شناسهٔ خبر: 38070433 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دنیای خودرو

رونمایی ایران خودرو از 'رانا سال' و 'سورن سال' / تصاویر

روز قبل شرکت ایران خودرو بصورت رسمی از ۲ خودروی" رانا سال" و" سورن سال" رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر ایران، دو محصول" رانا سال" و" سورن سال" مدل های بهبود یافته و مجهز" رانا" و" سورن" با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به جامعه معرفی شد.

سورن سال فیس لیفت" سمند سورن ELX" است که از سال وارد بازار خواهد شد. این اتومبیل هم اینک مراحل ساخت آزمایشی را پشت سر می گذارد و بنا است تا با ۲ موتور تنفس طبیعی و توربو شارژ به فروش برسد.

رونمایی از رانا سال و سورن سال,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

موتور ۱.۷ لیتری تنفس طبیعی که حدود ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۲ نیوتن متر تولید می کند و نمونه توربو شارز آن هم ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر به چرخ های جلو می رساند.

از جمله تغییرات اعمال شده در" سورن سال" میتوان به چراغ جلو با طراحی جدید و مجهز به چراغ روز، چراغ عقب طرح جدید، فرمان جدید طرح چرم، كروز كنترل، سه سنسور عقب، قاب روی موتور، رینگ اسپرت دورنگ و عایق سقف طرح نو اشاره كرد.

رونمایی از رانا سال و سورن سال,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

شیشه دودی، رودری ها با روكش تازه، قطعات تزییناتی جدید داخلی، جلو پنجره مشكی براق و اسپویلر روی صندوق عقب هم از سایر تغییراتی است كه در این اتومبیل دیده می شود.

" رانا سال" همچنین دیگر محصول معرفی شده شرکت ایران خودرو بود. حجم موتور این ماشین ۱۶۰۰ سی.سی بوده و توان موتور نیز ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه است. حداكثر گشتاور راناپلاس ۱۴۲ نیوتن متر در ۴ هزار دور در دقیقه است.

با پیش بینی های صورت گرفته در طراحی این اتومبیل، امكان به كارگیری سیستم كروز كنترل، فرمان برقی، چراغ دی لایت و گیربكس اتوماتیك هم آماده شده است.

رونمایی از رانا سال و سورن سال,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

از مهم ترین تغییرات ظاهر برونی رانا سال میتوان به دستگیره ها و زه های درب همرنگ بدنه، طرح جدید جلو پنجره، آینه های جانبی مجهز به راهنماو چراغ های جلو عقب با طراحی جذاب و به روز اشاره كرد.

همینطور در تزئینات داخلی رانا سال نیز تغییراتی ایفا شده كه می توان به داشبورد و رودری با طرح چرم جدید كه برای اولین بار در محصولات تولید داخلی ایران خودرو مورد استفاده قرار می گیرد اشاره کرد.

رونمایی از رانا سال و سورن سال,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

صندلی های این مدل با طرح پارچه جدید به سیستم ایزوفیکس برای اتصال صندلی بچه و پشت سری های قابل تنظیم برای سرنشین عقب مجهز شده است.

همچنین طرح جدید کنسول میانی خودرو بصورت یكپارچه با كلیدهای شیشه بالابر جلو و عقب جدید و كلید تنظیمات آینه ها و طرح جدید دسته دنده با پایه کربن و کروم، از سایر تغییرات رانا سال به شمار می رود.

نمایشگر جلوآمپر به صورت دیجیتال بوده و غربیلک فرمان آن مجهیز به کلیدهای کنترلی تنظیم سیستم صوتی، کروز کنترل و بلوتوث است.

نظر شما