شناسهٔ خبر: 37981919 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

موبایل و تبلت

تصاویر جدید موبایل تاشوی اینتل با نمایشگری خاص منتشر شد

شرکت اینتل حق امتیاز اختراع موبایلی با نمایشگر تاشو را ثبت کرده است. این نمایشگر دور دستگاه می پیچد و کل آنرا در بر می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، در این اواخر شرکتهای گوناگون درگیر تولید یک تلفن همراه تاشو هستند تا حق امتیاز نوآوری دستگاه با طراحی تاشو را ثبت کنند.

در همین راستا شرکت تراشه سازی «اینتل» هم حق امتیاز اختراع یک تلفن همراه تاشو را ثبت کرده که موقع باز شدن به تبلت تبدیل می شود. این حق امتیاز در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی در کره جنوبی ثبت و در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی منتشر شد. درهمین راستا وب سایت Lets Go Digital رندرهایی سه بعدی از این حق امتیاز را ارائه کرده است.

موبایل تاشوی اینتل,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

این در حالیست که بر اساس گزارشات این شرکت مشغول سرمایه گذاری در فن آوری های پیشرو و همینطور همکاري با تولید کنندگان مختلف نمایشگر من جمله ال جی، Boe Technology، شارپ و سامسونگ است.

طرح موبایل تا حدودی مثل نمایشگری است که دور دستگاه می پیچد. در حق امتیاز اینتل یک نمایشگر بزرگ و قابل انعطاف دیده می شود که هنگام تاشدن روی دستگاه قابل رویت است.

این نمایشگر از سمت راست امتداد می یابد و کل پشت دستگاه را می پوشاند. بنظر میرسد بخش اعظم سطح این دستگاه با نمایشگر پوشیده می شود و همین امر ظاهری خلاقانه به آن می دهد.

در قسمت پایینی دستگاه یک دکمه موجود است که برای باز شدن موبایل بکار می رود.

به نظر میرسد سمت چپ دستگاه ضخیم تر باشد برای این که قطعات موبایل در آن جا قرار می گیرد. با این وجود به نظر میرسد قاب دستگاه بسیار ظریف باشد. ولی در تصاویر مشخص نیست ماژول دوربین در کجا و چه طور نصب می شود.

موبایل تاشوی اینتل,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

در نمایشگاه CES۲۰۲۰ اینتل از اولین نمونه نخست یک لپ تاپ تاشو رونمایی کرد. این دستگاه دارای یک نمایشگر تاشو ۱۷.۳ اینچی OLED است و شبیه لپ تاپ های صدفی بنظر می رسد.

نظر شما