شناسهٔ خبر: 38110707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس شورای حاکمیت سودان: پیش از دیدار با نتانیاهو استخاره کردم!

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس شورای حاکمیت سودان که در پی دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با موجی از انتقادات و اعتراضات مردمی روبرو شده، از این اقدام خود بار دیگر دفاع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از القدس العربِی، «عبدالفتاح البرهان» در گفتگو با سایت «تاسیتی نیوز» سودان، گفت: اندکی پیش از این سفر استخاره کردم. در هر نماز این دعا را می خوانم که خدایا اگر خیری در این کار هست، آن را برای ما آسان گردان و اگر خیری درآن نیست، ما را از آن منصرف گردان!

البرهان از اقدام خود دفاع کرد و گفت: این کار برای سودان خیر است. همه دغدغه ما منافع سودان است. ما دیگران را می بینیم. حتی صاحبان این قضیه از آن سود می برند.

وی در پاسخ به اینکه آیا هنگام دست دادن با نتانیاهو احساس ترس به او دست داده، جواب داد: نه. کاملا عادی بودم…با او دست دادم. سپس گفتگو را آغاز کردیم.

رییس شورای حاکمیت سودان درباره اینکه آیا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی غذا خورده است، افزود: بله به دعوت رئیس جمهور اوگاندا با همدیگر غذا خوردیم. غذا بوفه باز بود. هنگام غذا خوردن در کنار همدیگر نشستیم و گپ زدیم.

روز دوشنبه گذشته دفتر نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای در توییتر از دیدار نتانیاهو والبرهان در اوگاندا خبر داد و اعلام کرد که دو طرف بر سر آغاز همکاری که باعث عادی سازی روابط میان دو کشور می شود، به توافق رسیدند.

سه شنبه نیز احزاب سودانی دیدار البرهان با نتانیاهو را رد کردند و آن را دشنه ای در پهلوی مردم فلسطین دانستند.

خبر را در القدس العربی ببینید

نظر شما