شناسهٔ خبر: 38189061 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مشاوره پزشکی

با تغذیه مناسب به جنگ کرونا بروید

تعذیه مناسب از جمله راه‌های مهم حفظ سلامتی است و از این طريق میتوان بسياري از بیماری های را مهار کرد و مانع از ورود ویروس های عفونی از جمله کرونا به بدن شد.

صاحب‌خبر -

یک متخصص تغذیه روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود:برای پيش‌گيري از ابتلا به ویروس کرونا (corona) علاوه بر رعایت بهداشت فردی، لازم است اشخاص جهت دریافت میزان کافی ویتامین ث، روزانه حداقل یک عدد پرتقال یا دوعدد نارنگی یا لیموترش استفاده کنند.

میترا زراتی گفت :استفاده کدو حلوایی را در رژیم روزانه لازم بوده و باید مواد غذایی شیرین را محدود و از از روغن های جامد استفاده نشود.

او با بیان این که روزانه حتماً یک عدد تخم مرغ یا دو عدد سفیده آن مصرف شود، خاطر نشان کرد :اشخاص از ادویه جاتی مثل زردچوبه (Turmeric) و زعفران در این روزها بیشتر استفاده و از جوانه های جو، گندم، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود مصرف کنند.

زراتی اعلام کرد :از بین انواع مغزهای گیاهی، گردوی داخل پوسته چوبی، بهترین مورد است که در طول روز استفاده شو و روزانه یک عدد پیاز خام بنفش استفاده کنید.

وی با بیان این که استفاده روزانه خانواده کلم را فراموش نکنید، توصیه کرد از مواد غذایی کنسروی استفاده نشود و افراد سوسیس (Sausage) و کالباس را از برنامه خود حذف کنند از فراورده های پروبیوتیکی یا مکمل آن استفاده کنید.

به گفته این متخصص تغذیه، شکلات تلخ بخورید، از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود استفاده و آهن خون خود را چک کنید برای این که کم خونی باعث ضعف سیستم ایمنی می شود.

وی گفت:اضطراب و فشارهای جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می کند، مراقب خود باشید و پيش‌گيري را جدّي بگیرید.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه ۱۹ ماه بهمن خاطرنشان کرد که نمونه مثبتی از ویروس کرونا (corona) در ایران مشاهده نشده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی( دی ) در کشور چین آغاز شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان تعدادی نیز سرایت کرده است.

وزارت بهداشت بامداد امروز( چهارشنبه) بیان کرد :شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در کشور چین به یکهزار و ۱۱۰ تن رسیده است.

نظر شما