شناسهٔ خبر: 38061564 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

۳ کشته و ۱۷۹ زخمی در سقوط هواپیما در ترکیه

در سانحه‌ خروج از باند فرودگاه یک فروند هواپیمای مسافربری ترکیه و تکه تکه شدن آن، دستکم سه تن از مسافران جان باختند و 179 تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

در سانحه‌ خروج از باند فرودگاه یک فروند هواپیمای مسافربری ترکیه و تکه تکه شدن آن، دستکم سه تن از مسافران جان باختند و 179 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، یک فروند هواپیمای مسافربری «بوئینگ 737» خطوط هوایی پگاسوس ترکیه با 183 مسافر در حین فرود در فرودگاه «صبیحه گوکچن» شهر «استانبول» از باند فرود خارج شد و دستکم سه تن از مسافران جان خود را از دست دادند و 179 تن دیگر زخمی شدند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، پرواز داخلی بوئینگ 7 37 از «ازمیر» به استانبول» در حین فرود از باند فرودگاه خارج شد و آتش گرفت.

تصاویر دلخراش از این حادثه نشان می‌دهد که هواپیمای مذکور بعد از خروج از باند فرودگاه در شهر استانبول به سه تکه تقسیم شد و آتش گرفت.

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد  که بدنه هواپیما ترک برداشته و به ۳ قسمت تقسیم شده است. بخش دماغه، ظاهراً از هواپیما جدا شده است.

پیش از این رسانه‌های ترکیه گزارش کرده بودند که  مخزن سوخت هواپیما متلاشی و دچار حریق شده است. شمار زیادی از نیروهای امداد و آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

پیش از این، گزارش شده بود که دستکم 52 تن در پی این حادثه آسیب دیده و بستری شده‌اند اما هم‌اکنون این رقم به 179 زخمی افزایش پیدا کرده است. مسافران هواپیما 177 تن بوده‌اند و تعداد خدمه پرواز 6 نفر بوده‌اند.

هواپیمای مذکور به واسطه شرایط جوی نامساعد، موفق به فرود در باند فرودگاه نشده است و حدود 50 تا 60 متر از باند فرودگاه منحرف شده است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، در پی وقوع این حادثه، فرودگاه صبیحه گوکچن تعطیل شد و پروازها به فرودگاه اصلی استانبول منتقل شد.

این حادثه درست یک ماه بعد از آن به وقوع پیوست که یک هواپیمای خطوط هوایی پگاسوس با 164 مسافر از باند فرودگاه در همین فرودگاه استانبول خارج شد که البته هیچ تلفات و زخمی در این حادثه که در هفتم ژانویه (17 دی ماه) به وقوع پیوست، برجای نماند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما