شناسهٔ خبر: 38009733 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شکست تیپ «گولانی» رژیم صهیونیستی از دشمن فرضی با 15 زخمی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن 15 نظامی صهیونیست در جریان یک تمرین نظامی در شمال سرزمین‌های‌اشغالی خبر دادند.

صاحب‌خبر -



رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز از زخمی شدن 15 نظامی این رژیم خبر دادند. بر اساس گزارش فارس، این نظامیان صهیونیست از تیپ گولانی بودند که دوشنبه شب بر اثر انفجار گلوله خمپاره در حین برگزاری یک رزمایش در شمال سرزمین‌های‌اشغالی زخمی شدند.
به گزارش رسانه‌ها، تیپ گولانی واحدی از نیروهای ویژه پیاده ارتش رژیم صهیونیستی است و تیپ شماره یک ارتش رژیم صهیونیستی هم خوانده می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی برای ماموریت‌های نظامی سخت و حساس از این تیپ استفاده می‌کند. تیپ گولانی چند ماه پیش از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در فوریه ۱۹۴۸ تشکیل شد و در جنگ‌‌های زیادی از جمله جنگ ۱۹۴۸‌، جنگ علیه ارتش‌‌های اردن، سوریه، لبنان و حتی عراق و همچنین جنگ ۱۹۶۷، جنگ اکتبر ۱۹۷۳، جنگ اول و دوم لبنان و حتی دو انتفاضه فلسطین در سرزمین‌‌های‌اشغالی حضور داشته است. شکست نیروهای این تیپ مقابل نیروهای مقاومت لبنان در جنگ سال ۲۰۰۶ نیز از جمله موارد باقی مانده در اذهان ناظران سیاسی است.
خبر دیگر اینکه، روز یکشنبه یک تظاهرات بسیار طولانی در شهر الخلیل در محکومیت طرح معامله قرن برگزار شد، به نحوی که جوانان فلسطینی ساعت‌ها با پرتاب سنگ، به مقابله با نیروهای‌اشغالگر پرداختند. این اعتراضات تا حدی بود که سربازان اسرائیلی از فلسطینی‌ها خواستند به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند. در ویدئویی که از این تظاهرات منتشر شده، یک سرباز صهیونیست پس از ۱۲ ساعت درگیری، از تظاهرکنندگان فلسطینی درخواست استراحت می‌کند و به آنها می‌گوید:« می‌خواهید استراحت کنیم؟ ۱۰ دقیقه استراحت. بروید تا ما هم برویم.»

برچسب‌ها:

نظر شما