویکرد فراجناحی پیش می‌گرفت که دست کم وقتی می‌خواهد تقصیر را به گردن دیگران بیندازد بتواند سایرین را هم دخیل کند.»

نظر شما