شناسهٔ خبر: 38112794 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اطلاعات تازه از چگونگی انتخاب سرمربی جدید

نیمکت تیم ملی از‌ هاشمیان گرفته شد/ مسئول سابق فدراسیون ، اسکوچیچ را تأیید کرد؟!

اطلاعات تازه از چگونگی انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال نشان می‌دهد او را افرادی انتخاب کرده‌اند که پیش از این هم در جابه‌جایی وی در تیم‌های مختلف نقش داشته‌اند.

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

با گذشت سه روز از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، همچنان مباحث مختلفی درباره این انتخاب مطرح می‌شود. دیروز وزیر ورزش و جوانان که به استان همدان سفر کرده بود، در این باره گفت: انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اختیار کامل از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفته است. قرارداد «اسکوچیچ» به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بلندمدت و برای راهیابی به جام جهانی است. به گفته وزیر ورزش فدراسیون فوتبال بعد از انتخاب سرمربی تیم ملی باید بسرعت روند آماده‌‌سازی و برنامه‌ریزی مفصل و موثر برای ششمین صعود ایران به جام جهانی را دنبال کند.
خود اسکوچیچ نیز در گفت‌و‌گویی با روزنامه «وچرنجی لیست» چاپ زاگرب کرواسی درباره چرایی انتخابش به عنوان سرمربی جدید ایران از سوی فدراسیون فوتبال گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تشخیص دادند که من شناخت بهتری از فوتبال این کشور و بازیکنان‌شان دارم و به همین خاطر فرصت سرمربیگری تیم ملی را به من دادند. قطعاً سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران، تاج دوران حرفه‌ای من و چالشی است که بی‌صبرانه منتظر شروعش هستم.
سرمربی جدید تیم ملی همچنین درباره اینکه آیا ایران کشوری امن برای کار کردن است، اظهار داشت: اوضاع در ایران کاملاً عادی است و تهدیدی برای جنگ نیست. من مدتی طولانی است که در ایران هستم و عاشق این کشور و مردمانش شده‌ام. واقعاً متأسفم که آنها تحت‌تأثیر تحریم‌هایی قرار گرفته‌اند که توسط آمریکا اعمال شده است.
وی تصریح کرد: ایران، ملتی فوتبالی است و آنها به تیم ملی کشورشان عشق می‌ورزند و برای دیدن بازی‌های تیم ملی به ورزشگاه می‌روند. درباره امنیت در ایران هم باید بگویم که من در این کشور بیشتر از برخی کشورهای اروپایی احساس امنیت می‌کنم.
کلانی: بارها فریاد زدم
مربی ایرانی انتخاب شود
روز شنبه حسین کلانی از پیشکسوتان فوتبال کشورمان انتقادات تندی را نسبت به اسکوچیچ مطرح کرد. او در مصاحبه‌ای عنوان داشت: واقعاً نمی‌دانم چرا باید چنین انتخاب بدی شود، بدترین تصمیم را گرفتند. یک شبه آقای اسکوچیچ را در بین اسامی مربیان ایرانی قرار‌دادند و همان هم سرمربی شد. چه اتفاقی در فدراسیون رخ می‌دهد که به انتخاب اسکوچیچ ختم می‌شود، باید شفاف ‌سازی کنند که چه کسانی نقش اصلی در این تصمیم داشتند.
کارشناس فوتبال ایران افزود: گاهی اوقات دیده ام من را عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال معرفی کرده‌اند اصلاً چنین چیزی صحت ندارد بارها فریاد زده ام مربی ایرانی باید انتخاب شود. آن وقت چطور می‌توانم عضو کمیته فنی شوم و اسکوچیچ را قبول داشته باشم؟
پشت پرده انتخاب سرمربی کروات
البته این تمام ماجرا نبود، خبرگزاری مهر نیز در گزارشی ابعاد تازه‌ای از پشت پرده انتخاب سرمربی کروات تیم ملی را عنوان کرد که جالب توجه بود. در این گزارش آمده است: «این مربی کروات درحالی با سرعت زیاد و پس از برگزاری جلسات مخفیانه به عنوان سرمربی انتخاب شد که برخی مسئولان فدراسیون دو هفته قبل با وحید‌هاشمیان برای سرمربیگری موقت وی در تیم ملی به توافق رسیده بودند و مقرر شده بود‌هاشمیان در دیدار با کامبوج و هنگ‌کنگ هدایت تیم ملی را به همراه دو دستیار ایرانی در اختیار داشته باشد تا با این روش فدراسیون فرصت انتخاب سرمربی مطمئن‌تری را داشته باشد.
وحید‌هاشمیان که دستیار مارک ویلموتس در دیدارهای گذشته تیم ملی بود براساس همین توافق بلیت برگشت به ایران را برای چهارشنبه شب نهایی کرده بود و طبق برنامه به ایران برگشت اما ظهر روز پنجشنبه با خبر رسمی فدراسیون شوکه شد.‌هاشمیان حتی دو دستیار ایرانی اش را هم انتخاب کرده و قرار بود بزودی تمرینات تیم ملی را هم شروع کند.
روز پنجشنبه و زمانی که‌هاشمیان با این شوک بزرگ مواجه می‌شود، تماس‌های زیادی با مسئولان فدراسیون فوتبال می‌گیرد تا دلیل این اقدام را جویا شود اما هیچ‌کس پاسخ مشخصی به وی نداد.اما اینکه چرا دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد، پرسشی است که نه تنها اهالی فوتبال بلکه مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم پاسخ مشخصی برای آن ندارند.
سرمربی جدید تیم ملی در حالی با یک کارنامه ضعیف انتخاب شد که فدراسیون در روزهای گذشته از مذاکره و مد نظر داشتن گزینه‌هایی مثل علی دایی، امیرقلعه نویی، دی بیاسی و ... نام برده بود اما در اقدامی عجیب و کاملاً مشکوک طی دو روز ناگهان یک مربی کروات انتخاب و معرفی شد.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این مربی را افرادی انتخاب کرده‌اند که پیش از این هم در جابجایی وی در تیم‌های مختلف نقش داشته‌اند. گویا در یکی از روزهای پایانی هفته گذشته یک آقازاده ورزشی، به همراه مدیر برنامه‌های رسمی و غیررسمی میزبان دراگان اسکوچیچ بوده است و پس از جمع‌بندی نقطه نظرات همدیگر، برای معرفی وی به تصمیم نهایی می‌رسند. نکته جالب این نشست عدم حضور مسئولان فدراسیون فوتبال بوده است. البته در تماسی که با یکی از مسئولان سابق فدراسیون برقرار می‌شود انتخاب اسکوچیچ مورد تأیید قرار می‌گیرد و سایت فدراسیون فوتبال نیز با تأیید حیدر بهاروند این مرد کروات رو به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی می‌کند.»
به نظر می‌رسد هرچه جلوتر می‌رویم، ابهامات انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال بیشتر نمایان می‌شود. روزنامه کیهان روز شنبه از مسئولان ورزش و نهادهای نظارتی خواسته بود به پروسه انتخاب اسکوچیچ ورود کنند تا مبادا ضربه دیگری بر پیکره تیم ملی فوتبال وارد شود. اگر متر و ملاک انتخاب اسکوچیچ موارد فنی بوده که حرفی نیست ولی اگر ردپای برخی جریانات در میان است، حتما با آن برخورد شود.

برچسب‌ها:

نظر شما