شناسهٔ خبر: 38070853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سرایداران تحصیل‌کرده مدارس تغییر وضعیت داده شوند

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها بر لزوم اجرای طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان تأکید کرد و افزود: این طرح باید به شکلی دقیق و اصولی در سطح کشور انجام شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| سیدمحسن موسوی‌زاده در اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها و در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز به دلیل اعتماد مردم و نظام به جامعه فرهنگی شاهد آن هستیم که بیشترین اعضای شورای عالی استان‌ها، بیشترین فرمانداران، استانداران و بخشداران و حتی مسئولان کشوری را از جامعه معلمان انتخاب می‌کنند بنابراین لازم است نسبت به ترمیم حقوق معلمان اقدامات جدی انجام شود.

 

وی افزود: طرح رتبه‌بندی حقوق باید دقیق و اصولی باشد و همه جامعه فرهنگیان را شامل شود. بنده از طرح گله‌مندی خود را از طریق رسانه‌ها اعلام کرده‌ام. لازم است نیروهایی که سال‌ها به عنوان حق‌التدریس تحت عنوان مربی پیش دبستانی، مربی قرآنی و نهضتی در مدارس خدمت می‌کردند هر چه سریع‌تر جذب آموزش و پرورش شوند و از سرگردانی بیش از پیش این افراد جلوگیری شود.

 

نماینده مردم استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه دانشجو معلمان را از سال دوم تحصیل برای تدریس به مدارس اعزام می‌کنند تا شاهد کمبود معلم نباشیم، افزود: آموزش و پرورش باید نظارت دقیق‌تری بر فعالیت‌های مدارس و تربیت جوانان داشته باشد چرا که با تربیت درست جوانان آن‌ها را برای مدیریت آینده کشور آماده می‌کند. باید نسبت به تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و ایجاد رقابت برای دانش‌آموزان جهت تحصیل در این مدارس اقدام کنیم.

 

وی تأکید کرد: سرانه‌های مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و آب و برق مدارس رایگان شود. سرایداران تحصیل‌کرده در مدارس باید تغییر وضعیت داده شوند و نسبت به کمبود آن‌ها در مدارس هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود.

 

منبع: ایسنا

نظر شما