شناسهٔ خبر: 37944664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

مرکز اورژانس تهران: مورد مشکوکی از بیماری کرونا در تهران گزارش نشده است

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان این که تا به حال هیچ مورد بیماری مربوط به کرونا به این مرکز اعلام نشده است، ذکر کرد:امبولانس های اورژانس تهران برای مقابله با این بیماری مجهز شده است.

صاحب‌خبر -

پیمان صابریان در گفتگو با ایرنا گفت:تاکنون گزارش مشکوکی در مورد بیماری کرونا به سامانه مرکز اورژانس تهران اعلام نشده اما تکنسین های اورژانس برای رویا رویی با این بیماری آماده هستند.

وی خاطر نشان کرد:امبولانس های اورژانس همواره برای مبارزه با انواع بیماری های عفونی از تجهيزات لازم برخوردار است و امادگی داریم در صورت اعلام وجود بیماری عفونی تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد.

رییس مرکز اورژانس تهران ذکر کرد :مرکز اورژانس تهران همواره برای خدمت رساني به شهروندان در آماده باش کامل است و در فصل زمستان نیز امادگی دارد در صورت بروز هر گونه بیماری واگیردار از جمله آنفلوانزا و دیگر بیماریها در سریع ترین زمان اقدامات لازم پزشکی انجام می شود.

وی در ادامه به ویژگی های این بیماری واگیردار اشاره کرد و بیان کرد:کرونا با علایمی مثل به سرما خوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه، عطسه، لرزش دستان، گلودرد، سردرد و تب باعث ایجاد عفونت و مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی می شود.

به گفته وی، افراد مسن بالای ۶۰ سال و بطور کلی کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می گیرند.

صابریان گفت :ویروس کرونا میتواند از طریق دست دادن با افراد مبتلا به این ویروس یا موادغذایی خیابانی مثل فست فود یا سایر غذاهای دیگر نیز منتقل شود.

وی برای پيش‌گيري از ابتلا به این بیماری واگیر به شهروندان توصیه کرد در اقدامات احتیاطی از ماسک استفاده کرده و از تماس با افراد بیمار خودداری کنند و در صورت مشاهده و مورد مشکوکی مراتب را به سامانه ۱۱۵ اطلاع دهند.

ویروس کرونا که به ویروس ووهان شهرت یافته و مشابه ذات الریه است، سبب تب شدید و تنگی نفس می شود و بنا به گزارش خبرگزاری ها، تعداد تلفات در کشور چین تا روز گذشته از ۲۱۳ قربانی گذشته و ابتلای بیش از ۱۰ هزار نفر به این ویروس مهلک نیز تائید شده است.

با توسعه دامنه ابتلا به این ویروس در کشورهای گوناگون، سازمان بهداشت جهانی از روز پنج شنبه وضعیت اضطراري در سطح بین المللی اعلام کرده است.

نظر شما