شناسهٔ خبر: 37996466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مقامات چین اعلام کردند؛

شمار قربانيان کرونا به 360 تن رسيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مقام‌های چینی اعلام کردند با جان باختن 56 نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا، شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری به 360 نفر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به خبرگزاری فرانسه از پکن، بنا به اعلام منابع دولتی چین شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 360 تن رسید.
بیش از 75 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا در ووهان چین تایید شد
نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد بیش از 75 هزار نفر در ووهان ممکن است به ویروس کرونا آلوده شده باشند.
روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد، کمیسیون ملی بهداشت چین،  17 هزار و دویست و پنج مورد ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا در این کشور تایید کرده است. 361 نفر از این افراد تا کنون جان باخته اند. نتایج یک بررسی تازه هم نشان می‌دهد 75 هزار و هشتصد و پانزده نفر در ووهان احتمالا به این ویروس آلوده شده اند. کارشناسان درباره سرعت گسترش آلودگی به این ویروس مرگبار هشدار می‌دهند.
 
ابتلا به ویروس کرونای جدید در آمریکا به 11 نفر رسید
مقامات بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا از سه مورد جدید ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید (موسوم به 2019-nCoV) خبر دادند و به این ترتیب موارد ابتلا به این بیماری در آمریکا به 11 نفر افزایش یافت.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، مسئولان شهرستان سانتا کلارا، در خلیج سانفرانسیسکو، یک زن که از شهر ووهان در استان هوبئی چین -کانون این بیماری- بازگشته بود، در قرنطینه قرار گرفتند و از آنجا که نشانه های بیماری در وی چندان شدید نبود، در بیمارستان بستری نشد.
دو مورد دیگر نیز، یک زن و شوهر بودند که در منطقه سان بنیتو در مرکز کالیفرنیا زندگی می کنند. این مرد به تازگی به ووهان سفر کرده بود و احتمالا ویروس را به همسرش منتقل کرده است. هیچ یک از این دو بیمار در بیمارستان بستری نشده اند.
بنا بر اعلام تلویزیون دولتی چین، ویروس کرونای جدید روز یکشنبه جان 56 نفر دیگر را در استان هوبئی در مرکز چین گرفت و به این ترتیب شمار تلفات شیوع این بیماری به 350 نفر رسید.
کاخ سفید در آمریکا اعلام وضعیت فوق العاده بهداشتی کرده است و از این پس ورود اتباع خارجی که به تازگی به چین سفر کرده اند، به این کشور ممنوع است.

نظر شما