شناسهٔ خبر: 38099337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بازسازی هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی دوره دهم مجلس برای دوره یازدهم

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس معتقد است از آنجایی که فرصتی تا زمان تبلیغات انتخابات مجلس باقی نمانده، وزارت کشور می‌تواند برای تعیین سقف هزینه‌های تبلیغاتی در هر حوزه انتخابیه، دوره دهم را در نظر بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 علی جلیلی شیشوانی با اشاره به ابلاغ قانون شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی که اخیرا از سوی مجلس به صورت دوفوریت بررسی شده و به تصویب رسیده بود، گفت: تمامی موادی که در این قانون آمده و رئیس جمهور ابلاغ کرده است، قابلیت اجرا دارد.

اخبار سیاسینماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی درباره بندی که وزارت کشور را موظف به تعیین سقف هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها در انتخابات مجلس می‌کند، اظهار داشت: این وزارتخانه می تواند بر اساس میزان تبلیغات هر حوزه انتخابیه در دوره دهم مجلس، بازسازی از میزان آن در دوره یازدهم داشته باشد.

قانون شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی، نویدبخش اجرای عدالت تبلیغاتی

وی افزود: وزارت کشور باید پیش از آغاز زمان تبلیغات کاندیداها برای ورود به مجلس یازدهم، موارد پیش بینی شده در قانون شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی را اجرا کرده که در این مسیر امکان بازسازی موارد و مشکلات گذشته وجود دارد تا بتواند برای برگزاری دوره های بعدی انتخابات، مطالعات میدانی بیشتری داشته باشد.

جلیلی ادامه داد: سامانه مالی انتخابات نیز که باید از سوی وزارت کشور راه اندازی شود، این امکان را دارد که در دوره های بعدی اجرا شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قانون شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی، عدالت تبلیغاتی را تا حد بالایی اجرا می کند.

 

نظر شما