شناسهٔ خبر: 37941991 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آریا گزارش می دهد؛

تکرار خروج هواپیما از باند، این بار در کرمانشاه / علت حادثه ، نقص فنی یا اشتباه خلبان ؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آریا، پس از حادثه خروج از باند هواپیما در ماهشهر، صبح امروز شنبه 12 بهمن ماه مجدداً این اتفاق در کرمانشاه افتاد و هواپیمای تهران -کرمانشاه متعلق به ایران ایر،  در فرودگاه کرمانشاه با خروج از باند دچار حادثه شد.
در خبرها آمد علت حادثه شکستگی چرخ جلوی هواپیما بوده که موجب خروج هواپیما از باند شده و در این حادثه به هیچ یک از مسافران آسیبی نرسیده‌ است.
به گفته مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه شهید اشرافی اصفهانی کرمانشاه، یک فروند ایرباس 319 شرکت هواپیمایی ایران ایرکه تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود، حوالی ساعت 6 صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه پس از طی کردن حدود نیمی از مسیر، کمی از باند منحرف می‌شود.
وی علت این سانحه را به شرایط آب هوایی حال حاضر و بارش برف عنوان کرده و می گوید:هواپیما هیچ‌گونه نقص فنی نداشته، فقط زمانی که خلبان قصد وارد شدن به تاکسی‌وی را داشته، به علت بارش برف و کاهش دید افقی، چند متر از باند خارج و وارد زمین گلی شده است.هم‌اکنون هیچ مشکل خاصی در فرودگاه نداریم و حال 102 مسافر و هشت خدمه هواپیما مساعد و از هواپیما پیاده شده‌اند.

علت خروج هواپیما از باند فعلا مشخص نیست
اما سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به خروج هواپیمای شرکت جمهوری اسلامی ایران از باند فرودگاه کرمانشاه اظهار کرده که علت این سانحه فعلا مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق باشیم.
رضا جعفرزاده  ضمن تایید خروج از باند هواپیمای ایرباس 319 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر گفته که خوشبختانه هیچ آسیبی به مسافران و هواپیما وارد نشد.
به گفته وی این هواپیما 102 نفر مسافر و هشت خدمه پروازی داشت و مسئولان فرودگاه کرمانشاه در تلاش برای آماده‌سازی بستر و امکانات برای انجام و ادامه‌ی پروازهای برنامه‌ای خود هستند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص این‌که هواپیما به علت نقص فنی از باند خارج شده، نیز گفت:به هیچ وجه نمی‌توان هم‌اکنون درباره علت خروج هواپیما از باند صحبت کرد و آن را ناشی از نقص فنی هواپیما دانست چرا که باید منتظر بررسی دقیق این سانحه باشیم.

باند برفی فرودگاه

مسافران سالم هستند
مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در خصوص سلامت حال مسافران و خدمه پرواز نیز اعلام کرده که پرواز 283 تهران به کرمانشاه پس از فرود در فرودگاه کرمانشاه، از تاکسی وی به سمت حاشیه باند خارج شده ولی هیچ مشکلی برای مسافران پرواز و هواپیمای تهران -کرمانشاه ایجاد نشده است.
وی ادامه داد:مسافران و خدمه هواپیما سالم هستند و هیچ مشکلی برای آنها رخ نداده است.
به گفته مدیر روابط عمومی فرودگاه کرمانشاه ؛ خود هواپیما نیز دچار آسیب نشده است.

image.png


 کولاک و نامناسب بودن هوا علت حادثه
از سوی دیگر جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران درباره حادثه پرواز تهران - کرمانشاه متعلق به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر معتقد است که هواپیما بعد از لندینگ و طی کردن حدود نیمی از مسیر از باند فرودگاه منحرف شده است.
او نیز گفته در این ماجرا هیچ آسیبی به خلبان و سرنشینان هواپیما وارد نشده و همه آنها در کمال سلامت به داخل فرودگاه منتقل شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه دلیل این سانحه را کولاک و نامناسب بودن هوا به دلیل بارش برف اعلام کرده و می گوید:بعد از توقف کامل هواپیما، مسافران از هواپیما پیاده شدند و مشکل خاصی برای مسافران پیش نیامده است.اکنون در سایر پروازهای فرودگاه هیچ مشکلی نداریم و تمامی پروازهای فرودگاه کرمانشاه برقرار است.


نظر شما