شناسهٔ خبر: 38138653 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کونته: نیمه اول مقابل میلان شاید سخت‌ترین شرایط این فصل را تجربه کردیم؛ شب خاصی برای اینتر بود و باید آن را به یاد داشته باشیم

نوید معصومی

پیش از این فقط یک بار پیش آمده بود که اینتر در دربی 2 گل یا بیشتر عقب باشد و پیروز شود. آخرین بار در نوامبر 1949 چنین اتفاقی افتاد و در یک بازی عجیب، نراتزوری 6-5 پیروز شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - در یک دربی بسیار زیبا و هیجان انگیز، مصاف دو تیم اینتر و میلان از چارچوب رقابت های سری آ ایتالیا با پیروزی 4-2 نراتزوری به پایان رسید. این در حالی بود که میلان در نیمه اول 2-0 جلو افتاد اما شاگردان کونته در نیمه دوم طوفانی ظاهر شدند و 4 گل به رقیب همشهری خود زدند. آنتونیو کونته پس از بازی در گفتگو با اسکای ایتالیا گفت:

مطمئنا این یک شب خاص بود. نیمه اول ما را در شرایط بسیار سختی قرار داد؛ شاید سخت ترین شرایط این فصل ما بود و خطر شکست سنگین ما وجود داشت. برعکس، ما به خوبی برگشتیم و فهمیدیم در کدام زمینه باید پیشرفت کنیم؛ به کار خودمان ایمان داشته باشیم و این بچه ها شایسته تحسین هستند. جدا از نتیجه، خوشحالم که می بینم آنها در شرایط سخت محکم ایستادند و مقاومت کردند و شرایط را برگرداندند. این یعنی آنها آماده اند تا کاری واقعا مهم انجام دهند. 

با این نتیجه، اینتر هم امتیاز با یوونتوس در صدر جدول ایستاد و لاتزیو، حریف هفته آینده آنها یک امتیاز کمتر دارد:

هنوز خیلی زود است که بتوانیم رویاپردازی کنیم. ما می توانیم رویا داشته باشیم. شرایط بسیار سختی خواهد بود و پس از این بازی فکر می کنم می توانیم ایده بهتری از پتانسیل و توانایی واقعی خود داشته باشیم. باید در بازی های مهمی به میدان برویم و از چهارشنبه در کوپا ایتالیا مقابل ناپولی در نیمه نهایی، ین بازی های مهم شروع می شود. بعد هفته آینده مقابل لاتزیویی قرار می گیریم که طی سال ها، واقعا قدرتمند شده است. 

با این تغییر عجیب در نیمه دوم، آیا کونته بین دو نیمه از "درمان سشوار" استفاده کرده است؟ (داد و فریاد بر سر بازیکنان)

بین دو نیمه نیاز نبود زیاد صحبت کنم. فکر می کنم در شرایط دشوار، باید خیلی شفاف باشید و مسئولیت را بپذیرید. من مسئولیت سنگینی پس از نتیجه 2-0 داشتم. ما از آغاز تا پایان با هم ماندیم و در شرایط سخت، راه خودمان را پیدا کردیم. باید این شب را در خاطر داشته باشیم زیرا به ما کمک می کند در آینده یک تیم باشیم. 

همه تیم ها نمی توانند چنین نمایشی در نیمه دوم داشته باشند و چهار گل به میلان بزنند. بچه ها می دانند نیمه اول چه اشتباهاتی داشتیم. بنابراین با فروتنی، اصلاحاتی انجام دادیم. مهم است که بفهمیم نمی توانیم در تمام بازی ها، نگرشی مشابه داشته باشیم. همچنین باید درک کنیم در بعضی شرایط، پرس نکردن از جلوی زمین هم ایده خوبی است. شب مهمی بود زیرا به ما یاد داد باید همیشه از ذهن خودمان استفاده کنیم؛ بعد قلب و در نهایت پا! 

کونته در مورد نیمکت نشینی اریکسن گفت:

اشلی یانگ و ویکتور موزس در تمرینات زیاد به راهنمایی نیاز ندارند زیرا پست آنها وینگ بک است و موزس قبلا با من در چلسی کار کرده است. برای هافبک ها شرایط پیچیده تر است زیرا من همیشه چیزهای از پیش برنامه ریزی شده را می خواهم و اینکه آنها باید حرکات دفاعی و هجومی توام داشته باشند. کریستین فوتبال را خوب می شناسد؛ به خوبی بازیخوانی می کند اما از نظر بدنی صد در صد آماده نیست. 

به استفاده از اریکسن، پشت سر لوکاکو فکر کردم اما بعد تصمیم گرفتم تغییرات زیادی نداشته باشیم زیرا برای ما مهم است با دو مهاجم بازی کنیم. اریکسن مشکلات خودش را در تاتنهام داشته است. من خودم بازیکن بوده ام و می دانم برای وفق پیدا کردن با شرایط جدید به زمان نیاز دارد. 

نظر شما