شناسهٔ خبر: 38008955 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وعده سازمان هواپیمایی کشوری

قیمت بلیت هواپیما افزایش نمی‌یابد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد که تصمیمی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما وجود ندارد.

صاحب‌خبر -




رضا جعفرزاده به خبرگزاری فارس گفت: تصمیمی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما وجود ندارد و این موضوع هم برای سازمان تعزیرات حکومتی و هم دیگر نهادهای نظارتی مشخص است، اما نمی‌دانیم چرا دوستان سازمان تعزیرات حکومتی اعلام می‌کنند که نرخ‌های بلیت هواپیما افزایش می‌یابد و یا قیمت‌ها شفاف نیست. ‌دامنه نرخ بلیت هواپیما مشخص است‌، همچنین نرخ‌های بلیت بین سقف تا کف در دامنه نرخ‌ها مشخص ‌و به دستگاه‌های نظارتی هم ارائه شده است.
وی درباره ملاک نرخ‌گذاری بلیت هواپیما در کف و سقف نرخ‌‌ها بیان کرد: نرخ‌گذاری بلیت هواپیما بر اساس یک ساعت هزینه تمام‌شده صندلی پرواز انجام شده است و این ملاک قرار گرفته است؛ مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی در جلسات مختلف هزینه‌های تمام‌شده یک ساعت صندلی پرواز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی و دامنه نرخ‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رسیدگی بیشتر به صورت شفاف اعلام کردند، ضمن آنکه دامنه نرخ‌ها در دسترس مردم است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌های هواپیمایی از نرخ‌های تعیین شده خارج نمی‌شوند؟ توضیح داد: در بسیاری از مواقع و در ایام غیرپیک، قیمت بلیت هواپیما در حد پایینی و نزدیک به کف نرخ‌ها به فروش می‌رسد از سوی دیگر نرخ‌ها به‌صورت واضح برای همه مشخص است، همه شرکت‌ها به اتفاق کف و سقف نرخ‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کرده‌اند و برای همه مسافران قابل دسترس است و قیمت‌ها در همه مسیرها برای همه شرکت‌های هواپیمایی، یک قیمت است.
جعفرزاده افزود: حال اگر تخلفی خارج از دامنه نرخ‌ها رخ دهد، سازمان هواپیمایی کشوری برخورد می‌کند، کاربران می‌‌توانند شکایات خود را درباره گران‌فروشی ارائه کنند که در سه مورد شکایت از آژانس هواپیمایی، شکایت از شرکت هواپیمایی و شکایت از فرودگاه، قابل پیگیری است.
بر اساس این گزارش، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور اعلام کرده بود شرط تعزیرات برای مقابله با افزایش نرخ بلیت هواپیما، این است که قیمت بلیت به صورت مشخص و واضح نمایش داده شود و در این صورت است که سازمان تعزیرات حکومتی می‌تواند با متخلفان و سودجویان برخورد کند.
به گفته یاسر رایگانی، افزایش قیمت بلیت هواپیما در ساعت‌های مختلف در یک روز و یک مسیر وجود دارد، مردم توقع دارند نظارت‌ها در فروش بلیت هواپیما بیشتر شود.

برچسب‌ها:

نظر شما