شناسهٔ خبر: 37978406 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

فرد مشکوک به ویروس کرونا در اصفهان قرنطینه شد/ مرخص شدن فرد مشکوک از بیمارستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن تائید قرنطینه شدن یکی از پرسنل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان خاطرنشان کرد:شب قبل فردی که علائم تب و سرفه و برخی از علائم دیگر ویروس کرونا را داشت برای رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی در بیمارستان فارابی اصفهان بستری شد.

صاحب‌خبر -

آرش نجیمی امروز در گفتگو با فارس، ضمن تائید قرنطینه شدن یکی از پرسنل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت :دیشب شخصی که علائم تب و سرفه و بعضی از علائم دیگر ویروس کرونا را داشت برای رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی در بیمارستان فارابی اصفهان بستری شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کلیه بیمارستان استان در مورد مقابله با ویروس جدید آماده باش هستند ادامه داد:دو بیمارستان فارابی و امین اصفهان با در نظر گرفتن بخش قرنطینه بصورت ویژه ظرفیت بستری مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا (corona) را دارند.

او افزود :شخصی که شب گذشته به قرنطینه منتقل شده به علت نوع فعالیتش در فرودگاه با گردشگران چینی در تماس بوده و این احتمال وجود دارد که به این روش ویروس منتقل شده باشد، برای مراعات حداکثر احتیاط بعنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

نجیمی تأکید کرد:با توجه به اینکه علائم ویروس کرونا مشابه بسیاری از آنفولانزا و سایر بیماری هاست هنوز هیچ چیز معلوم نیست، نمونه گیری از این شخص انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران فرستاده شده و تا روزهای اتی که پاسخی از تهران اعلام نشود نمی توان اظهار نظری کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست تا نسبت به شستن مداوم دست ها، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و عدم تماس یا حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری توجه داشته باشند و اضافه کرد:با توجه به انتقال بیماری از حیوان به انسان در کنار انتقال انسان به انسان از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام های زنده جلوگیری و گوشت و تخم مرغ بصورت کاملاً پخته مصرف شود.

واکنش وزارت بهداشت به خبر مشاهده مورد مشکوک به کرونا در اصفهان
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به خبر مشاهده برخی از علائم ویروس کرونا برای کارمند فرودگاه اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره مشاهده علایم ویروس کرونا برای فردی در اصفهان به خبرآنلاین گفت: «ما مشکوک بودن این فرد به ویروس کرونا را تایید می‌کنیم، آزمایش‌ها از این فرد اخذ و به تهران ارسال شده و ایشان هم اکنون در بیمارستان فارابی در بخش ایزوله هستند.»

او با اشاره به این که بعد از ۲ بار انجام آزمایش روی این فرد نتایج را اعلام می‌کنند توضیح داد: «این اولین موردی نیست که فرد مشکوک به ویروس کرونا در ایران مشاهده می‌شود، اما بعد از انجام‌ آزمایش مشخص شد که هیچ کدام از این افراد به این ویروس مبتلا نیستند.»

دقایقی پیش سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفته بود که شب گذشته فردی ۲۹ ساله با علائم مشکوک به بیماری کرونا شامل تب شدید، سرفه و تنگی نفس  به بیمارستان فارابی اصفهان مراجعه کرده و هم اکنون در این بیمارستان تحت مراقبت ویژه قرار دارد.

این فرد بیمار از کارمندان فرودگاه اصفهان است که سابقه  ارتباط با گرشگران چینی را نیز دارد.

فرد مشکوک به بیماری کرونا از بیمارستان مرخص شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی اصفهان: این فرد از نظر علائم کلینیکی کاملاً پاک شده و شرایط جسمی سالم دارد، به همین خاطر از بیمارستان مرخص شد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: بیماری کرونا داروی خاصی ندارد و با مراقبت رفع می شود

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شب گذشته فردی ۲۹ ساله با علائم مشکوک به بیماری کرونا شامل تب شدید، سرفه و تنگی نفس به بیمارستان فارابی اصفهان مراجعه کرده بود که پس از تست ها و آزمایش های مختلف تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

خانم دکتر طاهره چنگیز با بیان اینکه این فرد با علائم بیماری و سرما خوردگی و نگرانی از اینکه با توریست های چینی ارتباط داشته ، به بیمارستان مراجعه می کند افزود : پس از گرفتن آزمایش های لازم از این فرد و به سبب از بین رفتن کامل علایم بیماری ازجمله تب وی از بیمارستان مرخص شد.

وی با بیان اینکه بمنظور اطمینان کامل از علایم بیماری در فرد مذکور ، آزمایش های گرفته شده به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است گفت: پس از رفع علایم بیماری و اطمینان از سلامت بیمار این نگرانی برطرف شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نداشتن اضطراب و استرس، کاهش تماس های نزدیک مانند دست دادن ، شستن دستها با آب و صابون، مصرف مایعات و مرطوب نگه داشتن حلق و گلو را از راههای مقابله با این ویروس عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کرونا داروی خاصی ندارد و با مراقبت رفع میشود و بیشترین آمار کشته شدگان در چین افرادی با بیماری های پیشرفته و زمینه ای و افراد سالمندان بوده اند.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان چین سرچشمه گرفت اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه گسترش یافته است.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده تا زمانی که علایمی شامل تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی نمی یابند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند.

نظر شما