شناسهٔ خبر: 38026682 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فتاح در مراسم رونمایی از دفاتر املاک و اسناد زمین خواری پهلوی:

بازگرداندن همه املاک غصب شده توسط پهلوي به مالکانش

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازگرداندن تمام املاک غصب شده توسط پهلوی به مالکانش گفت: گرچه ما امروز در کشور مشکلاتی داریم ولی این مشکلات نباید دلیلی شود برای برخی ها که جای «جلاد و شهید» و «ظالم و مظلوم» را عوض کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید پرویز فتاح در مراسم رونمایی از دفاتر املاک و اسناد زمین خواری پهلوی اول که برای نخستین بار پس از انقلاب به نمایش درآمده با اشاره به تلاش های دشمن از نخستین روزهای پس از انقلاب گفت: 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد و در همه این سال ها دشمنان دائما در حال کشیدن نقشه علیه نظام اسلامی ما بوده اند.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در این 41 سال دشمنان همواره تلاش کرده اند تا فرزند ناخلف شاه مخلوع را به کشور برگردانند و رژیم سابق که مطلوب نظر آنها بود را روی کار بیاورند چراکه آنها به دنبال روی کار آوردن یک گماشته بوده و هستند.
وی با اشاره به حمایت های آمریکا از داعش گفت: این جنتلمن های کرواتی، از حمایت گروه های تروریستی همچون داعش نیز ابایی نداشتند و جالب اینجاست همین افراد بعد از نابودی داعش مدعی بودند که آنها داعش را از بین بردند درحالیکه از هیچ حمایت مادی و تسلیحاتی از داعش فروگذار نکرده بودند.
فتاح در ادامه سخنانش با اشاره به دوران شاهنشاهی و مظالمی که طی آن سال ها بر مردم ایران گذشت، تاریخ را درسی دانست که با بازخوانی آن باید عبرت گرفت.
وی ثروت اندوزی سیری ناپذیر و تجاوز به حقوق و اموال مردم را از خصائل دوران سلطنت پهلوی دانست و گفت: انقلاب اسلامی، حکومت کاخ ها را برهم زد و خداوند نشان داد که هیچ ظلمی باقی نخواهد ماند.
فتاح در ادامه این مراسم به رشادت ها و جوانمردی های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: مرحبا بر حاج قاسم سلیمانی که در دل همه اقشار مختلف جامعه حتی کودکان جا دارد و شاهد بودیم که بچه‌ها در فراغ او گریه کردند و هم اکنون نیز شب و روز شاهد حضور قشرهای مختلف در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.
وی افزود: انقلاب ما به سربازانی همانند حاج قاسم سلیمانی نیاز دارد سربازی که کنار ولایت و مردم بود و در طول زندگی خود مجاهدت‌های بسیاری را برای انقلاب و اسلام انجام داد.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ساده زیستی امام خمینی (ره) و الگو بودن زندگی ایشان در همه ابعاد، سبک زندگی بنیان گذار جمهوری اسلامی را غیرقابل قیاس با دوران پهلوی توصیف کرد و گفت: ما و همه مسئولان کشور باید همواره مراقبت کنیم که در نظام اسلامی سراغ رفتارهای انچنانی گذشته نرویم.
فتاح با اشاره به حق مالکیت مردم بر تمامی اموال به ارث رسیده از دوره شاهنشاهی گفت: همه اموالی که از رژیم گذشته به ارث رسیده جزو اموال مردم است و نه تنها اصل این اموال، بلکه عواید حاصل از آن نیز باید در اختیار مردم باشد.
وی تاکید کرد: ما در بنیاد مستضعفان با تاکیدات مقام معظم رهبری، تمامی املاکی که در دوران پهلوی از مالکانشان گرفته شده بود را به صاحبان اصلی اش برمی گردانیم و تا امروز نیز 85 هزار فقره سند این املاک به مالکانش بازگشته است.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: البته در روز سه شنبه نیز طی مراسمی در 5 استان به طور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس، 7 هزار سند دیگر از این املاک را به مردم بازمی گردانیم و هیچ منتی هم بر کسی نداریم چراکه این املاک جزو اموال غصب شده مردم بوده و حالا به صاحبانش بر می گردد.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به رونمایی از دفاتر املاک و اسناد زمین خواری پهلوی گفت: این مستندات تاریخی که در طول این سال ها با دقت حفظ شده است، برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و متاسفانه گرچه در به نمایش گذاشتن اسناد و مستندات تاریخی رژیم سابق ضعف داشته ایم ولی در این دوره تلاش می کنیم هرچقدر از نظر شرعی و قانونی مجاز هستیم، این مستندات را در معرض نمایش عموم بگذاریم تا فراموش نکنیم در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده بود.
وی خاطرنشان کرد: این اسناد تنها بخشی از مستندات موجود از دوران پهلوی است و تعداد زیادی از اسناد دیگر در این بخش وجود دارد که در آینده به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.
فتاح در پایان با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم مشکلات امروز کشور، بهانه ای برای تغییر جایگاه ظالم و مظلوم شود گفت: گرچه ما امروز در کشور مشکلاتی داریم ولی این مشکلات نباید دلیلی شود برای برخی ها که جای «جلاد و شهید» و «ظالم و مظلوم» را عوض کنند.

نظر شما